2013-08-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Om han döms så lär det vara nått av dessa alternativ.

Mord 10 år - 18år eller livstid
Dråp 6-10 år
Vållande till annans död: Böter > 6år beroende på grovt eller inte.

Tror på nått av dom två första men det beror på hur hans historia ser ut och om det är nån som köper den också.

Känner mig dock relativt säker på att det inte handlar om mord, utan dråp. Tror inte mordet på jj var planerat. Det blev ett crime of passion. Kan nästa sätta 1000 på det.
Citera
2013-08-09, 19:56
Moderator
v50s avatar
Enligt expressen så fann man BO:s bil i området där MGM greps och han är för närvarande skäligen misstänkt för mord, alltså den lägre misstankegraden.

Citat:
Enligt polisen har även Jens bil, den vita Renault Megane som gärningsmannen tros ha färdats i, hittats i samband med gripandet.

[---------------]

Tills vidare har vi satt "skäligen misstänkt" men det ska jag nu ta ställning till, säger Kur* Runhäl* (t, l). "Skäligen misstänkt" är den lägre misstankegraden.

http://www.expressen.se/gt/man-gripen-for-mordet-pa-jens/
Citera
2013-08-09, 19:57
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Känner mig dock relativt säker på att det inte handlar om mord, utan dråp. Tror inte mordet på jj var planerat. Det blev ett crime of passion. Kan nästa sätta 1000 på det.

Tror jag är beredd att hålla med dig i den saken, han var/blev nog så pressad av något tex sanningen hann ikapp honom och så i rent raseri eller liknande så dräpte han Jens.
Citera
2013-08-09, 19:57
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Det var ju ingen direkt överraskning direkt.
Ska bli kul och höra sen om det var pga den försvunna mannen, span sedan tidigare eller på vilket sätt dom fick tag på honom och bilen.

Nu får den som skrev att centrala delarna av Enköping var kollad ta på sig skämshatten och göra ett bättre arbete nästa gång

Haha, inte än iaf. Hejaregatan är som sagt inte bekräftat, utan det finns kopplingar till andra yttre delar av stan också. Enligt Expressen greps han i Enköpingstrakten, vilket även inkluderar tidigare nämnda Hummelsta och Grillby. SN har tidigare koppling till båda dessa orter.
Och de centrala parkeringarna i stan kollades noga. På Fanna finns dock inga parkeringsautomater från Qpark, vilket var senaste budet då letandet gjordes. Så.
Citera
2013-08-09, 19:59
Medlem
Citat:
Det var ju ingen direkt överraskning direkt.
Ska bli kul och höra sen om det var pga den försvunna mannen, span sedan tidigare eller på vilket sätt dom fick tag på honom och bilen.

Nu får den som skrev att centrala delarna av Enköping var kollad ta på sig skämshatten och göra ett bättre arbete nästa gång

Hejaregatan (om det nu är den gatan) kan man inte påstå att den ligger i centrala stan. Det är nästan i ytterkanten.
Citera
2013-08-09, 20:01
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Haha, inte än iaf. Hejaregatan är som sagt inte bekräftat, utan det finns kopplingar till andra yttre delar av stan också. Enligt Expressen greps han i Enköpingstrakten, vilket även inkluderar tidigare nämnda Hummelsta och Grillby. SN har tidigare koppling till båda dessa orter.
Och de centrala parkeringarna i stan kollades noga. På Fanna finns dock inga parkeringsautomater från Qpark, vilket var senaste budet då letandet gjordes. Så.

Hehe vi får som sagt se hur det slutar men du har helt rätt i att det finns dåligt med q-park automater i Enköping.
Citera
2013-08-09, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
Precis som jag misstänkte tog Stefan inte livet av sig och tog sig inte heller utanför landets gränser.

Skall bli intressant att se hur han försöker ljuga sig ur detta!

Som jag skrev tidigare en kille som håller på och lever på sitt utseende och som möter killar som vill bjuda honom på resor har nog gjort detta förut?

OT: visade bilden på mob för en kompis är han lik en ung Bruce Willis? Nope blev hans svar snarare en ung Björn Goop Vill säga att jag tycker inte det!
Citera
2013-08-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Som jag skrev tidigare en kille som håller på och lever på sitt utseende och som möter killar som vill bjuda honom på resor har nog gjort detta förut?

OT: visade bilden på mob för en kompis är han lik en ung Bruce Willis? Nope blev hans svar snarare en ung Björn Goop Vill säga att jag tycker inte det!

Kan vara för att jag tycker Bruce Willis är lite gay :P
Citera
2013-08-09, 20:04
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Hejaregatan (om det nu är den gatan) kan man inte påstå att den ligger i centrala stan. Det är nästan i ytterkanten.

Är inte bekant av Enköping utan går på vad som skrivs. Vad menas med kan inte påstå att den ligger i centrala stan? Det är nästan ytterkanten, ytterkanten av den icke centrala delen av stan eller ytterkanten av centrala delen
Drygar mig men blev glad över gripandet så jag kan inte låta bli.

Så fram med lite information nu Enköpingsbor, finns säkert flera som vet saker kring adress och gripande mm och vill ni själva inte publicera eller kan inte skicka iväg ett pm så fixar jag det åt er.
Citera
2013-08-09, 20:06
Medlem
Citat:
Är inte bekant av Enköping utan går på vad som skrivs. Vad menas med kan inte påstå. Det är nästan ytterkanten, ytterkanten av den icke centrala delen av stan eller ytterkanten av centrala delen
Ska sluta dryga mig men blev glad över gripandet så jag kan inte låta bli.

Så fram med lite information nu Enköpingsbor, finns säkert flera som vet saker kring adress och gripande mm och vill ni själva inte publicera eller kan inte skicka iväg ett pm så fixar jag det åt er.

Jag bodde i ett av dessa husen på Hejaregatan i början på 80-talet men har nu inte varit i stan på evigheter. Då var det ca 5 minuters rask promenad till järnvägen som utgjorde en gräns mellan stad och landet.
Citera
2013-08-09, 20:06
Medlem
belieberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Det verkar inte finnas någon närmre information om hur gripandet gick till, ej heller hur han bevistade området. Gömde han sig i skogen? Hade han bekanta i området han bodde hos? Är bilen upphittad?

Jag vill inte vara den som spär på en redan bisarr historia, men jag tycker det är smått obehagligt att den äldre försvunne mannen fortfarande (?) är borta. Kan SN helt enkelt ha utnyttjat en senil gammal mans oförstånd och tagit sig in i hans lägenhet för att ha någonstans att vara? Kanske även gjort sig av med den gamle gubben på köpet? Har vi ett andra mord att vänta oss?

Spännande historia, mitt i all tragik...
Bor granne med ett ålderdomshem. Det är rätt vanligt att det nu på sommaren är några som tar sig "en längre promenad" och inte hittar hem igen. Har varit ute på 3 sökningar sedan början av april. Snart börjar ju svampsäsongen och då är det alltid någon som får för sig att gå ut i skogen och leta kantareller.

Det är väldigt liten chans att den äldre herrens försvinnande har någon koppling till SN. Men man vet aldrig.
Citera
2013-08-09, 20:07
Medlem
V*ststigen (ä), Gr*llby... undrar om någon, som bor i trakterna, sett något pådrag där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in