Citat:
Ursprungligen postat av
castaneda
Någon/några kloka män/kvinnor sa att verkligheten i alla dess delar är som en lök..dvs. består av olika lager...ser man det så kan man säga att dessa vampyrer har slunkit igenom ett skal och tagit sig in till det skal där vi människor befinner oss på, de kan däremot inte tränga igenom till det fysiska planet utan befinner sig på det astrala planet.
Jag trodde inte vampyrer gillade lök?
Nä men allvarligt talat, det där var väl ändå en floskel under din värdighet Castaneda? Dessutom tycker jag du klantar bort liknelsen - om vampyrerna är på ett annat plan än vi människor (vad nu DET betyder) så är de väl inte i samma lager (inte skal Castaneda - det finns endast ytterst...) som vi människor???
Citat:
Ursprungligen postat av
castaneda
Hur jag vet det... är besläktat med svaret på varifrån vampyrerna kommer...när människan expanderar sitt medvetande ( och i många fall utan speciell expansion)kan en del människor ( precis som andra levande varelser)tränga igenom dessa skal ( en del av dem), väl där sker samma sak som när andra varelser tränger in i vår "sfär" man samlar kunskap för det syfte som styr just den specifika varelsen ( i vampyrernas fall handlar det om kunskap om människans svagheter i syfte att kunna söka föda genom människan). Då det gäller dessa varelser/vampyrer så känner jag dom väl, och har bekantat mig med dig under många år och ses "nästan" som en flockmedlem, en form av vänskap har uppstått mellan oss...som då och då sker mellan olika rovdjurs arter.
Jag vet inte jag.. det känns som om du festat på lite ikväll eller nåt... Nog för att du brukar kunna skriva obegripligheter, men idag skriver du dessutom osedvanligt slarvigt, osammanhängande, oredigerat och felaktigt, eller menar du verkligen att vampyrerna har bekantat sig med Golchab? och argument som "när människan expanderat sitt medvetande (och i många fall utan speciell expansion)" känns väldigt intetsägande... Kontentan blir bara en massa ord som inte betyder nånting utom möjligtvis för dig själv.
Förlåt mig om jag låter hård (fast det kan ju även du ofta vara) men jag tror inte du är dig själv just nu.