2013-07-30, 21:12
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRENDL
Ungefär som björnmannen i Alaska som umgicks med grizzlys då? Bli inte för kaxig, som han blev, om det dyker upp främmande varelser bara.

Kallar dessa väsen själva vampyrer eller är detta ett förenklande epitet som du väljer att använda då det lätt ger associationer även för oinvigda?

Du har rätt vad det gäller kaxighet, inget jag heller rekommenderar..

Helt rätt igen...använder epitet vampyrer då likheterna är slående, däremot ( som jag beskrivit tidigare )finns inga likheter då det gäller de vampyrer som ofta framställs via media(film), här finns ingen ondska...ingen fördömelse av högre makter, det handlar om rovdjur som gör det dom måste göra för att överleva.
Citera
2013-07-31, 05:47
Medlem
Blazinghounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Sorry..det hjälper inte..då Gud inte existerar..återkommer till det.
Men om "dom" inte äter blod och inte biter. Hur kan då dom bli vampyrer?
Citera
2013-07-31, 08:50
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazinghound
Men om "dom" inte äter blod och inte biter. Hur kan då dom bli vampyrer?

Hade du läst hela tråden hade du sett att dom mycket riktigt inte dricker blod, dom "dricker din livsenergi...så som vampyrer på film dricker ditt blod...dom biter precis som filmvampyrer gör med sylvassa tänder, har inte räknat dom med dom är betydligt fler än dom stackars filmvampyrernas ynkliga två huggtänder.
Citera
2013-08-08, 17:57
Medlem
GRENDLs avatar
Citat:
Hade du läst hela tråden hade du sett att dom mycket riktigt inte dricker blod, dom "dricker din livsenergi...så som vampyrer på film dricker ditt blod...dom biter precis som filmvampyrer gör med sylvassa tänder, har inte räknat dom med dom är betydligt fler än dom stackars filmvampyrernas ynkliga två huggtänder.
Jag tror Blazinghound menar att hur kan vampyrer förvandla sig och andra? I fiktionen blir man ju biten tre gånger och dricker sedan av vampyrens blod för att bli förvandlad. I litteraturen är renrasiga vampyrer födda av två blodsugande föräldrar extremt ovanligt. Men om du menar att dessa väsen tillhör en egen art kanske fallet är omvänt?
Citera
2013-08-08, 18:49
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRENDL
Jag tror Blazinghound menar att hur kan vampyrer förvandla sig och andra? I fiktionen blir man ju biten tre gånger och dricker sedan av vampyrens blod för att bli förvandlad. I litteraturen är renrasiga vampyrer födda av två blodsugande föräldrar extremt ovanligt. Men om du menar att dessa väsen tillhör en egen art kanske fallet är omvänt?

Om jag hade talat om vampyrer i fiktion/media så hade det varit helt korrekt det du skriver och det som Blazinghound missuppfattade i tråden ( då han tydligen inte läst tråden i sin helhet, vilket jag har full förståelse för med tanke på alla troll som springer i trådarna på Paranormal... ),
men dessa vampyrer jag talar om omvandlar inte människor till vampyrer, dom livnär sig på människan och är en ras som ursprungligen inte kommer från jordens fana av djurliv.
Citera
2013-08-09, 12:51
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Om jag hade talat om vampyrer i fiktion/media så hade det varit helt korrekt det du skriver och det som Blazinghound missuppfattade i tråden ( då han tydligen inte läst tråden i sin helhet, vilket jag har full förståelse för med tanke på alla troll som springer i trådarna på Paranormal... ),
men dessa vampyrer jag talar om omvandlar inte människor till vampyrer, dom livnär sig på människan och är en ras som ursprungligen inte kommer från jordens fana av djurliv.
Var kommer de ifrån och HUR vet du det? Jag är med dig på ditt argument om man ser till vampyrmyterna sedan begynnelsen i alla kulturer där de finns i olika former. Bloddrickandet är för övrigt symboliskt för själsdrickande om man ser till bibeln, där själen är starkt förknippat med blodet. Därav är man tvungen att avbloda djuren innan man äter köttet som finns i moseböckerna t ex.
Citera
2013-08-09, 21:02
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Var kommer de ifrån och HUR vet du det? Jag är med dig på ditt argument om man ser till vampyrmyterna sedan begynnelsen i alla kulturer där de finns i olika former. Bloddrickandet är för övrigt symboliskt för själsdrickande om man ser till bibeln, där själen är starkt förknippat med blodet. Därav är man tvungen att avbloda djuren innan man äter köttet som finns i moseböckerna t ex.

Någon/några kloka män/kvinnor sa att verkligheten i alla dess delar är som en lök..dvs. består av olika lager...ser man det så kan man säga att dessa vampyrer har slunkit igenom ett skal och tagit sig in till det skal där vi människor befinner oss på, de kan däremot inte tränga igenom till det fysiska planet utan befinner sig på det astrala planet.

Hur jag vet det... är besläktat med svaret på varifrån vampyrerna kommer...när människan expanderar sitt medvetande ( och i många fall utan speciell expansion)kan en del människor ( precis som andra levande varelser)tränga igenom dessa skal ( en del av dem), väl där sker samma sak som när andra varelser tränger in i vår "sfär" man samlar kunskap för det syfte som styr just den specifika varelsen ( i vampyrernas fall handlar det om kunskap om människans svagheter i syfte att kunna söka föda genom människan). Då det gäller dessa varelser/vampyrer så känner jag dom väl, och har bekantat mig med dig under många år och ses "nästan" som en flockmedlem, en form av vänskap har uppstått mellan oss...som då och då sker mellan olika rovdjurs arter.
Citera
2013-08-09, 21:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Någon/några kloka män/kvinnor sa att verkligheten i alla dess delar är som en lök..dvs. består av olika lager...ser man det så kan man säga att dessa vampyrer har slunkit igenom ett skal och tagit sig in till det skal där vi människor befinner oss på, de kan däremot inte tränga igenom till det fysiska planet utan befinner sig på det astrala planet.
Jag trodde inte vampyrer gillade lök?
Nä men allvarligt talat, det där var väl ändå en floskel under din värdighet Castaneda? Dessutom tycker jag du klantar bort liknelsen - om vampyrerna är på ett annat plan än vi människor (vad nu DET betyder) så är de väl inte i samma lager (inte skal Castaneda - det finns endast ytterst...) som vi människor???

Citat:
Hur jag vet det... är besläktat med svaret på varifrån vampyrerna kommer...när människan expanderar sitt medvetande ( och i många fall utan speciell expansion)kan en del människor ( precis som andra levande varelser)tränga igenom dessa skal ( en del av dem), väl där sker samma sak som när andra varelser tränger in i vår "sfär" man samlar kunskap för det syfte som styr just den specifika varelsen ( i vampyrernas fall handlar det om kunskap om människans svagheter i syfte att kunna söka föda genom människan). Då det gäller dessa varelser/vampyrer så känner jag dom väl, och har bekantat mig med dig under många år och ses "nästan" som en flockmedlem, en form av vänskap har uppstått mellan oss...som då och då sker mellan olika rovdjurs arter.
Jag vet inte jag.. det känns som om du festat på lite ikväll eller nåt... Nog för att du brukar kunna skriva obegripligheter, men idag skriver du dessutom osedvanligt slarvigt, osammanhängande, oredigerat och felaktigt, eller menar du verkligen att vampyrerna har bekantat sig med Golchab? och argument som "när människan expanderat sitt medvetande (och i många fall utan speciell expansion)" känns väldigt intetsägande... Kontentan blir bara en massa ord som inte betyder nånting utom möjligtvis för dig själv.
Förlåt mig om jag låter hård (fast det kan ju även du ofta vara) men jag tror inte du är dig själv just nu.
Citera
2013-08-09, 21:24
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Så ni som fnyser åt vampyrer..som myt..eller tokerier..passa er..ni kan just NU ha en vampyr hos er!!

Det finns sätt att skydda sig emot dem..utan att varken skada dem eller sig själv.

Varför skulle jag inte vilja skada dem om de var ute och sög? Man borde skicka dem raka vägen till Tim Rifat, lol.
Citera
2013-08-09, 21:32
Medlem
NiggerCoons avatar
För info:
Castaneda var även en författare som skrev om ämnet.
Citera
2013-08-09, 23:37
Medlem
Zicks avatar
Ni på flashback är efter i sådana här roliga kontroversiella ämnen, här har ni ett community för just människor som hävdar sig vara vampyrer http://www.vampirismforum.com/
Citera
2013-08-10, 12:57
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag trodde inte vampyrer gillade lök?
Nä men allvarligt talat, det där var väl ändå en floskel under din värdighet Castaneda? Dessutom tycker jag du klantar bort liknelsen - om vampyrerna är på ett annat plan än vi människor (vad nu DET betyder) så är de väl inte i samma lager (inte skal Castaneda - det finns endast ytterst...) som vi människor???

Jag vet inte jag.. det känns som om du festat på lite ikväll eller nåt... Nog för att du brukar kunna skriva obegripligheter, men idag skriver du dessutom osedvanligt slarvigt, osammanhängande, oredigerat och felaktigt, eller menar du verkligen att vampyrerna har bekantat sig med Golchab? och argument som "när människan expanderat sitt medvetande (och i många fall utan speciell expansion)" känns väldigt intetsägande... Kontentan blir bara en massa ord som inte betyder nånting utom möjligtvis för dig själv.
Förlåt mig om jag låter hård (fast det kan ju även du ofta vara) men jag tror inte du är dig själv just nu.

Du har faktiskt helt rätt...(om vi bortser från det där med floskel), människan befinner dig på det fysiska planet...MEN samtidigt är det så att det astrala planet är ett plan som ligger mycket nära det fysiska planet och detta möjliggör att påverka ex: levande varelser på det fysiska planet..så du har rätt i att dom inte är på samma plan(del av löken), men har förmågan att påverka levande varelser på det fysiska planet...tack för att jag fick en möjlighet att klarlägga det, det kan finnas andra som också undrade över det du reagerade på..

Om vampyrerna bekantat sig med Golchab så är det när dom har livnärt sig på han/hon...

Då det gäller expansion av medvetandet så är det en nyckel till olika plan(delar av löken), samtidigt så har det hänt att individer av olika skäl(via olika metoder)lyckats ta sig till några av dessa existerande plan utan nämnvärd expansion, inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in