Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
Jo det är jättekonstigt då de är rena tankefoster.
Typ enhörningar, troll, vittra och annan skit man skrämde varandra med innan naturvetenskapen kom och man började fatta att bara för att en bondläpp hävdar att det var en varulv som åt upp hans ko så behöver det inte betyda att så var, utan lite bevis annat än en försvunnen ko (och massor med nötkött i bondens visthusbod) och bondens berättelse.
För en gång skull har du faktiskt en poäng i det du skriver, inte i den meningen att det du skriver, stämmer i alla läger, men du berör en sak som jag tänkt ta upp vid ett senare tillfälle.
Kan introducera det redan nu då du berör "ämnet"..
Det stämmer att det existerar en mängd tankefoster,( vampyrer tillhör dock inte den kategorin)och det finns varierande orsaker till dessa olika tankefoster. Ett problem i detta sammanhang(som berör det du skriver)är att vetenskapen ännu inte känner till dessa olika lager som verkligheten är indelad i, och således är varelser som vampyrer i den meningen jag beskriver i denna tråd helt okänt för de som seriöst forskar inom det paranormala, detta gäller även de andra varelser jag tagit upp här på FB. Som jag ser det så är det just via dessa "andra" varelser och upptäkten av dem mer allmänt, som kommer i inledningsskedet att öppna ögonen för att verkligheten består av olika lager och att liv förekommer inte enbart på avlägsna planeter utan finns på närmare håll.
Det är givetvis svårt att samtala om dessa två fenomen av varelser jag nämner här på FB, då du som läsare(kritiker eller ej)har små eller inga möjligheter att kontrollera sanningshalten i det jag tar upp här( OM det inte finns ett intresse som sträcker sig därhän att man strävar efter att just kunna ta sig ut ur den fysiska kroppen och ut i det astrala)...detta KAN dock undersökas av ett flertalet individer som har förmågan att lämna sin fysiska kropp och vandra på det astrala planet. Så forskning kring just astrala resor kan vara en väg till faktisk kunskap rent vetenskapligt om att det faktiskt finns något "där ute" som verkar vara fenomen som inte kan härröras till tankefoster eller något som enbart skapas av den mänskliga hjärnan...du har redan visat din ovilja att samtala seriöst, så man kan säga att detta inlägg som visserligen är riktad till dig personligen är mer tänkt för de som har förmågan att se och tänka utanför ramarna...MEN...man vet ju aldrig, kanske finns det även hopp för dig.