2013-08-10, 13:39
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Så ni som fnyser åt vampyrer..som myt..eller tokerier..passa er..ni kan just NU ha en vampyr hos er!!

Tyckte jag såg lite glitter i trapphuset!
Citera
2013-08-10, 22:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Du har faktiskt helt rätt...(om vi bortser från det där med floskel), människan befinner dig på det fysiska planet...MEN samtidigt är det så att det astrala planet är ett plan som ligger mycket nära det fysiska planet och detta möjliggör att påverka ex: levande varelser på det fysiska planet..så du har rätt i att dom inte är på samma plan(del av löken), men har förmågan att påverka levande varelser på det fysiska planet...tack för att jag fick en möjlighet att klarlägga det, det kan finnas andra som också undrade över det du reagerade på..

Om vampyrerna bekantat sig med Golchab så är det när dom har livnärt sig på han/hon...

Då det gäller expansion av medvetandet så är det en nyckel till olika plan(delar av löken), samtidigt så har det hänt att individer av olika skäl(via olika metoder)lyckats ta sig till några av dessa existerande plan utan nämnvärd expansion, inget konstigt med det.
Jo det är jättekonstigt då de är rena tankefoster.
Typ enhörningar, troll, vittra och annan skit man skrämde varandra med innan naturvetenskapen kom och man började fatta att bara för att en bondläpp hävdar att det var en varulv som åt upp hans ko så behöver det inte betyda att så var, utan lite bevis annat än en försvunnen ko (och massor med nötkött i bondens visthusbod) och bondens berättelse.
Citera
2013-08-10, 22:55
Medlem
Snooze91s avatar
Enligt en vän till mig som pluggar biomedicin på universitet finns det någon sjukdom som kräver ett visst tillskott av ett ämne (hem). Men om man i själva verket dricker blod, tillförs detta ämne till kroppen. Porfyri heter sjukdomen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Porfyri

I modern tid finns det ju naturligtvis sprutor för detta. Men för 100 - 200 år sedan, gjorde det förmodligen inte det. Så dessa historier om blodsugande "vampyrer", kanske har en uns av sanning trots allt.
Citera
2013-08-11, 16:54
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Tyckte jag såg lite glitter i trapphuset!

Det måste ha varit precis efter det att dom bet dig...då brukar man se både det ena och det andra, om du nu inte själv fixat glittret med substanser av tvivelaktig karaktär
Citera
2013-08-16, 08:45
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jo det är jättekonstigt då de är rena tankefoster.
Typ enhörningar, troll, vittra och annan skit man skrämde varandra med innan naturvetenskapen kom och man började fatta att bara för att en bondläpp hävdar att det var en varulv som åt upp hans ko så behöver det inte betyda att så var, utan lite bevis annat än en försvunnen ko (och massor med nötkött i bondens visthusbod) och bondens berättelse.

För en gång skull har du faktiskt en poäng i det du skriver, inte i den meningen att det du skriver, stämmer i alla läger, men du berör en sak som jag tänkt ta upp vid ett senare tillfälle.

Kan introducera det redan nu då du berör "ämnet"..

Det stämmer att det existerar en mängd tankefoster,( vampyrer tillhör dock inte den kategorin)och det finns varierande orsaker till dessa olika tankefoster. Ett problem i detta sammanhang(som berör det du skriver)är att vetenskapen ännu inte känner till dessa olika lager som verkligheten är indelad i, och således är varelser som vampyrer i den meningen jag beskriver i denna tråd helt okänt för de som seriöst forskar inom det paranormala, detta gäller även de andra varelser jag tagit upp här på FB. Som jag ser det så är det just via dessa "andra" varelser och upptäkten av dem mer allmänt, som kommer i inledningsskedet att öppna ögonen för att verkligheten består av olika lager och att liv förekommer inte enbart på avlägsna planeter utan finns på närmare håll.

Det är givetvis svårt att samtala om dessa två fenomen av varelser jag nämner här på FB, då du som läsare(kritiker eller ej)har små eller inga möjligheter att kontrollera sanningshalten i det jag tar upp här( OM det inte finns ett intresse som sträcker sig därhän att man strävar efter att just kunna ta sig ut ur den fysiska kroppen och ut i det astrala)...detta KAN dock undersökas av ett flertalet individer som har förmågan att lämna sin fysiska kropp och vandra på det astrala planet. Så forskning kring just astrala resor kan vara en väg till faktisk kunskap rent vetenskapligt om att det faktiskt finns något "där ute" som verkar vara fenomen som inte kan härröras till tankefoster eller något som enbart skapas av den mänskliga hjärnan...du har redan visat din ovilja att samtala seriöst, så man kan säga att detta inlägg som visserligen är riktad till dig personligen är mer tänkt för de som har förmågan att se och tänka utanför ramarna...MEN...man vet ju aldrig, kanske finns det även hopp för dig.
Senast redigerad av castaneda 2013-08-16 kl. 08:48.
Citera
2013-08-16, 19:24
Medlem
GRENDLs avatar
Citat:
För en gång skull har du faktiskt en poäng i det du skriver, inte i den meningen att det du skriver, stämmer i alla läger, men du berör en sak som jag tänkt ta upp vid ett senare tillfälle.

Kan introducera det redan nu då du berör "ämnet"..

Det stämmer att det existerar en mängd tankefoster,( vampyrer tillhör dock inte den kategorin)och det finns varierande orsaker till dessa olika tankefoster. Ett problem i detta sammanhang(som berör det du skriver)är att vetenskapen ännu inte känner till dessa olika lager som verkligheten är indelad i, och således är varelser som vampyrer i den meningen jag beskriver i denna tråd helt okänt för de som seriöst forskar inom det paranormala, detta gäller även de andra varelser jag tagit upp här på FB. Som jag ser det så är det just via dessa "andra" varelser och upptäkten av dem mer allmänt, som kommer i inledningsskedet att öppna ögonen för att verkligheten består av olika lager och att liv förekommer inte enbart på avlägsna planeter utan finns på närmare håll.

Det är givetvis svårt att samtala om dessa två fenomen av varelser jag nämner här på FB, då du som läsare(kritiker eller ej)har små eller inga möjligheter att kontrollera sanningshalten i det jag tar upp här( OM det inte finns ett intresse som sträcker sig därhän att man strävar efter att just kunna ta sig ut ur den fysiska kroppen och ut i det astrala)...detta KAN dock undersökas av ett flertalet individer som har förmågan att lämna sin fysiska kropp och vandra på det astrala planet. Så forskning kring just astrala resor kan vara en väg till faktisk kunskap rent vetenskapligt om att det faktiskt finns något "där ute" som verkar vara fenomen som inte kan härröras till tankefoster eller något som enbart skapas av den mänskliga hjärnan...du har redan visat din ovilja att samtala seriöst, så man kan säga att detta inlägg som visserligen är riktad till dig personligen är mer tänkt för de som har förmågan att se och tänka utanför ramarna...MEN...man vet ju aldrig, kanske finns det även hopp för dig.
Hur ställer du dig till tanken om "tibetanska tankeväsen"*? D.v.s. att något existerar just eftersom man verkligen riktigt hårt tror på det och detta blir något reellt, även utan att ha existerat alls innan.

Om ja, skulle det i så fall ha ett samband med universums lager?

(*= Enligt sägnen mediterade ett gäng munkar så pass intensivt och koncentrerat att en golem tog fysisk form och ställde till med oreda i klostret.)
Citera
2013-08-18, 12:15
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRENDL
Hur ställer du dig till tanken om "tibetanska tankeväsen"*? D.v.s. att något existerar just eftersom man verkligen riktigt hårt tror på det och detta blir något reellt, även utan att ha existerat alls innan.

Om ja, skulle det i så fall ha ett samband med universums lager?

(*= Enligt sägnen mediterade ett gäng munkar så pass intensivt och koncentrerat att en golem tog fysisk form och ställde till med oreda i klostret.)

Det du beskiver är fullt möjligt...medvetandets förmåga är hisnande, det gör också det svårare att se igenom de olika "sikt" som verkligheten består av, är den som söker svar om verkligheten seriös så finns det en rad hinder som måste överkommas för att kunna se igenom vad som möjligen skapats av medvetandets förmåga att påverka det som individen förnimmer, och vad som existerar oavsett en närvarande iakttagare.
Citera
2013-08-22, 01:28
Medlem
De är inte osynliga, de är bland oss. Jag vet exakt vad det är du pratar om Och det andra ej vet, sover de bättre av.
Citera
2013-08-22, 01:38
Medlem
När jag pratade med en sådan där vampyr som TS beskriver så fick jag veta att alla som de suger energi utav blir gravida. Detta gäller speciellt män och de får en stor ölmage och föder nya vampyrer hela tiden.

Att de ingenting märker förklaras med att vampyrerna lyckats få oss alla att tro det har med intag av öl att göra.

Så nu vet ni sanningen. Sprid detta vidare.
Citera
2013-08-22, 01:55
Medlem
FlamingBacons avatar
Varför har vampyren tänder om den suger livsenergi?
Citera
2013-08-22, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Varför har vampyren tänder om den suger livsenergi?

De jag snackar om har inga huggtänder dock. Alla de har nått gemensamt och de får energi på andra sätt än vad ''vanliga'' personer får, deras energi omvandlas också till föda därför går de under namnet vampyrer. Det finns många olika, de som suger energier från människor/växter/djur, sexuella vampyrer, sen finns det också blod vampyrer. Folk donerar blod till de... så aa...
Citera
2013-08-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snooze91
Enligt en vän till mig som pluggar biomedicin på universitet finns det någon sjukdom som kräver ett visst tillskott av ett ämne (hem). Men om man i själva verket dricker blod, tillförs detta ämne till kroppen. Porfyri heter sjukdomen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Porfyri

I modern tid finns det ju naturligtvis sprutor för detta. Men för 100 - 200 år sedan, gjorde det förmodligen inte det. Så dessa historier om blodsugande "vampyrer", kanske har en uns av sanning trots allt.
Och hur skulle folk från 1800-talet veta att man behövde hem/hemoglobin? Känner folk med Porfyri ett sug efter blod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in