2013-08-09, 19:30
Medlem
micrObelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du skall nog inte underskatta det polishat dessa "1%:are" besitter. Det är en mur man inte river hursomhelst. Lägg därtill en sårad själ med bara ett nära band kvar, det till AJ, så tar en process till erkännande lång tid.
Lek med det omvända. Neonazism råder.
Du skall erkänna att du är jude eller bög för en Nazistofficer. Officeren får inte skada dig, men erkänner du blir du straffad...och dina jude/bögpolare.
Hur lång tid tar det för dig att erkänna ?

Tyvärr klämmer jag nog ur mig sanningen rätt snart. När flera olika personer samarbetar för att lura ur mig et bit i taget och direkt jag råkat försäga mig en smula så är dom på mig direkt i timmar om det tills dom trixat fram nästa bit av pusslet.
Citera
2013-08-09, 19:35
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Det är vidrigt, det som gjorts mot IF men det som gjorts mot det lilla barnet är ännu värre, det krävs en extrem grymhet för att göra något sånt.

Håller helt och fullt med, sån vedervärdig människa som man inte önskar något gott. Några vi kanske ska skänka en tanke är GMs barn. Att leva med vetskapen att deras pappa inte bara slår ihjäl en liten försvarslös tjej utan dessutom äventyrar livet på ett litet barn genom att lämna honom ensam 10-12 timmar måste också sätta sina spår. Måtte de inte vara gamla nog att hänga med i nyhetsflödet och om så är fallet få hjälp att bearbeta detta.
Citera
2013-08-09, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snigelnglider
fy faan vilken hemsk människa..undra om han sover gott

Förmodligen ganska bra.
Med undantag för att det går upp för honom att 32 fd. vänner inte gör exakt som han vill. Då blir han förbannad ett tag. Eller att han sitter inspärrad. Fast AJ är ännu så länge helt övertygad att om bara han får komma till tals så är han en fri man.

På det sättet är han oerhört korkad, verkligheten hinner alltid ikapp, och denna gången tror jag karma kommer slå honom både i skrevet och käften.
Citera
2013-08-09, 19:41
Medlem
o-asen2s avatar
Jag tror inte det är så himla lätt att tänka rationellt när man utfört något i vrede
(ja jag utgår ifrån att AJ inte tänkte, var full o handlade ifrån sina instinkter som var slå oavsett att det var en tjej )
De grälade om något , hon sa något eller gjorde något som inte passade
Han tar till ,(milt sagt ) övervåld . Det har han gjort förut,denna gång går det åt helvete
AJ är full ,förbannad men inser att det är kört ..
Ringer sina lojala
Alla är nu påverkade ,nojjiga och adrenalinstinna ...
Panik utan logik
Vill bara bli av med kroppen så fort som möjligt
Så de dumpar ,panik
Hittar på någon historia
Låt dem brinna nu.....vi vet
Citera
2013-08-09, 19:41
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det har jag faktiskt funderat på. Om DB skulle varit med och röjt undan kroppen, varför lämna den så nära?

DB är inte smartare än så, vad jag förstår är han ganska korkad om man pratar med folk som känner honom. Att sno sin egna bil för att frakta bort bästa kompisens mordoffer tyder inte på något annat heller.

Däremot kan man undra om AJ var med när kroppen dumpades.
Citera
2013-08-09, 19:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Mamma står bredvid och hejjar på
Ja att mamman är skuld i det hela verkar ju stå helt klart. Att hon inte haft förmågan att sätta ner foten, utan kanske t.o.m applåderade när han som 16-17 åring hoppade på huvudet på en invandrare.
Kan man till och med behöva titta en generation tillbaka på mormodern?

Det där med hakkorsflaggorna i den åldern på 90-talet var väl ingen större grej så länge inte föräldrarna hade samma politiska åskådning. Det växte tonåringarna snabbt ifrån.

En av mina bättre kompisar hade en sådan period i 18-20 årsåldern. Han växte ifrån det och blev en välutbildad normal person med den skillnaden att han har ett rasistiskt slagord tatuerat på hela ryggen, så han kan inte visa sig i bar överkropp. Väldigt snäll och omtänksam kille.

Men i AJ,s fall och SvP:arna DB och FH verkar det inte "gått över".
FH säger ju själv på SvP,s facebooksida att han och flickvännen i stort sett bara känner nationalister.
Och DB skryter om att han minsann värvat tretton stycken.
https://facebook.com/SvenskarnasParti/posts/536363176394742
Citera
2013-08-09, 19:42
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det ligger någonting i det du säger.
DB som även äger bilen, jublade säkert inte av lycka om han visste att dumpningsplatsen låg så nära hans hem?

Polisen har säkrat att DB och FH har befunnit sig på platsen så nog är de båda lika skyldiga till att inte ha ringt polis utan istället hjälpt AJ på något sätt. Det kommer de aldrig att kunna ljuga sig ur.
Senast redigerad av ModerEva 2013-08-09 kl. 20:11.
Citera
2013-08-09, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har skrivit det tidigare! MPS huvuduppgift är att hitta försvunna personer vid liv och om en person är död, då, har de ingen anledning för att fortsätta leta. Men de samarbetar gärna med polisen. Om polisen begär dem att leta efter en död kropp (det har hänt) eller bevismaterial efter en död kropp som hittats (det har inte hänt ännu) då, väljer MPS ledning de närmaste, pålitliga, kunniga och erfarna medlemar som finns och de arbetar under polisens ledning och lite hysh hysh som gäller eftersom det handlar om bevismaterial. Men som du säger, kan ingen hindra andra för att leta efter saker om området inte är avspärrat.
MPS uppgift är att hitta försvunna personer, levande eller döda. Här annonserar MPS ett sök nu på söndag efter en dam som är 90 år idag och försvann i oktober 2011. https://www.facebook.com/ForsvunnapersonerSverige/posts/505294042872880 Letar de efter en levande person?

Mycket hysch-hysch vid det här söket: De ska jaga vapnet som dödade Marina. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14753208.ab

Så visst kan MPS hjälpa till i brottsutredningar, även inte bara söka efter personer. De kan ombes att söka efter mordvapnet som dödade Ida och använda sig av skallgång. Frågan är hur många som kommer.
Citera
2013-08-09, 19:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Han är min vän. Jag är varken kär eller betuttad eller förälskad i AJ, han har inte heller hotat mig och jag har aldrig varit rädd för AJ.
Den som sitter och påstår annat känner uppenbarligen inte varken mig eller AJ.
Det är den enda kommentaren jag har om min vänskap med AJ.
IF hade nog inte heller varit rädd för AJ, åtminstone inte före lördagen den 29 juni, nu är hon död.

Även om du är vän med AJ så måste du hålla med om att det inte ser speciellt ljust ut för honom.

Jag vet att det är svårt att tro illa om en kär vän, man vill inte tro på allt man hör, det finns säkert en förklaring till vad som skett osv. Men du är ju inte dum, eller hur? Du vet ju vad han tidigare har varit anklagad och dömd för, allt kan inte vara påhitt, eller hur?
Inte vill du väl att er vänskap fortsätta om han har dödat IF?
Citera
2013-08-09, 20:02
Medlem
Quarrels avatar
MPS: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=619983101365324&set=a.3658868801082 82.87947.324878340875803&type=1
Citat:
Anhöriga till Ida har bett oss i Missing People Sweden att framföra deras stora tack och uppskattning till alla som på olika sätt varit engagerade i sökandet efter Ida:
Citera
2013-08-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja att mamman är skuld i det hela verkar ju stå helt klart. Att hon inte haft förmågan att sätta ner foten, utan kanske t.o.m applåderade när han som 16-17 åring hoppade på huvudet på en invandrare.
Kan man till och med behöva titta en generation tillbaka på mormodern?

Det där med hakkorsflaggorna i den åldern på 90-talet var väl ingen större grej så länge inte föräldrarna hade samma politiska åskådning. Det växte tonåringarna snabbt ifrån.

En av mina bättre kompisar hade en sådan period i 18-20 årsåldern. Han växte ifrån det och blev en välutbildad normal person med den skillnaden att han har ett rasistiskt slagord tatuerat på hela ryggen, så han kan inte visa sig i bar överkropp. Väldigt snäll och omtänksam kille.

Men i AJ,s fall och SvP:arna DB och FH verkar det inte "gått över".
FH säger ju själv på SvP,s facebooksida att han och flickvännen i stort sett bara känner nationalister.
Och DB skryter om att han minsann värvat tretton stycken.
https://facebook.com/SvenskarnasParti/posts/536363176394742

Tack! Den fc-sidan bekräftar min fråga som ingen viste något om.
Citera
2013-08-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag hörde precis på västnytt nyheterna att de saker som RDY, har hittat har samband med mordet . Heja på RDY,
Hellyes...Gott jobbat!..stor eloge!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in