2013-08-09, 18:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vet inte om jag snurrar till det nu, men om Volvon setts vid hennes port och den har använts för att föra bort henne och i så fall, om nu DB inte vet om att hon dumpats nära hans hem, vart var han då under tiden GM dumpade henne där hon nu hittades?

Vad gjorde han då under tiden, mellan att bilen hämtade AJ med henne och sen dumpade, och han inte var med och vet vart hon låg?
I min tankevärld skulle DB eller FH eller båda hoppat av i närheten av DB eller kanske hemma hos FH med flickvän. Där han/de tagit andrabilen och mött upp t.ex vid busshållplatsen, där man åker upp på berget?
[Edit]
Nu glömde jag ju omlastningsteorin. Att FH skulle kört en laglig bil med kroppen med eller utan AJ. Alternativt att AJ själv tagit den lagligt bilen. Och DB körde volvon till berget. Med eller utan AJ.

Möjligheten finns ju också att AJ drog iväg, och DB &FH fick ta var sin bil?
Senast redigerad av Tomato 2013-08-09 kl. 19:11.
Citera
2013-08-09, 18:59
Medlem
Bankdosas avatar
[quote=Mogge12|44695537]
- själv har jag kört förbi säkert 20 gånger, ibland med nedcabbad bil, och inte känt av någonting. Jäv**gt störande, då man ofta åkt förbi för att undersöka ANDRA möjliga ställen där kroppen kunde ligga...

Själv har jag varit ute och cyklat ett par gånger på den vägen. Senast med tjejen och hon fick då ett kryp i ögat som gjorde att vi var tvungna att stanna. Vi stannade bara några meter ifrån där hon hittades. Detta var för ca en månad sen.
Tänk om man hade tittat lite noggrannare i vegetationen.
Det står ju ändå ett ruckel i närheten som drar åt sig blickar.
Citera
2013-08-09, 19:01
Medlem
AussieRedMans avatar
Jo, intressant är dock att det så ofta är de enklaste och mest logiska förklaringarna vid dessa brott. Jag var inne på det tidigt i tråden, iofs med dumpning i Nossan. Det är sällan styckning, grisar, syra etc. inblandat, speciellt med tanke på vilka som är misstänkta. Jag har också varit inne lite på att det är Fredda*n som läckt och man fixat till fynd-storyn, men det funkar väl inte IOM att den måste användas i rättegången.
Citera
2013-08-09, 19:06
Medlem
Nu är det tydligen klart att käre AJ anländer med statens färdtjänst till hembygden på Onsdag.

Han kommer förmodligen att vidhålla sin oskuld i detta ärende och har ingen aning om hur BO hamnade i ett dike utanför Grästorp, hon var ju helt ok när han lämnade lägenheten.

Om nu Ida hade varit ok när AJ lämnade henne varför då denna överreaktion när han anhölls.

Tänk er själva, ni äter och har trevilgt med en kompis, åker därifrån allt är frid och fröjd.
Någon dag senare får ni veta att ni är anhållen för mäniskorov. Hur hade ni reagerat då.
Jag hade i vart fall undrat va i helv... har hänt, hon verkade pigg när jag åkte.
Hade begett mig fortast möjligt till polisen och velat ha en förklaring.

Vad gör AJ. Väntar några dagar. Kommer sedan till polisen med en advokat i hälarna.
Detta luktar för mig en utstuderad lögn från hans sida.

Jag tycker AJ visar en total likgiltighet inför tjejens försvinnande. Han verkar endast planera för hur han ska skydda sig själv inte vara intresserad av att hon ska hittas.

Vad gör han sen. Åker till Polen på semester. Går till ambassaden i förhoppning de ska lita på honom så han kan fortsätta sin resa.

Nu fick han visserligen fölängd semester i Polen men kanske inte på det sätt han hoppades på.

Detta agerande gör att jag tror till 100% att han ljuger och han är mer inblandad i det hela än vad han dillar om.

Att folk ljuger när ertappas med olagligheter är väl inget nytt.
Det är dock ett fåtal gånger jag har upplevt ett likartat agerande. De andra gångerna har det visat sig att det har varit uppenbara lögner i omlopp. Jag tror att det lika dant den här gången.

Har någon i tråden andra åsikter eller upplevelser?
Citera
2013-08-09, 19:06
Medlem
micrObelixs avatar
Börjar också misstänka att GM kan ha vart själv när BO dumpades.

Ett starkt argument för det är att DB & FH suttit fyra veckor på häktet utan att berätta var hon fanns. Något som är betydligt lättare om de inte vet var hon ligger än om de gör det.

Att hålla käften så länge i häktet med polis som vet hur man lockar ur folk uppgifter kräver nog ett starkare psyke än vad DB & FH har (om inte borde de vara välkända som riktigt hårda typer).
Citera
2013-08-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Missing Pistol Sweden". MPS sökte en pistol i Spekeröd.

MPS letar efter vad de vill. Om polisen ber dem leta t.ex. efter ett matchande örngott, och de vill det, så gör de det.
Jag har skrivit det tidigare! MPS huvuduppgift är att hitta försvunna personer vid liv och om en person är död, då, har de ingen anledning för att fortsätta leta. Men de samarbetar gärna med polisen. Om polisen begär dem att leta efter en död kropp (det har hänt) eller bevismaterial efter en död kropp som hittats (det har inte hänt ännu) då, väljer MPS ledning de närmaste, pålitliga, kunniga och erfarna medlemar som finns och de arbetar under polisens ledning och lite hysh hysh som gäller eftersom det handlar om bevismaterial. Men som du säger, kan ingen hindra andra för att leta efter saker om området inte är avspärrat.
Citera
2013-08-09, 19:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micrObelix
Börjar också misstänka att GM kan ha vart själv när BO dumpades.

Ett starkt argument för det är att DB & FH suttit fyra veckor på häktet utan att berätta var hon fanns. Något som är betydligt lättare om de inte vet var hon ligger än om de gör det.

Att hålla käften så länge i häktet med polis som vet hur man lockar ur folk uppgifter kräver nog ett starkare psyke än vad DB & FH har (om inte borde de vara välkända som riktigt hårda typer).
Varför lämnar de då inte samstämmiga uppgifter?
Citera
2013-08-09, 19:13
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
I min tankevärld skulle DB eller FH eller båda hoppat av i närheten av DB eller kanske hemma hos FH med flickvän. Där han/de tagit andrabilen och mött upp t.ex vid busshållplatsen, där man åker upp på berget?
[Edit]
Nu glömde jag ju omlastningsteorin. Att FH skulle kört en laglig bil med kroppen med eller utan AJ. Alternativt att AJ själv tagit den lagligt bilen. Och DB körde volvon till berget. Med eller utan AJ.

Möjligheten finns ju också att AJ drog iväg, och DB &FH fick ta var sin bil?

För att inte riskera att nån golar om platsen är det troligt då att han lämnat av de andra två och dumpat henne själv, han behåller då kontrollen över att vara den ende som vet vart hon är.
Om de sen stod på hållplatsen, efteråt, verkar ju kanske mer troligt för de hade panik och bråttom denna natt men de kunde stå där i 20 minuter...
Citera
2013-08-09, 19:19
Medlem
micrObelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Varför lämnar de då inte samstämmiga uppgifter?

De är ju med rätt stor sannolikhet inblandade på något vis. Och att vara inblandad i ett dråp/mord kan nog få de flesta att bli lite nerviga och försöka slingra sig så gott man tror sig kunna.

Om de t.ex. alla tre åkt i DBs S40 och AJ släppt av dem vid någon av deras hem med ordern att möta honom vid platsen X på en viss tid för att själv åka iväg och dumpa Id* så är de ju riktigt insyltade även om de inte vart med vid dumpandet.

Det är såklart bara en spekulation men i mina ögon är argumentet, att de klarat att hålla tyst så länge därför att de helt enkelt inte vet, rätt starkt.
Citera
2013-08-09, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Du är kroppen funnen AJ har 10-13 år i effektiv tid att se fram emot. Tyvärr sitter det mer kvinnomördare på riksanstalter än folk tror?

Skulle det nu visa sig att han våldtog henne också då får pajsaren det inte lätt på kåken!
Varför är det ingen som funderar på varför dom 2 andra la sig i och hjälpte till och vilka straff får dom?

När AJ kommer ut har han bytt namn och kan börja om på ny kula sen på fyllan kallar han sig för mördare det är många kvinnor som går loss på sånt?

Som jag redan sa i går runt 20.30 lider med familjen till Ida men bra att dom har en kropp att begrava. låt oss nu se hur dom/ om dom skändat kroppen?

AJ är ingen våldtäktsman, han är milsvidder från det sadistiska tänk man lätt kan få för sig att en sådan här person besitter.
AJ har inga problem att manipulera tjejer till sex, tvärtom. Men du nåde om du som tjej lämnar honom annat än att han har bestämt sig...då är hans våld förvånansvärt aggressivt och snabbt, eller om du står i hans väg, eller inte lyder. Det finns ingen sadism i det beteendet, njutning, utan bara en omotiverad bestämdhet.
I AJs värld finns AJ och hans behov, inga lögner är för stora för att använda, inget våld är fel om det gagnar honom, ingen ånger finns - bara andras brister.
När de gamla vännerna sviker (och de gör dem till slut; NSF & nu Ida) så flyger han helt opåverkad till nästa blomhage.
Mamma står bredvid och hejjar på
Citera
2013-08-09, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micrObelix
De är ju med rätt stor sannolikhet inblandade på något vis. Och att vara inblandad i ett dråp/mord kan nog få de flesta att bli lite nerviga och försöka slingra sig så gott man tror sig kunna.

Om de t.ex. alla tre åkt i DBs S40 och AJ släppt av dem vid någon av deras hem med ordern att möta honom vid platsen X på en viss tid för att själv åka iväg och dumpa Id* så är de ju riktigt insyltade även om de inte vart med vid dumpandet.

Det är såklart bara en spekulation men i mina ögon är argumentet, att de klarat att hålla tyst så länge därför att de helt enkelt inte vet, rätt starkt.

Du skall nog inte underskatta det polishat dessa "1%:are" besitter. Det är en mur man inte river hursomhelst. Lägg därtill en sårad själ med bara ett nära band kvar, det till AJ, så tar en process till erkännande lång tid.
Lek med det omvända. Neonazism råder.
Du skall erkänna att du är jude eller bög för en Nazistofficer. Officeren får inte skada dig, men erkänner du blir du straffad...och dina jude/bögpolare.
Hur lång tid tar det för dig att erkänna ?
Citera
2013-08-09, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Eftersom hon låg så lättillgängligt känns det inte alls otroligt att en ensam gärningsman gjort sig av med kroppen. Jag tror inte att tre personer skulle lämna henne på det viset. Hade han fått hjälp skulle det funnits bättre möjligheter att gömma kroppen. Om de andra två är skyldiga för medhjälp gäller det troligtvis skjuts, undanröjning av bevis och liknande. De har troligtvis aldrig varit i närheten av kroppen. Men det är en gissning så klart.

Så otroligt skönt att hon är hittad även om hon inte var vid liv. Förhoppningsvis hittar de tillräckligt med ledtrådar för att kunna fastställa hur och vem som gjort det.
De två tillkallade medhjälparna var väl inte intresserade av att hantera kroppen i onödan, därav den nödtorftiga dumpningen. Kan tänka mig att de inte ville vara i närheten av eller ta i kroppen mer än absolut nödvändigt för att inte avsätta spår.

Ang de ytterligare fynd som gjorts i anslutning till kroppen tänker jag att det handlar om nån matta eller liknande, som använts vid transporten av kroppen. Något mordvapen tror jag inte är kvarlämnat, nån måtta på dumheten måste det vara. Att AJs dna hittas på något liknande kan han enkelt förklara med att han faktiskt varit på legitimt besök hos id@. Det vore knepigare om DBs eller FHs dna hittas på saker tillhörande henne. Nån som vet om DB och/eller FH kände id@?
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-08-09 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in