2013-08-09, 15:17
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Så det finns spelare som presterat bättre än det du sett av Paulinho i en handfull matcher? Bra argument. Han är komplett och jag antar att du lär bli varse det nu när han spelar i en större liga.

Du nämnde Schweinsteiger som exempel på spelare som är bättre, låt gå. Men jag skrev att Paulinho är en av dom bästa box-till-box mittfältarna. Det finns inte många av den typen som är framträdande i sina klubblag.
Brasilianska ligan är inget som direkt lockar. Jag tycker bara att du drog väldigt förhastade slutsatser kring en spelare som inte gjort något större mästerskap eller varit ordinarie i någon av världens bättre ligor. Hur bra du är box-till-box kan ju egentligen bara testas när motståndet är av en sådan kvalité att du behöver spela åt båda hållen.

Med tanke på att han kommer att spela PL kommande säsong är han självfallet en mycket kompetent spelare (bättre än de flesta andra som spelar fotboll i världen) men jag skulle vänta tills han ändå presterat över ett par säsonger innan jag kallar honom en av världens bästa på den positionen.
2013-08-09, 15:22
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Brasilianska ligan är inget som direkt lockar. Jag tycker bara att du drog väldigt förhastade slutsatser kring en spelare som inte gjort något större mästerskap eller varit ordinarie i någon av världens bättre ligor. Hur bra du är box-till-box kan ju egentligen bara testas när motståndet är av en sådan kvalité att du behöver spela åt båda hållen.

Med tanke på att han kommer att spela PL kommande säsong är han självfallet en mycket kompetent spelare (bättre än de flesta andra som spelar fotboll i världen) men jag skulle vänta tills han ändå presterat över ett par säsonger innan jag kallar honom en av världens bästa på den positionen.

Han har spelat och vunnit Copa Libertadores, den pressen som är på spelare i det mästerskapet finns inte i någon annan turnering för modern klubblagsfotboll. Rent utav löjligt och ignorant att negligera det. Dessutom har han en given startplats på innermittfältet i ett av dom bättre landslagen i världen. Det måste väl också säga någonting? Där han petar andra som huserar i exempelvis Premier League.
2013-08-09, 15:23
Medlem
freudianslips avatar
Wilshere har det stora problemet att han är engelsman, vilket leder till orealistiska och upphaussade förväntingar på spelaren som aldrig inlevs. Att kalla Wilshere världsklass eller ens nära världsklass är bara trams.
2013-08-09, 15:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Man har dumpat väldigt mycket spelare ärligt talat, så att man kommer värva känns ofrånkomligt. Det måste in en tre spelare i Arsenal åtminstone. Hade Arsenal helt saknar ambition så är försäljningen av en sådan som Gervinho helt meningslös. Det är en utmärkt truppspelare för ett lag som ser sig ungefär på Tottenhams nivå. Detsamma gäller en sådan som Djourou eller Coquelin.

Det man får komma ihåg också är att Arsenal sitter med en närmast oförändrad huvudtrupp för första gången på många år. Tidigare har det varit Fabregas/Nasri som lämnat och därefter Van Persie/Song, i år blir det ingen spelare av vikt. Och därtill gick klubben som tåget hela våren. Så det Wenger gör är sannolikt att vänta in bra lägen. Han är inte desperat för att ersätta en enskild spelare som tidigare utan kan ta in det man behöver istället. Till exempel kan Arsenal värva en ytter eller offensiv mittfältare eller central/defensiv mittfältare för att avhjälpa samma problem. Det handlar bara om huruvida man vill sätta Cazorla på en kant och var man ska ha Wilshere/Arteta. Så det finns då plötsligt väldigt många möjligheter på spelare man kan satsa på när priserna börjar normaliseras och hjulen rulla i slutet av fönstret.

Sedan måste man förstås ha en anfallare också och det hade nog varit klart vid det här laget om inte ett nyrikt Napoli betalat överpriser för Higuain. Han är helt enkelt inte värd de pengarna. Men Suarezsoppan lär hålla på och bölja fram och tillbaka hela fönstret. Inte ens kontraktsklausulen är klar utan det enda som sagts är att Suarez inte har något självklart fall, men därmed inte sagt att han inte kan vinna om det prövas. Rooney lär också dra ut på tiden, men skillnaden där är att United sannolikt vill sälja till Arsenal famför Chelsea om det inte finns någon annan - vilket det i princip inte gör (the guardian hade en fin genomgång av det för ett tag sedan). Och dessutom kostar han väldigt mycket pengar för en bänknötare. Och vid sidan av det finns förstås flera möjligheter snäppet under, som helt klart skulle höja klubben.

Det är ju sedan så också att Arsenal för första gången på många år hela tiden varit inne på att man ska värva, så det finns nog till skillnad från tidigare en seriös handlingsplan. Det har vad jag förstår scoutats ganska mycket.

Väl rutat.

Till er andra: Angående Wilshere så är hans bänkplats från slutet av förra säsongen snarare ett tecken på att Arsenals trupp är starkare än vad man kan tro. Spelare som Ramsey, men även Arteta, verkar vara ganska underskattade bland andra PL-fans. Ramsey, Wilshere och Arteta hade ju med enkelhet plockat platsen bredvid Carrick i United tex, och hade inte varit dåliga konkurrenter till Fernandinho eller Mikel/Ramires.

Jag tycker ju klart att Kos hade gått in i alla lag i PL. Walcott tycker inte jag är sämre än Navas, och betydligt bättre än Uniteds yttrar. Det jag skrivit är således inget fel. Men ni ser att spelaren är från Arsenal, och dömer han därefter. Löjligt.

4522: Du kan ju säga va Paulinho tillför ett mittfält som redan har box-to-box-mittfältaren Dembele, den defensivt balanserade Sandro, samma spelartyp i Parker, samt förutom det halvrisiga spelare i Holtby och Huddlestone. Det är konstigt att du inte fattar vad jag menar. Jag har inget emot Paulinho, men typen är överflöidg i Spurs. Man har de facto ett alldeles för defensivt balanserat innerfält, med en avsaknad av en spelfördelare. Det kommer straffas mot lagen på undre halvan. Det är jag helt säker på. Men det blir väl bra när Paulinho/Dembele/Sandro/Holtby får agera som en smart, djupt liggande spelfördelare... Soldado är ju också beroende av ett bra spel bakifrån.

På samma sätt som jag tycker Spurs saknar spelskicklighet på mitten, lika mycket saknar Arsenal en stark DM som komplement i främst toppmatcher. Det är de flesta överens om, men när man tycker att Spurs saknar det omvända, ja då är man dum i huvudet. Men det speglar också dagens fotbollsklimat ganska bra. Ett fysiskt mittfält är tydligen med automatik bättre än ett spelskickligt.

WeyneRononey: Du tycker det är tveksamt, och tar då fram 10 alternativ, varav ett är bisarrt. Shjaktar... Sedan tycker du att Schalke, Inter, Benfica, Porto och Monaco har bättre trupper än Arsenal. Det är du nog ensam att tycka. Walcott är inte heller en forward.

Att Calogero på allvar tycker att Roma och Fiornetina har bättre trupper än Arsenal är också ganska bisarrt, även om jag också är calciofanatiker.

Qawsed: Du kan ju inte jämföra med argumentet att Wislhere inte platsar i ett sämre lag än United, Chelsea och City. Du måste ju titta på positionen i fråga. Han hade oavsett dina preferenser varit en startspelare i både Chelsea och United, och möjligtvis i City.
2013-08-09, 15:33
Medlem
namerlesss avatar
David Ornstein ‏@bbcsport_david 4m
Spurs agree deal to sign France midfielder Etienne Capoue from Toulouse. Medical today, announcement likely tonight/Sat #bbcfootball #thfc
2013-08-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Wilshere har dessförinnan varit skadad i över ett år, och har fortfarande haft en del problem med sin fot. Att kalla det "talang" med tanke på hur färdig spelare det är, och vad han visat upp mot absolut svårast tänkbara motstånd är ganska magstarkt ärligt talat. Nu har han fått komma in i det, matchats ganska sparsamt, haft en del förebyggande jobb med foten och fått en hel försäsong. Det är en spelare som utan tvivel kan lyfta Arsenal nästa säsong.

Det är precis det som är grejen. Att han varit skadad i ett år och därefter haft svårare att hitta formen. Tycker han blandat och gett, vilket känns talande för just en talang. Den dagen han börjar rada upp världsklassprestationer kontinuerligt, den dagen är han världsklass.

Har inga tvivel på att det här kan bli säsongen han slår igenom men ännu har han inte gjort det. Skulle snarare kalla det magstarkt att kalla en 21 åring som varit skadat ett år och därefter inte riktigt hittat formen för mer än en talang. Den enda anledningen att folk ens funderar i såna banor är pga hans nationalitet.
2013-08-09, 15:40
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Wilshere är bra och kan bli ännu bättre men har är överskattad ja. Det talas om honom som om han vore Xavi samtidigt som t.ex. Tyskland kryllar av bättre spelare i liknande ålder. Gundogan och Draxler för att nämna 2.
2013-08-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Det är precis det som är grejen. Att han varit skadad i ett år och därefter haft svårare att hitta formen. Tycker han blandat och gett, vilket känns talande för just en talang. Den dagen han börjar rada upp världsklassprestationer kontinuerligt, den dagen är han världsklass.

Har inga tvivel på att det här kan bli säsongen han slår igenom men ännu har han inte gjort det. Skulle snarare kalla det magstarkt att kalla en 21 åring som varit skadat ett år och därefter inte riktigt hittat formen för mer än en talang. Den enda anledningen att folk ens funderar i såna banor är pga hans nationalitet.

Jag har verkligen inte mycket till övers för engelska fotbollsspelare, men jag ser ju vad jag ser. Och jag har sett Wilshere varit totaldominant på mittfältet en stort antal gånger. Bland annat tokdominerade han på bortaplan mot världshistoriens bästa mittfält, när Barcelona var på sin peak. Det är helt klart mer än en talang, trots att han är engelskman.
2013-08-09, 15:50
Medlem
Seppo1337s avatar
I och med köpet av Paulinho kan Tottenham också släppa lös Dembele i en mycket friare roll, och bidra mer med kreativitet, gentemot förra året. Han har rätt känsliga fötter ändå.
2013-08-09, 15:52
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Väl rutat.

Jag tycker ju klart att Kos hade gått in i alla lag i PL.

Vem av Nastasic och Kompany hade han petat? Alltså, ni är bara löjliga, för ett halvår sen jämställde ni Arteta med Schweinsteiger, Vermaalen med Badstuber, Giroud med Mandzukic och walcott med Muller. Please.

Citat:
Walcott tycker inte jag är sämre än Navas, och betydligt bättre än Uniteds yttrar. Det jag skrivit är således inget fel. Men ni ser att spelaren är från Arsenal, och dömer han därefter. Löjligt.
Du har inte tänkt på att Navas inte ens är nära Citys förstaelva?

Aguero-Dzeko/Negredo-Jovetic

Med Silva och Fernandinho bakom. Vem av dessa petar Walcott?

Citat:
WeyneRononey: Du tycker det är tveksamt, och tar då fram 10 alternativ, varav ett är bisarrt. Shjaktar... Sedan tycker du att Schalke, Inter, Benfica, Porto och Monaco har bättre trupper än Arsenal. Det är du nog ensam att tycka. Walcott är inte heller en forward.

Lugna ner dig nu. Jag satte inte Schalke, Inter, Benfica, Porto och Monaco som överlägsna Arsenal.
De 11 klubbar som är totalt överlägsna Arsenal just nu:

City
United
Chelsea
Juventus
Napoli
Dortmund
Bayern
Real
Barcelona
PSG
Shaktar

De övriga jag räknade upp tillhör samma klass som Arsenal, dvs. under toppskiktet. Lag som Schalke, Roma, Fiorentina, Benfica, Porto, Monaco...

Att du tycker att det är bissart att Shaktar tillhör en av världens bästa klubbar visar dina brister på fotbollskunskaper. Förra året slog man ut de regerande mästarna Chelsea ur CL och hemma i Ukraina sopade man mattan. Att spelare som Bernard väljer att bo i skitstaden Donetsk före London bara för att spela i Shaktar ist. för Arsenal säger väl allt.
2013-08-09, 15:54
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Väl rutat.
...
Jag tycker ju klart att Kos hade gått in i alla lag i PL. Walcott tycker inte jag är sämre än Navas, och betydligt bättre än Uniteds yttrar. Det jag skrivit är således inget fel. Men ni ser att spelaren är från Arsenal, och dömer han därefter. Löjligt.

...

Skall man nu frånse Wilshere skade & form problem så har jag inga problem med att påstå att Walcott är betydligt sämre än Nani, som i form är en av PL bästa poängspelare. Att sen har varit ur form och skadad mer eller mindre hela förra året skall ju uppenbarligen inte spela så stor roll.
2013-08-09, 15:55
Medlem
Osman Sow (bl.a tidigare i Väsby United och Dacia (Rumänien) lämnar Syrianska för Premier League-nykomlingen Crystal Palace efter 2 mål på 5 matcher i Allsvenskan. Såg honom en del i division 1 för något år sedan. Skräll!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in