2013-08-09, 15:16
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17267776.ab

"– Bland annat kunde vi spåra hans telefon till uppsalatrakten. Då kunde vi göra en husrannsakan och i samband med det hittades kroppen i ett utrymme i nära anslutning till lägenheten.!"

Är jag trög eller vilken telefon avses? Jens eller S.N's?
Spårade man Jens telefon till Uppsala och då hade man tillräckligt torrt på fötterna för att gå in i lägenheten eller?
Citera
2013-08-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Dessa telefonnummer är abonnemang som står på S men enligt div. internettjänster så ploppar det upp namn på snubbar i Västerås.

Visste ni att han bott i Vettsta, Alunda (hos något ex?) också?

jo,vi pratade om det igår ,vet inte om det var troligt han befann sig där dock.
Citera
2013-08-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
Okej, då har vi rätat ut det frågetecknet.

Som sagt, alla tidigare bostadsplatser med omnejd är väl intressanta att kolla upp, men det bör polisen också gjort.

Dock är ju Alunda landet... Finns massor med skogsvägar ingen känner till...
Citera
2013-08-09, 15:19
Medlem
Laa-Laas avatar
Är det bevisat att kontoutdraget från q-park är från den 26/7? Jag kan inte hitta den källan någonstans.
Citera
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Ligger kvar över vattenparken. Rör sig konstant över ett litet område.

Är helikoptern fortfarande på platsen, du har ingen möjlighet att ta dig närmare för att se vad som händer?
Citera
Medlem
[quote=vanligajag|44693053]
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
http://www.nwt.se/hammaro/article1356127.ece

"Då fick en granne till mordoffret ett telefonsamtal.

– Det är en person som utger sig för att vara från polisen och börjar ställa frågor. Att personen är från polisen är något som upprepas flera gånger, säger Rolf Sandberg.
Men grannen fattade misstankar och kontaktade polisen. Numret, som fanns sparat i personens telefon, skulle visa sig gå till Expressen.

– Vi har kontrollerat det, och det går till en specifik journalist på tidningen.

– Vi anser att det finns misstankar om att ett brott är begånget och har upprättat en anmälan om föregivande av allmän ställning."

Vilket djäkla rikspucko till journalist ! ........
Det är inte första gången det händer direkt.. Jag har egna erfarenheter av det.
Citera
2013-08-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Det med statusen har redan "upptäckts" tidigare i tråden.. Och om du hade läst sammanfattningen på sidan 1 så pratade han med någon i telefon den 27:e (står även på tidningars hemsidor)

Fan då, trodde jag hade löst det här! Får skylla på att jag bara har skummat igenom tråden. Ursäkta mig
Citera
2013-08-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Har du koll på vem han träffade? Du kanske vet nått ytterligare?

Nä troligen inte men eftersom det skrevs som det gjorde i kvällstidningen att han träffat en bekant som blev mycket förvånad så tänkte jag att det eventuellt kunde röra sig om henne.

Jag kan säga så mycket att det var inte systern han träffade.
Citera
2013-08-09, 15:24
Medlem
Docklands avatar
[quote=ArligaArne|44693173]
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Det är inte första gången det händer direkt.. Jag har egna erfarenheter av det.

Ett tips, ta både för, efternamn och deras polis-idnummer om det skulle hända, be sedan få ringa upp via en växel och bli kopplad till vedebörande. Funkar alltid.

EDIT: Polisväxeln kan även koppla till deras mobiltelefoner utan problem, om de skulle försöka sig på rövaren att "Jag har bara min mobil med mig så det går inte att bli kopplad." Det går även 24/7 så de kan inte säga att växeln är stängd. Då är det ingen polis.
Senast redigerad av Dockland 2013-08-09 kl. 15:41.
Citera
2013-08-09, 15:27
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interrail2014
Jag kan säga så mycket att det var inte systern han träffade.

Nä ok jag förstår. Det lär komma fram senare men tack i alla fall.

Angående expressen journalisten så har jag mina aningar och den personen finns med på flera artiklar i ämnet. Han var väl så sugen att få veta lite mera så han tänkte inte sig för i sin iver att han precis begick en brottslig handling.
Citera
2013-08-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
Din informationen dök upp ungefär 60 sidor bakåt.
Det var någon som även skulle kolla med en bekant om att köra där förbi och titta.

Har dock inte sett någon återkoppling på det ännu.

Han är inte direkt välkommen ditupp heller just nu..

Den han var hos då har flyttat (den som bodde där då alltså) och är just nu utomlands. Andra som känner honom sen tiden där är dock som sagt inte glada alls. Ta sig upp dit skulle vara närmast självmord (om han inte hittade någon som inte höll med majoriteten och gömde honom).
Citera
2013-08-09, 15:28
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Är helikoptern fortfarande på platsen, du har ingen möjlighet att ta dig närmare för att se vad som händer?

Har rört sig bort mot Bredsand. Ser den inte längre men hör den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in