2013-08-09, 12:36
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här kan vi faktiskt knyta an till topic, nämligen det som just nu diskuteras här i tråden.

Varför skriver de inte att det är pojkvännen som eftersöks? I början skrev de pojkvän har jag för mig. Inte kan det väl vara av missriktad välvilja för deras sexuella läggning? Båda var ju helt öppna med sin läggning.

Blir det kanske för utpekande mot en person som vare sig är befunnen skyldig eller dömd? Det känns som den rimligaste förklaringen.
Men för att hitta honom kanske de så småningom bestämmer sig för att gå ut med namn och bild.

Kan det vara för att media känner sig osäkra på vilken status deras förhållande egentligen hade? S har trots allt inte skrivit på Facebook att han har ett förhållande med J och S betecknar sig vidare som singel på alla knullsajter där han är medlem. Tycker själv att det är lite långsökt men man vet ju aldrig.

Personligen tycker jag att man har förverkat rätten att bli kallad pojkvän när man utnyttjar och mördat någon som uppenbarligen är tokkär i en. Man blir ju dessutom per automatik en expojkvän när ens partner dör.
Citera
2013-08-09, 12:36
Medlem
Har svårt att tänka mig att nån skyddar en kille som tagit livet av sin pojkvän.
Har även svårt att tänka mig att SN är så iskall att han tar för givet att den eventuella person han gömmer sig hos inte ska uppdaga vad han gjort när som helst.

Jag tror antingen är han utomlands eller tagit sitt liv.

Hittar man bilen så klaras nog en del upp.
Citera
2013-08-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jouy
Ganska OT nu men jag minns en tråd skapad för någon vecka sedan där TS beskrev att han var jagad av en hel stad för något han gjort.
Att det var ganstermän, polismännen och så vidare var efter honom.
Att TS hade ljugit och manipulerat många.

Någon som vet vilken tråd jag menar..?

Såg en sådan tråd för någon dag sen. Men den snubben snackade om att han "valt tjejer" och så, så det verkar inte ha något att göra med detta iaf.

Min teori är att tidningarna har bytt från "pojkvän" till "vän" därför att de inte vill uppröra SN typ. Jag tror det är ganska liten chans att SN är i livet idag faktiskt, jag tror att han har tagit sitt eget liv efter att inte ha klarat det längre. Precis det var polisen rädd för efter att ha pratat med SNs bekanta, och de försökte därför tona ner att det var just han de sökte därför att de ville hitta honom i livet.
Citera
2013-08-09, 12:37
Medlem
För den som inte vet hur S.N ser ut...
Så kika in i Micaela´s blogg jag länkade till.
Citera
2013-08-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graceful
Liten känsla som pinglar bara; om S behövt så mycket pengar kanske han haft skulder till tunga typer? Antingen mördat för att betala skulder, eller ngn annan som gjort allvar av ett hot om repressalier?

Du menar att han lånat pengar av tungt kriminella människor som sedan fått nys om lägenhetspengarna och då vill ha tillbaka sin del av kakan?
De kriminella kommer och hotar SN och lyckas då döda JJ (av misstag eller ej)

Det som inte gör detta speciellt troligt är ju att SN var i Enköping hos en gammal kvinnlig bekant i måndags-tisdags. Visst att han verkar vara psykopat, men om man är jagad av ett kriminellt gäng (och pojkvännen blivit mördad), så borde man kanske vara lite skärrad ändå. Skärrad till den grad att tjejkompisen borde anat att det var väldigt mycket som var fel, bortsett från att packning och liknande saknades i bilen.
Citera
2013-08-09, 12:39
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Det händer faktiskt ofta att människors små misstag förvirrar 'hela kedjan'.

Jag tror att journalisterna har 'problem' att hålla sig till en och samma term. Eller så vill de respektera de anhöriga genom att ta bort förhållande kopplingen- ELLER för att lura SN när han läser på medier.
Det är ju fruktansvärt om media skulle så att säga "respektera" de anhöriga. Som att de skulle skämmas för att Jenz var bög. Om media skulle gå anhöriga till mötes på det sättet är det fruktansvärt respektlöst mot Jenz.
Citera
2013-08-09, 12:43
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceful
Liten känsla som pinglar bara; om S behövt så mycket pengar kanske han haft skulder till tunga typer? Antingen mördat för att betala skulder, eller ngn annan som gjort allvar av ett hot om repressalier?

Ja, det känns faktiskt mer troligt att en sådan desperation låg bakom mordet. För att jag har faktiskt svårt att se SN kallblodigt mörda JJ, bara så där.. SN verkar ju faktiskt ha vänner, han kan ju inte varit helt känslokall.

Men desperation, det tror jag definitivt SN kände. Din teori är intressant. Speciellt när någon, tidigare, i tråden har nämnt att SN använder sig av benzo och morfinsbaserade mediciner. De som håller på med benzo håller på med mycket mer än det, inom narkotika. Så absolut, kunde han vara skyldig pengar till 'tunga typer'. JJ var den enda som han kunde utnyttja- det måste ha varit hans enda utväg.

Möjligen.
Citera
2013-08-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det är ju fruktansvärt om media skulle så att säga "respektera" de anhöriga. Som att de skulle skämmas för att Jenz var bög. Om media skulle gå anhöriga till mötes på det sättet är det fruktansvärt respektlöst mot Jenz.

Det har nog inte med att göra om J va homo eller inte. Det är nog mer att anhöriga inte vill att just S ska kallas pojkvän. Själv skulle jag vilja att mitt syskons respektive älskar mitt syskon, för att den ska få kallas pojkvän alltså.
Citera
2013-08-09, 12:45
Medlem
SN ser ganska lång ut, vad kan det röra sig om, 1,85 - 1,95?
Saknar han fortfarande hår på huvudet?
Citera
2013-08-09, 12:54
Avstängd
Ni som har Insta, sök på JJ.
Väldigt stort hus för endast de två.
Citera
2013-08-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
SN ser ganska lång ut, vad kan det röra sig om, 1,85 - 1,95?
Saknar han fortfarande hår på huvudet?

Han är ca 175cm lång. Väldigt smal och alltid rakad.
Skakar mycket och röker hela tiden.
Citera
2013-08-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Han är ca 175cm lång. Väldigt smal och alltid rakad.
Skakar mycket och röker hela tiden.

Kan du utveckla det där?

Skakar som en Parkinson-drabbad, eller på vilket sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in