2013-08-09, 12:04
Medlem
http://travellerintime.tumblr.com/post/57731673717/if-you-see-this-guy-please-call-46-77-114-14-00
Citera
2013-08-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theJellyfish
Varför skriver tidningarna VÄN? Han är jens POJKVÄN...
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Han kanske gjorde slut samtidigt som han mördade honom?

Allvarligt talat, gå bak en sida och läs. Eller använd ditt eget omdöme.
Pojkvän implicerar vän.
Citera
2013-08-09, 12:05
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Är det någon som kan förklara varför beskrivningen av SN från medias håll har ändrats från "pojkvän" till "nära vän"och "resesällskap" efter det att JJ hittats död?

Nån som fått besked efter alla dessa evinnerliga kärleksuppdateringar att de hann göra slut? :/
Citera
2013-08-09, 12:05
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Snälla posta en bild!

I nedanstående inlägg finns det länkar till MGM och BO:s facebook där bilder på dem finns

https://www.flashback.org/sp44664093
Citera
2013-08-09, 12:06
Medlem
Citat:
Hittar mängder på bilder på Jenz men inte på misstänkta GM.
Har kollat många sidor tillbaka i tråden. Men dom flesta länkar är döda.
Reposta gärna om du har länken på St**an Nils***

Här har du bilder på hans egen FB-sida. Ersätt stjärnor med e och o.
https://www.facebook.com/st*fan.nilss*n.902
Citera
2013-08-09, 12:06
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Hittar mängder på bilder på Jenz men inte på misstänkta GM.
Har kollat många sidor tillbaka i tråden. Men dom flesta länkar är döda.
Reposta gärna om du har länken på St**an Nils***
sök på ansiktsboken med hans namn +902 efteråt
Citera
2013-08-09, 12:07
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Min gissning är att de inte vill stressa honom till att göra något dumt. Irrar han omkring i landet och får se löpsedlar med sitt namn och bild kan han tippa över gränsen.
Eller för att vara lite modern...om han ser sitt namn och bild i massmedia på nätet.

Svarar i tråden eftersom du skrev i tråden. Snubben är ju bögar och tillhör således också likt blattarna en skyddad grupp i Sverige.
Citera
2013-08-09, 12:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Svarar i tråden eftersom du skrev i tråden. Snubben är ju bögar och tillhör således också likt blattarna en skyddad grupp i Sverige.
Här kan vi faktiskt knyta an till topic, nämligen det som just nu diskuteras här i tråden.

Varför skriver de inte att det är pojkvännen som eftersöks? I början skrev de pojkvän har jag för mig. Inte kan det väl vara av missriktad välvilja för deras sexuella läggning? Båda var ju helt öppna med sin läggning.

Blir det kanske för utpekande mot en person som vare sig är befunnen skyldig eller dömd? Det känns som den rimligaste förklaringen.
Men för att hitta honom kanske de så småningom bestämmer sig för att gå ut med namn och bild.
Citera
2013-08-09, 12:17
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-

Sluta var dum i huvudet.

Alltså om det är rikslarm varför har de inte publicerat en officiell bild på denna snubbe?
Skulle inte det kanske underlätta arbetet för polisen att hitta denna "vän"
Citera
2013-08-09, 12:19
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här kan vi faktiskt knyta an till topic, nämligen det som just nu diskuteras här i tråden.

Varför skriver de inte att det är pojkvännen som eftersöks? I början skrev de pojkvän har jag för mig. Inte kan det väl vara av missriktad välvilja för deras sexuella läggning? Båda var ju helt öppna med sin läggning.

Blir det kanske för utpekande mot en person som vare sig är befunnen skyldig eller dömd? Det känns som den rimligaste förklaringen.
Men för att hitta honom kanske de så småningom bestämmer sig för att gå ut med namn och bild.

Det händer faktiskt ofta att människors små misstag förvirrar 'hela kedjan'.

Jag tror att journalisterna har 'problem' att hålla sig till en och samma term. Eller så vill de respektera de anhöriga genom att ta bort förhållande kopplingen- ELLER för att lura SN när han läser på medier.
Citera
2013-08-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Joråsåatt... S är på flykt undan den som mördat J, och försöker lösa detta genom att lura i Js anhöriga att de är på Gröna Lund men Js mobil gått sönder, att de är på Cypern men med mobilerna i incheckat bagage som försvunnit etc. Och sedan besöka en bekant i Enköping han inte sett på 10 år, och påstå J är hos föräldrarna. För att sedan positionera sig 3 mil utanför Västerås via Grindr.

Nog för att skräckslagna människor på flykt kan agera irrationellt - men med det scenario du för fram är det där långt bortom irrationellt, det är i så fall så dumt och ihåligt att klockorna stannar..
Jag antar att den här väninnan är speciellt utvald av SN, hon finns antagligen INTE med på hans fb-vänlista, eftersom han där uppgett han var på Cypern!
Citera
2013-08-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Pengar för lägenheten? Köpet görs väl alltid upp på banken samtidigt som man löser lånet man har kvar - det borde inte bli så vidare värst mycket pengar över om man inte amorterat det gamla lånet? SN är våldsamt desperat om han mördar för jordnötter..

Kan ju faktiskt ha varit så att han betalt kontant när han köpte lägenheten, dvs inga lån. Däremot har han betalat handpenning på huset och vad det kostade vet vi ju inte. Kanske de där 50 000 kr någon här påstod MGM hade när han var i Västerås var det som blev över efter att kontantinsatsen betalat för huset. Förmodligen lurat till sig av BO genom att säga att det skulle bli deras reskassa.

Jag tror också att MGM förmodligen verkligen varit i Sthlm för att se Prideparaden och leta nya offer att sol-och-våra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in