2013-08-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Säger det samma till dig din haschpundare! genom ditt missbruk är du indirekt skyldig tilll alla dödsfall och problem som finns pga knark. Du låter langare kunna leva på sitt langande då du stödjer dem att fortsätta locka svaga individer ner i fördärvet. herren förlåter inte vad du gjort! Du står redan med 1 fot i helvetet. Spelar ingen roll om du nu insett att du måste leva ett sunt liv och låtsas älska människor som du egentligen inte älskar. Pundare älskar bara sin langare! Bli hög på kärlek istället, kärlek mellan en man och en kvinna. Den sanna och tänkta vägen till lycka. Det var inte Adam och Evert som var de första människorna! glöm inte det.

Du måste förstå att sånt där inte biter på mig.
Jag är inte kristen, jag är inte muslim, jag är inte rastafari eller buddhist eller jude.
Jag är allt av det men ändå inget.
Jag har en GENUIN kontakt med gud, dagligen.

DU måste inse att bibeln är skriven av troende människor.
Det är INTE guds egna ord utan något så fjantigt som människors egna högst personliga tolkning av deras relation med gud.
När du bygger din tro på bibeln så bygger du din tro på människor.
Vilket är att svika gud.

Människan är blott ett barn så varför tillber du ett barns bok och tar barnens version av gud som din egen? Varför skapar du inte dig en egen relation med gud istället för att lyssna på vad människor säger?

Försök att få riktig, personlig, äkta kontakt istället. Han pratar med dig hela tiden om du är villig att lyssna.

Ingen bibel eller präst eller påve kan vara mer sann än din personliga kontakt med gud.

I övrigt tror jag inte du kan mer om droger eller homosexualitet än du "hört av andra" heller.
Det verkar faktiskt som att hela ditt liv är byggt av tillbedjan till falska profeter tyvärr.
Citera
2013-08-09, 10:43
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Jag tror på Gud som skapare av himmel och jord

....

Min Gud älskar alla människor oavsett deras sexuella läggning. Det som förvånar mig lite är att du som icke troende läser och kommenterar i en tråd som handlar om religion.
Men för att det ska vara möjligt måste du ju förkasta idéen om att Bibeln på något vis skiljer sig från all annan litteratur som någonsin skrivits. Du kan ju omöjligt tro att skulle vara Guds ord.

Det sorgliga är att det är endast ateister som ärligt kan argumentera mot islampeaces idiotiska, fundamentalistiska stenåldersåsikter.

Hade han "argumenterat" (något han inte gör, han behöver ju inte eftersom sanningen finns att citera i Koranen) på samma sätt baserat på en fundamentalistisk tro på Bibeln istället för Koranen hade han ju bara haft en annan åsikt än dig ang. homosexuella på grund av att han var en bättre kristen än du.
Senast redigerad av 72mm 2013-08-09 kl. 10:46.
Citera
2013-08-09, 10:48
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Lite pinsamt hur många som förvanskar herrens budskap, enbart för att nära sitt satanistiska perversa hat mot de svaga och förtryckta.

Alla människor är guds barn. Allt annat är påhitt.
Och dom som hatar folk, vars enda brott är att älska, måste inse att dom har tappat kontaken med gud, och att det är djävulen som talar till dom.

VAKNA UPP HOMOFOBER INNAN DET ÄR FÖRSENT, NI ÄR LEDDA AV SATAN SJÄLV!!!
VILL NI VERKLIGEN SPENDERA EN EVIGHET I SKÄRSELDEN?

Acceptera alla guds skapelser som hans barn, så kanske ni kan bli frälsta på nytt.
Påven, som kanske borde ses som en auktoritet när det gäller gud och homosexualitet sade ju nyligen att även homosexuella är välkomna till gud och kyrkan.
Citera
2013-08-09, 10:54
Medlem
brotucks avatar
Citat:

bla bla bla...
.

Ja, det är säkert lätt att blanda ihop "kontakt med gud" med att vara hög på knark.

Bli kvitt ditt missbruk så kan vi snacka religiösa frågor sedan.
Citera
2013-08-09, 10:54
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace

Varför inte legalisera pedofili också?

Är inte pedofili legaliserat av din religion redan?
Citera
2013-08-09, 10:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Homosexuella och dess möjliggörare hatas av gud ....

Vem bryr sig ...... andra än intolerante religiösa fanatiker.

Citat:
..... och kommer säkerligen skickas till helvetet och straffas här på jorden.

Det vet du i realiteten ingenting om, frånsett att om såna som du fick makt, då har det traditionsenligt lett till att homosexuella får det svårare.

Lyckligvis har DU dina medborgarliga rättigheter som vi andra .... icke-fascister .... stödjar din rätt till att ha, och som faktisk skyddar dig från såna som du själv.

Hycklare.
Citera
2013-08-09, 11:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du måste förstå att sånt där inte biter på mig.
Jag är inte kristen, jag är inte muslim, jag är inte rastafari eller buddhist eller jude.
Jag är allt av det men ändå inget.

DU måste inse att bibeln är skriven av troende människor.
Det är INTE guds egna ord utan något så fjantigt som människors egna högst personliga tolkning av deras relation med gud.
När du bygger din tro på bibeln så bygger du din tro på människor.
Vilket är att svika gud.

Människan är blott ett barn så varför tillber du ett barns bok och tar barnens version av gud som din egen? Varför skapar du inte dig en egen relation med gud istället för att lyssna på vad människor säger?

Försök att få riktig, personlig, äkta kontakt istället. Han pratar med dig hela tiden om du är villig att lyssna.

Ingen bibel eller präst eller påve kan vara mer sann än din personliga kontakt med gud.

I övrigt tror jag inte du kan mer om droger eller homosexualitet än du "hört av andra" heller.
Det verkar faktiskt som att hela ditt liv är byggt av tillbedjan till falska profeter tyvärr.
Men hen berörde inte den religiösa knarkupplevelsen, utan hur man legitimerar rätten till knarkupplevelsen, som enligt alla dokument lär ha varit "av religiös art"

en heroinist är beredd att döda, för att få en fix, vad en stissig haschare är beredd till, kan du räkna ut om du har två hjärnceller. sedan mixarna som kommer med lite av varje, dvs lite islam lite sikhiskt lite kristet med gklorior på sned och så med andra handen utsträckt för "en bit mat"

Friheten eller ätten? att tro.. allas lika värde-deklarationen som man kan tolka lite utefter vilken religion som "ska/vill komma och *bestämma?

Du vet ju att kristendom är politik, pastoral-byråernas hade full bokföring hur länge som helst, långt innan 60-talet. Så det där med att gud är herren... jadu. En very invisible little master. Jag tror han är död. Man kan också säga illusionist.
Citera
2013-08-09, 11:01
Bannlyst
Citat:
Om herren velat att mannen skulle fylla mansstjärtar med sperma , hade det kunnat växa barn i tjocktarmen!

Oralsex med kvinnor är således också en synd?
Kvinnan lär ju inte ha en livmoder i munnen liksom.

Hade gud velat att människor skulle kyssas hade han gjort munnen till en steril plats, inte till världens största bakteriehärd.
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-09 kl. 11:05.
Citera
2013-08-09, 11:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Däremot så ser jag fortfarande inte poängen med att uppmuntra homosexualitet.

Men det är väl ingen som tvingar dig till att propagera för homosexualitet?

Citat:
Demokrati och yttrandefrihet.. Okej då. Så mycket har jag förstått.

Bra ... för din perifära roll på tråden, där du bara 'hängar på' religiöst motiverad intolerans kunne ju lätt tolkas till att du också delar/ger support till dessa religiösa fanatikers anti-demokratiska attityder.
Citera
2013-08-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ja, det är säkert lätt att blanda ihop "kontakt med gud" med att vara hög på knark.

Bli kvitt ditt missbruk så kan vi snacka religiösa frågor sedan.

NEJ!
Har du överhuvudtaget några EGNA funderingar och tankar kring detta vill jag höra dom.

Den härskartekniken du använder dig av är ju att du låtsas att du inte ta mig på allvar, trots att det är uppenbart att du vet att jag vet vad jag pratar om.
Det, tillsammans med ditt fula språk gör att det blir uppenbart att du trollar.

En genuint troende människa skulle aldrig någonsin smita undan en diskussion med det där argumentet. Om jag nu vore i ett missbruk så vore jag ju i ännu större behov i upplysning ifrån dig, om du nu är den du säger att du är.

Men vi vet båda att du är hitsänd av djävulen, och att det är därför du skyr mina heliga ord som pesten.

VIK HÄDAN!
Så länge jag lever och andas kommer inte satans arme av styggelser förbi, oavsett om dom kommer i din fula skepnad eller inte!

Återigen, GUD HATAR INGEN! GUD ÄR ENDAST KÄRLEK!
Människor hatar, för att dom inte vet bättre!
Citera
2013-08-09, 11:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Varför förintade Gud Sodom och Gomorra?

För att han är sociopat.
Citera
2013-08-09, 11:19
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För att han är sociopat.
Eller för att han börjat bli lite mesig. Innan hade han inga problem att rensa ut i stort sett hela människosläktet och nästan alla djur. Men han är helt klart en sociopat

Nu är ju gud så lam att han möjligtvis ger en syndig människa en förkylning. Däremot när det gäller svältande barn och oskyldiga krigsoffer så är han fortfarande tuff som tusan. De förtjänar tydligen riktiga straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in