2013-08-09, 09:55
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Lite pinsamt hur många som förvanskar herrens budskap, enbart för att nära sitt satanistiska perversa hat mot de svaga och förtryckta.

Alla människor är guds barn. Allt annat är påhitt.
Och dom som hatar folk, vars enda brott är att älska, måste inse att dom har tappat kontaken med gud, och att det är djävulen som talar till dom.

VAKNA UPP HOMOFOBER INNAN DET ÄR FÖRSENT, NI ÄR LEDDA AV SATAN SJÄLV!!!
VILL NI VERKLIGEN SPENDERA EN EVIGHET I SKÄRSELDEN?

Acceptera alla guds skapelser som hans barn, så kanske ni kan bli frälsta på nytt.
Om herren velat att mannen skulle fylla mansstjärtar med sperma , hade det kunnat växa barn i tjocktarmen!
Citera
2013-08-09, 10:03
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det som förvånar mig LittleRedCap är ovan kommentar. Jag skulle tro att en knapp majoritet i den här tråden hör till skaran av icke-troende.

Varför ser du det som märkligt att även vi deltar i debatten?

Nej jag ser det inte som märkligt att icke troende deltar i debatten. Det är säkert som du säger att ni är i majoritet av de som är aktiva här.

Jag riktade mig speciellt till Cyro som inte tror på heliga skrifter utan i stället efterlyser debattinlägg som
Citat:
Ursprungligen postat av Cyro
... talar till mig och försöker övertyga mig på mina villkor.

Han vill själv inte delta i debatten och han har (den sunda) inställningen att hans homosexuella vänner är värda lika mycket uppskattning som om de varit heterosexuella.

Vad jag menade var att det verkade lite konstigt att efterlysa argument som talar till en övertygad ateist i en tråd som handlar om religion.
Citera
2013-08-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Om herren velat att mannen skulle fylla mansstjärtar med sperma , hade det kunnat växa barn i tjocktarmen!

Det som smärtar mig mest är inte att det är djävulens falska spott och spe som kommer ur din mun...
Nej, det som smärtar mig mest är att han har fått dig att tro att det är dina egna tankar och ord...

Du måste väl någonstans inom dig fortfarande känna till känslan av liv? kärlek?
Inser du inte att det är den känslan djävulen tar ifrån dig och istället fyller dig med hat?

SNÄLLA VAKNA INNAN DET ÄR FÖR SENT!!!

Skärselden är inget skämt och du kommer att brinna i evighet om du inte slutar hata och accepterar kärlekens budskap!
Citera
2013-08-09, 10:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Underbart motargumentation. Du slog sönder och förintade mina åsikter. Förträffligt! Nej jag drev med dig bara. Men jag fråga till dig: Varför ska vi förbjuda incest? En far och en dotter som har biologiska band. Fadern på 50 år och dottern 25 år; Varför ska detta inte få ha sex med varann enligt lag? Om syftet endast är njutning och inte barnaföddande? Vad finns det för skillnad på homosexualitet och incest? Varför förkastar ni det ena och accepterar det andra helt godtyckligt?
För att avkomman som resulterar genom incest har en stor risk att bli defekt. Inavel ger oftast dåliga resultat.

Om tex två syskon verkligen vill ha sex och skyddar sig med preventivmedel ser jag inga problem med det. Jag tror dock inte att det någonstans existerar en förälder-barn relation som kan utvecklas sexuellt, inte bland friska människor.
Citera
2013-08-09, 10:07
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Hade han velat att vi skulle flyga hade vi haft vingar. Det är synd att åka flygplan.
Citera
2013-08-09, 10:17
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Det finns inget mer att säga än så. Jag gav denne först Guds budskap, sen la jag argumentation för Guds budskap till sist varnade jag denne. Jag har således inget mer att tillägga till denne angående denna diskussion. Han får stå sitt kast.

Lugna ner dig så ska jag förklara för dig. Du är en människa som inget hör, inget ser och inget förstår. Jag skrev inte att ett förbud mot incest skulle omedelbart leda till att ingen skulle utöva det. Jag frågade bara varför förkasta incest och acceptera homosexualitet? Inser du inte att om lagen påbjuder eller häver förbudet mot incest så kommer även detta bli fullt accepterat i framtiden? Inser du också att en gång i tiden så betraktades homosexualitet på samma sätt som incest?

Idag har vi lag på att det är förbjudet med incest men det förekommer säkert i smyg men nåt som inte stör andra och som andra är helt omedvetna om. Då är det herren som dömer dessa människor. Men homosexualitet har blivit lagligt och utövas offentligt. Det är vämjeligt.
Du kan inte varna, grundat på gud.. att du ännu inte förstått att gud är tandlös utan t.o.m ger dig på att projicera det mot andra, säger allt om din uppfattningsförmåga, att du är flera ggr om falskprofeterande.

Hade du haft en grundlig hum om vi säger mänsklighet, så hade du lyckats förstå varför det ena är som det andra, men du vevar sagor och så sett fick du sätta dig bakom ratt och köra där ute i trafiken, e livsfara för kollektivet, är vad du är ip.

Människan är inte boken, något du tycks inbilla dig och därpå grundat i koranen av alla böcker på jorden utöver det... enkelspårigt inkörd på tariffer... vilken bildning
Citera
2013-08-09, 10:23
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Jag frågade bara varför förkasta incest och acceptera homosexualitet?
Enkelt. Incest kan leda till missbildade barn (vilket jag tror även var anledningen till att tidelag var olagligt. Nu vet man att det inte går att korsa människor och djur så det är då inte ett problem längre). Det kan inte homosexualitet.
Citat:
Inser du också att en gång i tiden så betraktades homosexualitet på samma sätt som incest?
En gång i tiden var det väl också lagligt att våldta sin fru, du kanske tycker att man ska få göra det också? att säga att "en gång i tiden..." är inget bra argument.
Citat:
Men homosexualitet har blivit lagligt och utövas offentligt. Det är vämjeligt.
Varför förbjuda allt som du tycker är äckligt? Själv tycker jag folk som äter med öppen mun, folk som använder för mycket smink och hårgel samt folk som har tröjor med kommunist/nazist-symboler på är vämjeliga. Men inte fan tycker jag att man ska förbjuda det för det, jag kan titta bort istället.
Citera
2013-08-09, 10:26
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Hade han velat att vi skulle flyga hade vi haft vingar. Det är synd att åka flygplan.
ja det håller jag verkligen med dig om.
Citera
2013-08-09, 10:27
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
).

Nu får du ta och skärpa dig om du vill föra en seriös diskussion.

Våldta änglar?

Är du så desperat att försöka rättfärdiga homosexualitet?

Invånarna i Sodom och Gomorra begick homosexualitet och var homosexuella. Det var deras synd. Änglarna kom sedan för att rädda Lot från detta folket och dem kom i mänsklig form (änglarna kommer nästan aldrig i dess naturliga form utan i form av människor). När dem kom för att rädda Lot så ville dessa perversa personer ha sex med dessa änglar då dem var i mänsklig form eftersom dem var homosexuella.

Om du nu så hårt rättfärdigar homosexualitet vad säger du då om dem andra verserna i 3 Moseboken som förbjuder homosexualitet och straffar dem som begår det med döden? Verserna är klara, så vad säger du?
Men du som är en sån stor fan av just Lot. Vad tycker du om att han ville att dessa perversa personer skulle våldta hans orörda döttrar istället? Är det en god och hedervärd handling och är det något du tycker vi ska göra även idag? Är en faders uppmaning till våldtäkt av sina unga döttrar mindre anmärkningsvärt än två vuxna av samma kön som älskar varandra.
Citera
2013-08-09, 10:32
Medlem
ceterus avatar
Citat:
Det finns inget mer att säga än så. Jag gav denne först Guds budskap, sen la jag argumentation för Guds budskap till sist varnade jag denne. Jag har således inget mer att tillägga till denne angående denna diskussion. Han får stå sitt kast.

Nu tror jag att du är lite förvirrad. Du har hänvisat till texter, inte argumenterat.
Här har du, text. Fast mer relevant, då texten är relativt samtida och innehåller källhänvisning.

Ja, vi diskuterar religion, det som står i de religiösa texterna osv. Men vad är poängen med det om det bara handlar om att kasta bibelcitat på varandra? Diskutera, tänk SJÄLV och reflektera. Kanske lär du dig att se meningen bakom orden i de abrahamitiska texterna, kanske finner du budskapet som de abrahamitiska religionerna tog inspiration ifrån.

Citat:
Lugna ner dig så ska jag förklara för dig. Du är en människa som inget hör, inget ser och inget förstår. Jag skrev inte att ett förbud mot incest skulle omedelbart leda till att ingen skulle utöva det. Jag frågade bara varför förkasta incest och acceptera homosexualitet? Inser du inte att om lagen påbjuder eller häver förbudet mot incest så kommer även detta bli fullt accepterat i framtiden? Inser du också att en gång i tiden så betraktades homosexualitet på samma sätt som incest?

Idag har vi lag på att det är förbjudet med incest men det förekommer säkert i smyg men nåt som inte stör andra och som andra är helt omedvetna om. Då är det herren som dömer dessa människor. Men homosexualitet har blivit lagligt och utövas offentligt. Det är vämjeligt.

Varför är jag en människa som inget hör, ser eller förstår?

Du frågar varför folk förkastar incest men inte homosexualitet. Då frågar jag dig varför du frågar det, då frågeställningen är fullständigt befäng och förolämpande mot ditt egna intellekt?

Jag tycker att incest är fel och det tycker jag inte för att det står i en bok. Jag bryr mig inte om vad någon lag säger angående något.

Återigen: Vad kan du se för likheter mellan homosexualitet och incest?

Jag ser incest överallt i de abrahamitiska religionerna.

En gång i tiden trodde man att jorden var platt, en gång i tiden dödade man kvinnor som blivit våldtagna, en gång i tiden brände man lärda kvinnor för att de utmanade männens auktoritet, en gång i tiden var det fullt accepterat att ha slavar, en gång i tiden var det fullt accepterat att gifta sig med en sexåring.
Vart vill du komma?

En gång i tiden såg man ner på homosexualitet. En gång i tiden såg man ner på kvinnor.

Din oförmåga får dig att framstå som oförmögen, inte from.

Det är du som inte ser. Det är du som inte hör. Det är du som inte förstår.
Senast redigerad av ceteru 2013-08-09 kl. 10:36. Anledning: Förtydligande.
Citera
2013-08-09, 10:32
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
ja det håller jag verkligen med dig om.
Och hade han velat att vi skulle kunna andas under vatten hade vi haft gälar. Det är synd att dyka med tuber.
Citera
2013-08-09, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Homosexuella och dess möjliggörare hatas av gud och kommer säkerligen skickas till helvetet och straffas här på jorden. Ju mer accepterat det blir desto förjävligare blir det för oss, eller som dem säger på amerikanska, fags doom nations

Ta inte rätten i egna händer, mina kära, utan låt Guds vrede ha sin gång, ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren
Romarbrevet 12:19

Ok, så utav den texten kan vi utläsa att Gud är en individ som dels är full av hat och som dessutom är perverst mänsklig nog att han kan njuta av hämnd.
10 Guds bud är ingenting han själv är intresserad av att följa eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in