Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Det finns inget mer att säga än så. Jag gav denne först Guds budskap, sen la jag argumentation för Guds budskap till sist varnade jag denne. Jag har således inget mer att tillägga till denne angående denna diskussion. Han får stå sitt kast.
Nu tror jag att du är lite förvirrad. Du har hänvisat till texter, inte argumenterat.
Här har du,
text. Fast mer relevant, då texten är relativt samtida och innehåller källhänvisning.
Ja, vi diskuterar religion, det som står i de religiösa texterna osv. Men vad är poängen med det om det bara handlar om att kasta bibelcitat på varandra? Diskutera, tänk SJÄLV och reflektera. Kanske lär du dig att se meningen bakom orden i de abrahamitiska texterna, kanske finner du budskapet som de abrahamitiska religionerna tog inspiration ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Lugna ner dig så ska jag förklara för dig. Du är en människa som inget hör, inget ser och inget förstår. Jag skrev inte att ett förbud mot incest skulle omedelbart leda till att ingen skulle utöva det. Jag frågade bara varför förkasta incest och acceptera homosexualitet? Inser du inte att om lagen påbjuder eller häver förbudet mot incest så kommer även detta bli fullt accepterat i framtiden? Inser du också att en gång i tiden så betraktades homosexualitet på samma sätt som incest?
Idag har vi lag på att det är förbjudet med incest men det förekommer säkert i smyg men nåt som inte stör andra och som andra är helt omedvetna om. Då är det herren som dömer dessa människor. Men homosexualitet har blivit lagligt och utövas offentligt. Det är vämjeligt.
Varför är jag en människa som inget hör, ser eller förstår?
Du frågar varför folk förkastar incest men inte homosexualitet. Då frågar jag dig varför du frågar det, då frågeställningen är fullständigt befäng och förolämpande mot ditt egna intellekt?
Jag tycker att incest är fel och det tycker jag inte för att det står i en bok. Jag bryr mig inte om vad någon lag säger angående något.
Återigen: Vad kan du se för likheter mellan homosexualitet och incest?
Jag ser incest överallt i de abrahamitiska religionerna.
En gång i tiden trodde man att jorden var platt, en gång i tiden dödade man kvinnor som blivit våldtagna, en gång i tiden brände man lärda kvinnor för att de utmanade männens auktoritet, en gång i tiden var det fullt accepterat att ha slavar, en gång i tiden var det fullt accepterat att gifta sig med en sexåring.
Vart vill du komma?
En gång i tiden såg man ner på homosexualitet. En gång i tiden såg man ner på kvinnor.
Din oförmåga får dig att framstå som oförmögen, inte from.
Det är du som inte ser. Det är du som inte hör. Det är du som inte förstår.