2013-08-09, 11:19
Medlem
En efterlysning av SN sprids på FcB nu, med bilder på honom.
Citera
2013-08-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Kan någon förklara varför polisen går ut med fyndet samt anhåller pojkvännen i sin frånvaro och utfärdar rikslarm, när man vet att killen blir avsevärt lättare att spåra om han inte görs medveten om fyndet? Hans mobil var ju dessutom redan spårad till Västeråstrakten.

Skriv nu inte att jag sett för många krimmserier eller något annat trams, för jag försöker bara använda mitt svenska bonnförnuft.

Fast mobilspårningen var i början av veckan. Nu är telefonen avstängd enligt S pappa.

Fyndet hade knappast polisen något val att inte gå ut med - skulle de bara förklarat att han var hittad och bett alla anhöriga och allt hålla tyst, samt få journalisterna som var på plats ihop med polisen att hålla tyst? Det de kunnat göra hade varit att hävda dödsorsak oklar - men då hade de inte kunnat anhålla S i sin frånvaro för mord, vilket gett mindre resurser.

Rikslarm tillhör ju vanligheterna med en mordmisstänkt på flykt så det är inte så konstigt, och gör det knappast svårare att spåra S. Endera trycker han, och då kommer han fram så småningom, eller då rör han sig och då åker han dit så småningom.
Citera
2013-08-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten

Gjordes redan igår av vänner till J..
Citera
2013-08-09, 11:23
Medlem
Citat:

Länk till detta?
Citera
2013-08-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Gjordes redan igår av vänner till J..

Jo, redan i förrgår fanns bilder på SN men då i samband med efterlysningen på JJ. Hoppas verkligen att SN hittas snabbt, för alla inblandades skull....
Citera
2013-08-09, 11:26
Medlem
Kan någon länka bilden/efterlysningen på S? Så att jag kan lägga upp den på min sida också.
Citera
2013-08-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Vad står BC för?

SN har kanske brännt 50 lappar på Pride som var förra veckan.

Bodycontact.com = BC
Citera
2013-08-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullibumpa
Länk till detta?

Hoppas detta funkar:
https://www.ansiktsboken.com/photo.php?fbid=10151604509719503&set=a.10150110804 084503.279258.745954502&type=1&theater

Är rätt ny på att dela saker här, men jag ändrade i länken såsom nån ändrade här i tråden tidigare. Dock krävs det väl att du har FcB för att se det?
Citera
2013-08-09, 11:28
Medlem
Citat:
Jo, redan i förrgår fanns bilder på SN men då i samband med efterlysningen på JJ. Hoppas verkligen att SN hittas snabbt, för alla inblandades skull....

Nej redan igår fanns det en "efterlysning" av S på FB, med bild på S och delades med uppmaningen om att hitta S eftersom han var misstänkt på mordet på J.

Alltså inte den "efterlysning" med uppgifter, bildkollage på J och S och bilen osv som fanns tidigare.
Citera
2013-08-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Nej redan igår fanns det en "efterlysning" av S på FB, med bild på S och delades med uppmaningen om att hitta S eftersom han var misstänkt på mordet på J.

Alltså inte den "efterlysning" med uppgifter, bildkollage på J och S och bilen osv som fanns tidigare.

Alright....antar att det är den som florerar nu också, gul bakgrund, bilder på SN...
Citera
2013-08-09, 11:37
Medlem
Är det någon som kan förklara varför beskrivningen av SN från medias håll har ändrats från "pojkvän" till "nära vän"och "resesällskap" efter det att JJ hittats död?
Citera
2013-08-09, 11:42
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Är det någon som kan förklara varför beskrivningen av SN från medias håll har ändrats från "pojkvän" till "nära vän"och "resesällskap" efter det att JJ hittats död?

De kanske vill respektera de anhöriga genom att ta bort förhållande-kopplingen. Sen kanske inte journalister är BÄST på att hålla sig till en och samma term igenom artiklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in