Citat:
Ursprungligen postat av
Stefansson1
Kan någon förklara varför polisen går ut med fyndet samt anhåller pojkvännen i sin frånvaro och utfärdar rikslarm, när man vet att killen blir avsevärt lättare att spåra om han inte görs medveten om fyndet? Hans mobil var ju dessutom redan spårad till Västeråstrakten.
Skriv nu inte att jag sett för många krimmserier eller något annat trams, för jag försöker bara använda mitt svenska bonnförnuft.
Fast mobilspårningen var i början av veckan. Nu är telefonen avstängd enligt S pappa.
Fyndet hade knappast polisen något val att inte gå ut med - skulle de bara förklarat att han var hittad och bett alla anhöriga och allt hålla tyst, samt få journalisterna som var på plats ihop med polisen att hålla tyst? Det de kunnat göra hade varit att hävda dödsorsak oklar - men då hade de inte kunnat anhålla S i sin frånvaro för mord, vilket gett mindre resurser.
Rikslarm tillhör ju vanligheterna med en mordmisstänkt på flykt så det är inte så konstigt, och gör det knappast svårare att spåra S. Endera trycker han, och då kommer han fram så småningom, eller då rör han sig och då åker han dit så småningom.