2013-08-09, 10:09
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
När man är full, och någonting GROVT händer, nånting chockartat tex, så kan man bli helt nykter på bråkdelen av en sekund.
Har man råkat slå ihjäl någon så blir man nog nykter ganska snabbt när man kommer underfund med det.

Nä, är du full, alltså har druckit alkohol så är du fortfarande full om något chockartat händer. Alkoholen försvinner inte från kroppen, alkoholen finns kvar med samma procenthalt som tidigare. Hävdar du motsatsen så länka gärna en vetetskaplig studie på detta.
Citera
2013-08-09, 10:09
Medlem
OM det visar sig ligga någon sanning i att BO när hennes kropp återfanns hade boots på sig tror jag att det kan finnas en liten möjlighet att det scenarie jag skissade i mitt inlägg https://www.flashback.org/sp44244169 ligger nära sanningen.
Citera
2013-08-09, 10:10
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Nejdå...

"Det är inte alltid bara den person som faktiskt utfört ett visst brott som riskerar att straffas på grund av detta. Under vissa omständigheter kan även andra personer än den huvudsaklige gärningsmannen komma att dömas med anledning därav. Det finns nämligen en brottskategori som brukar kallas för osjälvständiga brott. Med benämningen osjälvständiga brott åsyftas det faktum att de brott som inkluderas i detta begrepp endast kan begås i samband med ett huvudsakligt, självständigt brott. Som exempel på ett självständigt brott kan nämnas mord – den person som uppsåtligen dödar en annan person kan dömas för just mord. Emellertid kan det vara så att en annan person än den huvudsaklige gärningsmannen på något sätt bidrar till att mordet skett, exempelvis genom att uppmana gärningsmannen att utföra mordet eller kanske genom att skaffa fram mordvapnet. En person som på så sätt medverkat till att den huvudsaklige gärningsmannen genomfört mordet kan komma att dömas för exempelvis anstiftan till mord eller medhjälp till mord – dessa brottsrubriceringar utgör så kallade osjälvständiga brott."

http://www.lag24.se/a/anstiftan-till-brott-samt-medhj%C3%A4lp-till-brott
Citera
2013-08-09, 10:13
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Var det inte någon siare/medium som meddelat någon här i tråden (ganska tidigt) att BO skulle finnas i närheten av vatten och en bro???

Tror inte det är en överkvalificerad gissning, finns väl en hel del vatten i området och säkerligen broar också.
Att det skulle röra sig om att någon info ifrån någon inblandad tror jag inte.
Citera
2013-08-09, 10:14
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
OM det visar sig ligga någon sanning i att BO när hennes kropp återfanns hade boots på sig tror jag att det kan finnas en liten möjlighet att det scenarie jag skissade i mitt inlägg https://www.flashback.org/sp44244169 ligger nära sanningen.

Kan mycket väl vara på det viset.. men bör inte dröja allt för många dagar innan v får veta vad hon dog av!
Citera
2013-08-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Tror knappast att hon har ramlat. Säg att hon kanske precis hade varit ute på en cigg? Eller slängt sopor?

Bara en teori!
inte så dum kan va så att en kille ringt. förutom barnets pappa eller hennes. sen har hon satt på sig skorna å gått ut och rökt . å i lgh har de brunnit mer å mer för varje sek som gått i morotens huvud. sen när hon kommit tebax har de bara exploderat??? också bara en teori
Citera
2013-08-09, 10:15
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Tack.
Vet någonvad för relation I hade ttill denne theres*

Läste tidigare i tråden att de inte setts efter 2004, de visste om varandras existens men umgicks inte. TB var med på första söket med mp. Antar att båda gnuggat kön med Moroten.

Samma WTgäng.
Senast redigerad av klimatis 2013-08-09 kl. 10:18.
Citera
2013-08-09, 10:15
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Inte glömma att polisen först sa människorov.. varför???
Kan bero på att det finns bevis på att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten!
Som sagt stämmer det att kroppen hade skor skulle ju stärka denna teori!

Förmodligen eftersom det i det läget inte kunde uteslutas att hon levde när hon fraktades bort (tänk på bloddropparna bl.a.)
Citera
2013-08-09, 10:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Läste tidigare i tråden att de inte setts efter 2004, de visste om varandras existens men umgicks inte. TB var med på första söket med mp. Antar att båda gnuggat kön moroten.

Samma WTgäng.
Fel Ther*se. T B*rgman skrev inlägget, inte TB.
Citera
2013-08-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Läste tidigare i tråden att de inte setts efter 2004, de visste om varandras existens men umgicks inte. TB var med på första söket med mp. Antar att båda gnuggat kön moroten.

Samma WTgäng.

det handlar om två therese.
Hon som skrev om rånet är inte TB
Citera
2013-08-09, 10:19
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fel Ther*se. T B*rgman skrev inlägget, inte TB.

Ajfan. Min hjärna läste Bert*****.

Sorry.
Citera
2013-08-09, 10:21
Medlem
bagarn29s avatar
Det har väl tagit ca 20-30 min att ta sig till FP från BOs bostad. Varför åka så långt om det rör sig om att dumpa kroppen i panik?

Kan det röra sig om en mellanlagring av kroppen för att gömma den bättre senare?
A sticker på roadtrip(?), D åker till Halland och F ensam kvar pallar inte flytta kroppen. I slutet på veckan är A ensam i frihet men eftersom han är rädd för BOs pappa sticker han till sina vänner i öster.

Tiden går och kroppen återfinns inte förrän efter fem och en halv vecka. Om man kan se tatueringar på huden då är väl kroppen hyfsat bevarad, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in