2013-08-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollymolly
Personen som hittade henne cyklade den dagen till jobbet och kände en konstig doft när hen cyklade över bron. Senare läste hen i tidningen att alla skulle kolla sina brunnar/ vattendrag. Efter jobbet så ringde hen sin släkting som kom och följde med ner och där hittade dom Id*

Var det inte någon siare/medium som meddelat någon här i tråden (ganska tidigt) att BO skulle finnas i närheten av vatten och en bro???
Citera
2013-08-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inga dungar så nära vägen och utom synhåll från hus.
Jo och med så många hus o även samhällen efter den vägen så ökar risken att bli sedd. Säkert få bilar som åker förbi där nattetid jämfört med 44:an.
Jag ska inte driva detta till absurdum, en teori bara.
Citera
Medlem
Tänkte på det där ryktet om ett rån....
Kan det vara det här?

https://www.flashback.org/t1770620

Tänkte på vittnenas beskrivning om svarta skor med vita detaljer.....
Och vem som gillar rutigt vet vi ju.
Citera
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Vem va de som skrev detta?
Mvh

Hon heter Th*r*se B*rgm*an.
Citera
Medlem
Tooheyss avatar
FH´s vänner minskar sakta men säkert på fb
Citera
2013-08-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Det är nog en sak att planera men en annan sak att utföra. De kan ha haft tänkbara platser men de kanske av olika anledningar inte gick att utnyttja vid detta tillfälle.
när man läser var FP var så fattar man ju paniken som har rått. i ett sådant tillstånd funkar hjärna fruktansvårtdåligt..
Citera
2013-08-09, 09:36
Medlem
Först handlade det om att få bort kroppen från lägenheten. Eftersom dom var fulla och trötta och det började bli ljust så väntade dom tills det blev mörkt igen. Sen stack AJ på MCn och lämnade allt till "polarna". På söndagskvällen dumpade AJ och FH kroppen och brände sedan först bilen och sedan annat bevismaterial på den andra bränningsplatsen. Något panikartat, på platser nära DBs hem.
Citera
2013-08-09, 09:39
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Jag fått ett utlåtande från ett medium, som jag efterfrågat. Bifogar endast en del av svaret.

"Jag har bara känslan av att hon är i ett utrymme som är lodrätt men att hon från början ville krypa åt sidan. Som om det finns en tunnel upp och en åt sidan men där det är för trögt att komma fram."

Nära vatten alt i en brunn.

Vid en grön park där man brukar jogga förbi. Och en gångbana med trädgrenar hänger ner som ett tak över denna

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Var det inte någon siare/medium som meddelat någon här i tråden (ganska tidigt) att BO skulle finnas i närheten av vatten och en bro???

Du menar detta inlägg antar jag !
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Har bestämt för mig att jag också har läst detta. Kan det ha kommit från en fågel som känner en av de inblandade?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
Jo och med så många hus o även samhällen efter den vägen så ökar risken att bli sedd. Säkert få bilar som åker förbi där nattetid jämfört med 44:an.
Jag ska inte driva detta till absurdum, en teori bara.
Det kan vara så enkelt att de, om de körde Lilla Bergsvägen söderifrån, planerade att slänga Ida i Nossan. Men när de såg att det fanns hus med utsikt över bron tog de till plan B, som inte var uppfunnen ännu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Polisen har inte iscensatt något scenario om hur Ida hittades

Du valde att svamla igen alltså, du är så förutsägbar i all dynga du vräker ur dig.
Det är inte OT att jämföra andra fall med detta.
Va det du som hittade id*?
Annars har du inte den blekaste aning.
Litar du blint på allt polisen häver ur sig?
Litar du blint på media?
OK din fjant.
Kan berätta om ett fall där polischefen götblad proppade en väska full med kokain som såldes vidare, en "oskyldig" herre på gotland fick 10 år.
Att polisen iscensätter MYCKET är ingen hemlighet, och detta Skulle kunna vara en sån iscensättning, just på grund av att inte polisen vill avslöja den som golat.
Men nu drar du det för långt, då jag sagt att det kanske inte är såhär.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-08-09 kl. 09:46.
Citera
2013-08-09, 09:41
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Skulle det vara detta rånet då kanske: http://www.skovdenyheter.se/nyhet/62435/fyra-haktade-efter-guldsmedsranet

Publicerat 2 juli 2013? Släpptes dagen innan... Inte en siffra rätt i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in