2013-08-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu får vi se vem av de häktade som bryter ihop först och sjunger ut. Helt övertygad om alla är skyldiga och jag hoppas och tror att AJ får ett helvete nu. Det är han värd alla dar i veckan.

Ja, nu när hon hittades tror jag att sanningen kommer fram, det finns inget kvar att tiga om, nu återstår bara att berätta, ta sitt straff och ge I*a en viss upprättelse. Hoppas på livstid för AJ men han kommer säkert slingra sig, som den orm han är.
Citera
2013-08-09, 08:39
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu har polisen allt som behövs, tre misstänkta och ett lik, nu är det dags att börja leverera.
Sedan Mats Alm slapp undan tar jag inget för givet... Förstår mig inte på den svenska rättvisan.

OT: Varför fetar du ditt eget inlägg? Så viktig är knappast din lilla one-liner... (Retorisk fråga).
Citera
2013-08-09, 08:41
Medlem
Kräkets sista inlägg på fb får mig att må illa. Döda, skända, dumpa bort, en vän. slängd som sopor.Sedan beklaga förloran av 32 vänner, nä det var inte 32, det var 33, du glömde den viktigaste.

https://www.facebook.com/andre*s.a.joh*nsson.35?fref=ts (aa)
Citera
2013-08-09, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det rån som det med största sannolikhet syftades på var det helt andra personer som var inblandade i, varav en tjej. Släpp rånspåret, det är "avskrivet". (Läs lite bakåt i tråden så ser ni - hinner inte leta och länka, plikten kallar...)

Ja skövde rånet lär väl inte haft med dessa gossar att göra men det finns andra rån... att det skulle vara skövde rånet är bara spekulationer från nån som googla å tog första bästa.
Citera
2013-08-09, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sannolikt därför att de inte kunde enas om en plats utefter Kabelvägen, och fortsatte argumentera tills det höll bli för sent. De avvek i sista stund från hemvägen genom att köra in på Lilla Bergsvägen och där hittade de en plats som de valde i panik.

Aha, så bara för att han mördat en person så är inte AJ längre boss. Jag förstår! Eller är det DB och FH som sitter i bilen och inte har en inbördes beslutsordning? Vilka ser du i bilen?
Citera
2013-08-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det låter rimligt. (Med reservation för att jag själv saknar både lokalkännedom och dessa insikter).

Hjärtligt tack för din kommentar. Men min gissning om att kroppen skulle ha sänkts ner i någon form av "tillfälligt vattenfylld bäckfåra" (den understrukna texten inuti spoilern), är jag efter att ha tagit del av bl.a. Quarrel:s inlägg (från kl 07:57 idag) högst benägen att ta tillbaka. Jag tror inte längre på något som helst rationellt tänk alls hos den/de som utförde denna skändliga dumpning. Sannolikt bör det jag skrev som "panikartad förvirring" ersättas med något i stil med "isande skräckfylld totalblockering". Det senare i synnerhet om endast DB (och ev även FH) stod för denna dumpning som uppenbarligen utfördes i allra största hast.
Citera
2013-08-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Kräkets sista inlägg på fb får mig att må illa. Döda, skända, dumpa bort, en vän. slängd som sopor.Sedan beklaga förloran av 32 vänner, nä det var inte 32, det var 33, du glömde den viktigaste.

Bra skrivet!!!!!
Citera
2013-08-09, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det bästa för att förstå, är att vända på steken.
Hur driver AJ sina kamrater för att nå personlig vinning ?
AJ har kanske en egen definition på vänskap: de som han skrämt till underkastelse?
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Om du nu har så bråttom att dumpa kroppen, hur kommer det sig då att de åker hela Kabelvägen utan att hitta en enda dumpningsplats och sedan väljer en plats nära ett hus, en plats som liknar femtioelva andra platser längs Kabelvägen?
De kanske inte dumpade kroppen direkt? De kanske bara åkte hem till DB för att sova/planera/tvätta sig eller något liknande? Men det blir ljust snabbt i slutet av juni så de kan ha väntat till nästa natt eller t.o.m längre. Kanske brände de t.o.m bilen innan kroppen var dumpad? Kanske gömde de kroppen tillfälligt, t.ex i bussens bagageutrymme, och råkade i panik när AJ anhölls?
Citera
2013-08-09, 08:50
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Om du nu har så bråttom att dumpa kroppen, hur kommer det sig då att de åker hela Kabelvägen utan att hitta en enda dumpningsplats och sedan väljer en plats nära ett hus, en plats som liknar femtioelva andra platser längs Kabelvägen?

De kanske körde längs Kabelvägen efter de gjort sig av med kroppen. De kanske åkte till FH för att försöka tvätta ur bilen. Det kan fortfarande finnas bevismaterial dumpat i omgivningarna.
Citera
2013-08-09, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66

Ja det är intressant hur många gånger AJ lyckas "glömma av" Ida, och hur hon mår.
Det är ju nästan som man kan misstänka att han visste något
Citera
2013-08-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Försvaret kommer säkert att hävda det och det hade varit lättare om AJ ringt 112 när han märkte att Ida var död/döende. Genom att transportera bort kroppen kan åklagaren hävda att AJ hade för avsikt att bringa henne om livet vilket kan leda till åtal för dråp/mord. Tidpunkten för dödsfallet kommer att spela en väsentlig roll om den går att fastställa.

Vållande till annans död känns långsökt. Hade han ringt efter ambulans kanske. Det kan ju bli svårt för GM att bevisa att hon inte dog där i bagaget...
Citera
2013-08-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA:s bild http://ttela.se/image_processor/1.2284413.1375992934!/image/892902731.jpg_gen/derivatives/wide/892902731.jpg visar att fyndplatsen ligger precis mittemot M-skylten här: https://maps.google.se/maps?q=Lilla+bergsv%C3%A4gen,+Gr%C3%A4storp&hl=sv& ie=UTF8&ll=58.35142,12.662741&spn=0.003248,0.00684 5&sll=59.496005,18.294675&sspn=1.608928,3.504639&o q=lilla+bergsv&t=h&hnear=Lilla+bergsv%C3%A4gen&z=1 7&layer=c&cbll=58.351325,12.662829&panoid=cTB0nY6F GXqA3RtcSr8kqg&cbp=12,150.33,,0,-1.27. Jag har modifierat den "Blå vägen", http://goo.gl/maps/FZfij, och man kan se att GM har kört Lilla Bergsvägen norrut till första bästa skogsparti, stannat bilen vid vägkanten och dumpat kroppen. Det är tydligt att ingen planering alls har föregått dumpningen. De hade lätt blivit upptäckta under operationen.

Kanske jag missuppfattat men är det inte mer logiskt med tanke på fynd platsen att de tagit 44:an norrut sedan svängt in på Lilla bergsvägen och dumpat i första bästa dunge? Upptäcksrisken på riksvägen tilltrots.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in