2013-08-08, 22:02
Medlem
Greger65s avatar
Hela semestern har jag ägnat åt detta hemska fall....om det är (vilket det verkar vara) Id* så är det tragiskt och hjärtskärande men samtidigt skönt att detta äntligen får ett avslut.efter att kroppen hittats borde det bli ännu lättare att binda GM till fallet eller?

R.I.P ID* och all styrka till hennes barn och anhöriga!
Citera
2013-08-08, 22:02
Medlem
Ställer upp till 110% för att skipa rättvisa i detta!
Cli*f kan bara höra av sig så hjälper jag och grabbarna till - med vad som krävs.
Citera
2013-08-08, 22:03
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Hur svårt kan det vara att identifiera egentligen :O räcker ju att se på tatueringarna..
Skulle inte tro det är så mkt kvar av tatueringarna efter att asätarna, räv, råttor, grävling, kråkor mm försett sig..
Konstigt att ingen gjort några iaktagelser innan, för den där kroppen lär ju ha dragit till sig en hel del kråkor, och dom är ju inte allt för diskreta..
Citera
2013-08-08, 22:03
Medlem
micrObelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, eller hur

Men, är det vattendrag där under ?

Ena stället skriver de att kroppen låg i vegetationen och andra vid vattendraget.

Är det vatten där under ligger det också nära till hands att man stannat bilen och dumpat kroppen över räcket ner i vattendraget. Är kroppen i vegetationen blir det väl mer sannolikt att man gått och burit kroppen dit. ? Funderar över spår osv.

Sitter också och försöker få ihop det där. Min tanke är att om man kastat henne över räcket så kan man ha missat så hon hamnade på kanten. I annat fall kan hon väll ha leget i vatten från början med sedan har vattennivån sjunkit i och med den varma sommaren.

En annan möjlighet är att man åkt in på nån liten "väg" längs bäcken och försök kasta ner henne i ån men misslyckats p.g.a. den tätta vegetationen.

Förhoppningsvis får vi snart veta lite bättre hur allt gått till och kan lära oss inför framtida sökanden efter försvunna personer eller föremål.
Citera
2013-08-08, 22:04
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Menar du väster om vägen ?

Eller menar du öster om vägen, norra sidan av Mjölån ?

Det måste bli öster om vägen sedan vet jag inte om det var norr eller söder om ån. Jag kan dock ha missuppfattat informationen, ta den med en nypa salt. Det ser dock ut att vara ganska tätt med vass och sly på platsen. de har nog trott att de kunde åka dit ett par dagar senare och gömma kroppen bättre. Men då satt de redan i finkan. Kanske det var så att AJ inte vet var den finns. Eller så var han för klen för att lyfta upp den själv.
Citera
2013-08-08, 22:05
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nublevdetnatten
Antar att man även kan visa accessoarer och, om möjligt, fotografera eventuella tatueringar för att se om dessa känns igen, som ett första försök till identifiering.
Som tidigare sagts så har många i tråden tillskrivit förövarna alltför stor intelligens. Många spår har lämnats så panik har varit rådande och en kropp slängd i ett "random" dike kan vara nog så svårt att finna.

Ja specifika kännetecken som kan användas för lättare identifiering lär man fota såsom tatueringar och personliga ägodelar som klädesplagg m.m som återfinns på eller i närheten av kroppen, bilder som man sedan visar för anhöriga i hopp om att de kan identifiera utifrån dessa saker.

Dock lär man vilja få identiteten fastställd via tandkort eller DNA så man är säker på att det är rätt person man hittat om den ej är möjlig att identifiera visuellt pga kroppens skick.
Citera
2013-08-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Precis och han har inte EN ENDA GÅNG uttryckt oro över vad som kan tänkas ha hänt henne under denna långa tid av väntan eller nämt något om hennes familj "TROTS" att han var där när hon försvann ... Mycket märkligt beteende.... Mycket märkligt.... Bara sitt eget illaluktande EGO har varit på tapeten när AJ uttalat sig... Ingenting om I*a, totalt känslokall.... NEJ han åker på semester..... Vilken jävla Tomte!!!!
helt jäkla sjukt! men att han blev av med 32 vänner de fick han fram. å att DB betydde en massa för han. måste vart en hel jäkla massa skit som fattas i den skallen.. R.I.P I@A..
Citera
2013-08-08, 22:06
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Alldeles för uppenbart att det är en golning tycker jag.

Är du på riktigt? Vem skulle gå ut med sitt namn i AB att han hittat en kropp om någon golat?
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Precis och han har inte EN ENDA GÅNG uttryckt oro över vad som kan tänkas ha hänt henne under denna långa tid av väntan eller nämt något om hennes familj "TROTS" att han var där strax innan hon försvann.... Mycket märkligt beteende.... Mycket märkligt.... Bara sitt eget illaluktande EGO har varit på tapeten när AJ uttalat sig... Ingenting om I*a, totalt känslokall.... NEJ han åker på semester..... Vilken jävla Tomte!!!!

Håller så med dig och bokfodral, det var AJ:s konstiga agerande från början som fick mig att satsa på honom som GM. Jag tycker så fruktansvärt illa om folk som inte kan stå för vad det gjort utan försöker ljuga sig ur situationen. AJ tar dessutom saken ett snäpp värre genom att tycka synd om sig själv offentligt. *ryser*

Ovanstående plus att man hade mage att lämna ett litet barn på platsen väcker verkligen min avsky.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Men säg något som dessa herrar inte har gjort i panik? Ta en av de inblandades bilar, bränna på ett berg som besöks dagligen och där bilen hittas med lätthet inom 24 tim? Spår som lämnats i lägenheten. Blod som sölats i trapphuset. Spår som lämnats vid bilen. Om nu klädfyndet stämmer söder om DB's hus så är det ju än mer korkat och föga förvånande om liket nu hittades där det gjorde. Det stämmer också med hur AJ agerat med sina falska resor o påhitt hit o dit.

Absolut, jag håller helt med. Och det är förvisso också så som dessa brott ofta ser ut; rationella och väl fungerande personer brukar mer sällan slå ihjäl folk... Det som skiljer detta från ett vanligt fyllskallemord är att de varit nyktra nog få iväg kroppen och försökt stöka runt istället för att bara lalla runt på platsen medan grannarna ringer polisen...
Citera
2013-08-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Är du på riktigt? Vem skulle gå ut med sitt namn i AB att han hittat en kropp om någon golat?
Var inte snubben en kommunpolitiker? Någon kan ha kvittrat och när polisen väl ser vem som bor i närheten så ber dom denna personen om hjälp. Fan vet jag.. får polisen göra så och är det vanligt?
Citera
2013-08-08, 22:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Hela semestern har jag ägnat åt detta hemska fall....om det är (vilket det verkar vara) Id* så är det tragiskt och hjärtskärande men samtidigt skönt att detta äntligen får ett avslut.efter att kroppen hittats borde det bli ännu lättare att binda GM till fallet eller?

R.I.P ID* och all styrka till hennes barn och anhöriga!

Ja så känner jag med, hoppas innerligt att det är Id*s kropp de hittat nu så att hennes familj kan få ett closure på det viset iaf. Även om det kommer bli fruktansvärt tufft den kommande tiden för hennes familj så kan de åtminstonde få ge henne en värdig begravning sen. För barnen kommer GARANTERAT att fråga vart Mamma är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in