2013-08-09, 00:59
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Dem personer som säger att ett barn har en lika trevlig uppväxt om man har föräldrar av SAMMA kön såsom normala föräldrar med moder och fader, borde ju tänka sig själva i en situation där dem har som föräldrar 2 pappor!

Idioter!
Jag hade hellre haft två bögar än två muslimer som föräldrar.
Citera
2013-08-09, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag hade hellre haft två bögar än två muslimer som föräldrar.
Absolut, muslimer är ju ännu "äckligare" än bögar! Muslimer är äckliga på riktigt.
Citera
2013-08-09, 01:03
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Varför tror du inte det? Menar du att heterosexuella personer per se alltid är bättre som föräldrar? Att ett heterosexuellt förhållande alltid skapar en stabilare och mer kärleksfull miljö?
Allting handlar om balans. Inget i världen ersätter en mamma och en pappa hur man än vänder och vrider på det.
Citera
2013-08-09, 01:07
Medlem
Citat:
Dem personer som säger att ett barn har en lika trevlig uppväxt om man har föräldrar av SAMMA kön såsom normala föräldrar med moder och fader, borde ju tänka sig själva i en situation där dem har som föräldrar 2 pappor!

Idioter!

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Allting handlar om balans. Inget i världen ersätter en mamma och en pappa hur man än vänder och vrider på det.

Det finns gott om barn som växer upp med singel-pappor, singel-mammor eller i samkönade hushåll och det funkar allt som oftast väldigt bra. Funkar det lite bra som i en traditionell kärnfamilj? Jag vet inte, vet du?
Citera
2013-08-09, 01:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nej, jag köper inte det uttalandet rakt av.

"Inget i världen". Om så vore. I verkligheten är det dock så att många heterosexuella förhållanden är långt ifrån en trygg och bekräftande plats för ett barn. Ibland är familjen rent av destruktiv och skadlig.

Att detta per definition alltid skulle slå en kärleksfull och trygg ensamstående mamma eller en mångårig omsorgsfull homosexuell familjebilden är helt enkelt inte en sanning.

Därtill är det så att ett homosexuellt par går igenom en rigorös prövning inför en adoption. Allt granskas. Allt från ekonomi till deras relation och vilka människor de omger sig med. Medan detta pågår skaffar arbetslösa Lisa, 19 år barn med gränskriminelle Tommy 21.

Nej, du. Det är INTE bara en fråga om balans.

Därtill har tiden sprungit ifrån din frågeställning. Lesbiska kvinnor kan skaffa barn utan att adoptera - och där ser jag det bara som rimligt att partnern får adoptera barnet. Homosexuella män skaffar barn utomlands via surrogatmödrar. Då blir en av dem biologisk far till barnet.

Anser du att dessa barn ska omhändertas eller får de stanna med sina föräldrar?
Senast redigerad av Tinuviel 2013-08-09 kl. 01:24.
Citera
2013-08-09, 01:29
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Homosexuella och dess möjliggörare hatas av gud och kommer säkerligen skickas till helvetet och straffas här på jorden. Ju mer accepterat det blir desto förjävligare blir det för oss, eller som dem säger på amerikanska, fags doom nations

Ta inte rätten i egna händer, mina kära, utan låt Guds vrede ha sin gång, ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren
Romarbrevet 12:19

Med tanke på din avatar så förmodar jag att du är kristen. Därför frågar jag dig vad du har för grund (källor) för följande påståenden:

1 Homosexuella och dess möjliggörare hatas av gud
2 Homosexuella och dess möjliggörare kommer säkerligen skickas till helvetet
3 Homosexuella och dess möjliggörare kommer att straffas här på jorden

Kom inte och påstå att det står i Bibeln (för det gör det inte).

"Det finns bara en lagstiftare och domare, han som kan rädda och förgöra. Men vem är du som dömer din nästa?" (Jakob 4:12)
Citera
2013-08-09, 01:32
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, jag köper inte det uttalandet rakt av.

"Inget i världen". Om så vore. I verkligheten är det dock så att många heterosexuella förhållanden är långt ifrån en trygg och bekräftande plats för ett barn. Ibland är familjen rent av destruktiv och skadlig.

Att detta per definition alltid skulle slå en kärleksfull och trygg ensamstående mamma eller en mångårig omsorgsfull homosexuell familjebilden är helt enkelt inte en sanning.

Därtill är det så att ett homosexuellt par går igenom en rigorös prövning inför en adoption. Allt granskas. Allt från ekonomi till deras relation och vilka människor de omger sig med. Medan detta pågår skaffar arbetslösa Lisa 19 år barn med gränskriminelle Tommy 21.

Nej, du. Det är INTE bara en fråga om balans.

Nåväl, du tar ett extremfall för att göra din poäng något du inte tyckte var okej när jag ställde frågan om dödshjälp men hursomhelst. Jag talade om normala familjeförhållanden inga destruktiva.

ponera att adam och steve tänder på barn, skulle du fortfarande rata Lisa och Tommy?

Citat:
Därtill har tiden sprungit ifrån din frågeställning. Lesbiska kvinnor kan skaffa barn utan att adoptera - och där ser jag det bara som rimligt att partnern får adoptera barnet. Homosexuella män skaffar barn utomlands via surrogatmödrar. Då blir en av dem biologisk far till barnet.

Anser du att dessa barn ska omhändertas eller får de stanna med sina föräldrar?
Är jag bakåtsträvande nu?
Jag bryr mig egentligen inte om hur dom skaffa barn det väsentliga är att en fadersfigur/mammafigur finns med under barnets uppväxt.
Citera
2013-08-09, 01:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nåväl, du tar ett extremfall för att göra din poäng något du inte tyckte var okej när jag ställde frågan om dödshjälp men hursomhelst. Jag talade om normala familjeförhållanden inga destruktiva.
Men du drog det till sin extrem genom att hävda att "Inget i världen ersätter en mamma och en pappa hur man än vänder och vrider på det". Jag vände och vred på det och visade att så inte var fallet.

Citat:
ponera att adam och steve tänder på barn, skulle du fortfarande rata Lisa och Tommy?
Ponera att Tommy tänder på barn, skulle du fortfarande rata Adam och Steve (som inte gör det).

Citat:
Är jag bakåtsträvande nu?
Jag bryr mig egentligen inte om hur dom skaffa barn det väsentliga är att en fadersfigur/mammafigur finns med under barnets uppväxt.
Jag håller med dig i den mån att jag anser att det är viktigt att det finns manliga och kvinnliga förebilder för ett barn och att detta är extra viktigt om de växer upp med två mammor/pappor. Det är dock - vad jag förstår - något som de flesta homosexuella föräldrar är väl medvetna om. Barn lever heller inte isolerade liv. De kommer i kontakt med andra vuxna på dagis, skola, andra barns föräldrar etc.

Men förstod jag dig rätt? De får behålla barnen och partnern får adoptera?
Citera
2013-08-09, 02:08
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Med tanke på din avatar så förmodar jag att du är kristen. Därför frågar jag dig vad du har för grund (källor) för följande påståenden:

2 Homosexuella och dess möjliggörare kommer säkerligen skickas till helvetet

"Det finns bara en lagstiftare och domare, han som kan rädda och förgöra. Men vem är du som dömer din nästa?" (Jakob 4:12)

Citat:

Varför förintade Gud Sodom och Gomorra?

Citat:

3 Moseboken 18:22

22 Du skall inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna. Det är avskyvärt.

3 Moseboken 20:14

Om en man ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna, begår de en avskyvärd handling. De skall straffas med döden. De bär på blodskuld. 14

Frågan är, har du ens läst Bibeln? En enda gång?
Citera
2013-08-09, 02:38
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Vad pratar du om? Alla fem världsreligionerna har i princip samma uppfattning om homosexualitet.

Ehh! Jaha? Och? Du kan givetvis ställa min gud mot valfri gud. Men jag tänkte att det var lättast att här begränsa sig till Ts gud. Så behöver inte Ts försvara/tala för andra gudar.

Frågan kvarstår dock till TS:
Citat:
Om jag är lika övertygad att min gud är allas gud så borde TS kunna visa varför Ts gud skulle "slå ut" min gud?

Eftersom TS startar den här tråden (och om hen är muslim) så vill hen att alla ska rätta oss efter Islam. Hur motiverar TS att Ts vilja och väg ska väljas och inte min väg väljas. Vår tro på olika gudar är lika stor som den andres?

Kan Ts motivera det? Det bör Ts motivera i samband med att Ts i topic kräver/vill att vi som har andra gudar ska böja oss för Ts gud
Citera
2013-08-09, 02:56
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Inte riktigt. Jag ser bara inte poängen med att uppmuntra det? Varför uppmuntrar samhället till homosexualitet?

Inte jag heller, att uppmuntra till en specifik sexuell läggning verkar spontant lite vansinnigt.

Citat:
Säg inte att pride festivalen handlar om rättigheter. De homosexuellas kamp i Sverige är lika relevant som feministernas.

Håller med, och såväl HBTQ-rörelsens som feministernas kamp är ju trots allt tämligen relevant. För du kan väl inte ha en så förvriden verklighetsbild så att du tror att homofobi inte längre är ett problem, eller att det råder fullständig jämställdhet?
Pridefestivalen handlar om att (delar av) HBTQ-rörelsen vill ha en festival. Varför skulle de inte få arrangera en sådan, som alla andra?
Citera
2013-08-09, 03:39
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Varför förintade Gud Sodom och Gomorra?

Enligt berättelsen var det för att de syndade svårt och var onda. Alla män i Sodom försökte t.ex. våldta änglarna som uppträdde där; mycket mer sägs inte i Första Mosebok, förutom att de var onda och syndade. Enligt Jesaja tillkommer att de i ord och handling utmanade Herrens höghet och var stolta över detta. Jeremia jämför att begå äktenskapsbrott och fara med lögn, samt att ge ogärningsmän sitt stöd, med Sodom och Gomorra. Enligt Andra Petrusbrevet handlade det om gudlöshet och laglöshet. Enligt Judasbrevet handlade det om att de "bedrev otukt och onaturligt umgänge", man beter sig likadant om man "skändar kroppen, förnekar högre makter och smädar himmelska väsen". Det "onaturliga umgänge" som syftas till här kan vara att männen försökte våldta änglar - som vi ser i Första Mosebok (grekiskan lyder att männen försökte ha sex med sarkos heteros, dvs "ett annat kött"). Denna tolkning stärks av att föregående vers talar om att fallna änglar "övergav sin rätta hemvist", vilket förmodligen syftar till de gudasöner som i GT har sex med människor.

Så Gud förintade, enligt Bibeln, Sodom och Gomorra av en mängd anledningar - ondska, synd, äktenskapsbrott, utmanande av Gud, lögner, gudlöshet, laglöshet, otukt, våldtäktsförsök, osv. Hela registret, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in