2013-08-09, 01:49
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Så hans pojkvän hade inte ett legitimt pass, trots detta bokades en resa in? Nog för att det finns idioter, men den detta tar ju första platsen över världens mest korkade gärningsman?

De kan ju ha planerat att han skulle fixa ett provisoriskt på flygplatsen?
Citera
2013-08-09, 01:50
Medlem
DigDeeps avatar
Den här senaste inloggningen från S gjordes alltså på en "Korvletar-GPS" GRINDR
(Där han står listad som singel)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Grindr
Citera
2013-08-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Och då åker de från mamma i Forshaga till Enköping, typ 30(??) mil tvärs över landet, innan de kommer på detta med packningen och vänder och åker hem 30(??) mil till Wärmland igen, för att dagen efter åka samma väg ännu en gång tvärs över landet?

Nej i så fall från Forshaga till Skoghall och SEN till Enköping... Förstod inte hur det inte kunde framgå att det var det som menades med tanke på att jag svarade på frågan om varför de återvänt till Skoghall efter besöket för att sen åka till Enköping...
Citera
2013-08-09, 01:53
Medlem
varions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrukostApan
Fast J's närstående verkar inte vetat att de åkt en dag tidigare än planerat från första början

Dom skulle ju inte ens åka bil, utan tåg.
Men som någon annan sa så kanske stefan försökte köpa tid genom att säga att dom skulle åka till enköping och hämta pengar, och eftersom det inte fanns pengar blev det bråk och dom åkte hem igen.
Citera
2013-08-09, 01:56
Medlem
En tanke bara: eftersom vi vet att S är medlem på sidor där han söker efter sex och att han varit otrogen flera gånger... Det kan inte vara så att han själv stuckit med J's bil för att träffa någon på en parkeringsplats, ligga lite och sen åka hem till stackars J?

Hittat på någon ursäkt till varför han behövde dra eller helt enkelt bara dragit när J sov? Skulle förklara återvändandet till Skoghall.
Citera
2013-08-09, 01:57
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigDeep
Den här senaste inloggningen från S gjordes alltså på en "Korvletar-GPS" GRINDR
(Där han står listad som singel)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Grindr

Det där var intressant information
Kan du utläsa mer info där?
Citera
2013-08-09, 01:59
Medlem
Vill inte verka grotesk nu men en tanke slog mig. Enligt källa, Aftonbladet?, sa teknikern att J kunde legat där från dag ett eller sen kvällen innan. Om man bor i lägenhet och tex jagar så brukar man ha frysbox i förrådet. Vet även barnfamiljer som har det. En kyld/fryst kropp luktar/syns inte.

All styrka till Js anhöriga...
Citera
2013-08-09, 02:00
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varion
Dom skulle ju inte ens åka bil, utan tåg.
Men som någon annan sa så kanske st*fan försökte köpa tid genom att säga att dom skulle åka till enköping och hämta pengar, och eftersom det inte fanns pengar blev det bråk och dom åkte hem igen.

Precis.
Känns viktigt o få veta om S har fler anhöriga i Enköping än systern som han är osams med.
Då kanske främst pappan som skulle "gett han 2 miljoner kronor".
Hursom så är jag rätt övertygad om att trippen dit var ett desperat avledningsförsök av S.
Att de sen åkte hem var ju för att planen var att åka tåget till sthlm dagen efter.
Det var ju S som lagt ut falska villospår på Fejan för att köpa sig tid, tror aldrig att de tillsammans planerat att ta J's bil till Sthlm.
Det kostar mkt att ha sin bil stående på Arlanda och de skulle ju åka till Cypern så det finns ingen logik alls i att de skulle tagit bilen, i synnerhet inte när de köpt tågbiljetter osv.
Citera
2013-08-09, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Vart var det S's pappa bodde?
Var det bara systern som bodde i Enköping?
Jag tror att trippen dit kan ha varit S som "köpt sig tid" o säger sig ska hämta pengarna till huset, så de kan ju varit där tillsammans.

Kan ju vara så att Stefans fejk liv inte längre var hållbart, ja menar om Jens köpt biljett men inte Stefan så måste det blivit ohållbart ju närmare avresan de kom, för hur ska han förklara att han ingen biljett har? Kanske ifrågasatte Jens alltihop, pengar till huset, arvet, Stefans historier etc. Tänk er själva en fullkomligt störd person som blir påkommen med sina lögner och falskspel, attack är bästa försvar :/
Ingen frisk person har ihjäl sin älskade, gömmer kroppen och tar dennes bil till någon gammal bekant, ljuger IGEN och säger de vart på Cypern men att Jens nu är hos sina föräldrar, innan dess gjort förhalande uppdateringar på Facebook för att vilseleda alla som kan tänkas sakna Jens att allt är frid och fröjd. Min gissning är att Jens aldrig lämnade lägenheten efter att han varit hos sin mor mer än att bli dumpad i källaren. Med det rättsystem vi har i Sverige hoppas jag nog att han tagit sitt eget liv för allas säkerhet, en sådan person borde fråntas alla sin rättigheter och låsas in för alltid, en liten lucka i dörren är allt som behövs där man kan slänga in lite mat då och då. De enda som förtjänar rättvisa är Jens familj och vänner. Såna som Stefan skulle omhändertas och hållas borta från allmänheten, han har gjort tillräckligt med sjukt innan som skulle rättfärdiga förvaring bortom allt och alla
Citera
2013-08-09, 02:01
Medlem
Enligt mig finns bara två alternativ utifrån befintliga uppgifter.

1. BO blir mördad den 26:e. Eventuella livsteckan efter den dagen, så som samtal med mäklare, användandet facebook och av VISA-kortet, kan med enkelhet gjorts av GM.

2. BO och GM åker till Enköping den 26:e och ska stanna där en natt av okänd anledning innan vidare färd till Stockholm den 27:e. Vad som sen händer är oklart.

Men teori är helt i enlighet med 1 då det finns för mycket som talar emot 2. Varför används inte VISA-kortet efter den 26:e? På hotellet, gröna lund, shopping, mat, tanka bilen mm. Dessa personer verkar ju inte ha varit främmande för statusuppdateringar heller, varför finns det inte mer med bilder osv som kan styrka vad de gjort mm. Ingen som hör av sig till familj och vänner mm nu när man är iväg på äventyr. Polisen kan också pejla telefonerna för att se vilka master de varit uppkopplade emot, dessa har förmodligen varit avslagna sedan 26:e, vilket då styrker version 1. Osv osv...
Citera
2013-08-09, 02:02
Medlem
Presidents avatar
Citat:
En tanke bara: eftersom vi vet att S är medlem på sidor där han söker efter sex och att han varit otrogen flera gånger... Det kan inte vara så att han själv stuckit med J's bil för att träffa någon på en parkeringsplats, ligga lite och sen åka hem till stackars J?

Hittat på någon ursäkt till varför han behövde dra eller helt enkelt bara dragit när J sov? Skulle förklara återvändandet till Skoghall.

Han verkar vara väldigt kåt den där killen, säkert ligger han runt med en massa och får han chansen lurar han dem på pengar. Han har satt detta i system så att han inte ska behöva jobba. Nog ville han bara utnyttja JJ och ta hans pengar och dra vidare till nästa. JJ var blind och förälskad. Tragisk.
Citera
2013-08-09, 02:04
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Nej i så fall från Forshaga till Skoghall och SEN till Enköping... Förstod inte hur det inte kunde framgå att det var det som menades med tanke på att jag svarade på frågan om varför de återvänt till Skoghall efter besöket för att sen åka till Enköping...

Du svarade på mitt inlägg och det jag skrev var absolut inte så. Jag påpekade att det är märkligt om de åkte tillbaka till Skoghall efter Enköping (Forshaga -> Enköping -> Skoghall -> Stockholm), inte att det är märkligt att åka till Skoghall efter Forshaga (Forshaga -> Skoghall -> ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in