Citat:
Ursprungligen postat av
Eiralicious
Vart var det S's pappa bodde?
Var det bara systern som bodde i Enköping?
Jag tror att trippen dit kan ha varit S som "köpt sig tid" o säger sig ska hämta pengarna till huset, så de kan ju varit där tillsammans.
Kan ju vara så att Stefans fejk liv inte längre var hållbart, ja menar om Jens köpt biljett men inte Stefan så måste det blivit ohållbart ju närmare avresan de kom, för hur ska han förklara att han ingen biljett har? Kanske ifrågasatte Jens alltihop, pengar till huset, arvet, Stefans historier etc. Tänk er själva en fullkomligt störd person som blir påkommen med sina lögner och falskspel, attack är bästa försvar :/
Ingen frisk person har ihjäl sin älskade, gömmer kroppen och tar dennes bil till någon gammal bekant, ljuger IGEN och säger de vart på Cypern men att Jens nu är hos sina föräldrar, innan dess gjort förhalande uppdateringar på Facebook för att vilseleda alla som kan tänkas sakna Jens att allt är frid och fröjd. Min gissning är att Jens aldrig lämnade lägenheten efter att han varit hos sin mor mer än att bli dumpad i källaren. Med det rättsystem vi har i Sverige hoppas jag nog att han tagit sitt eget liv för allas säkerhet, en sådan person borde fråntas alla sin rättigheter och låsas in för alltid, en liten lucka i dörren är allt som behövs där man kan slänga in lite mat då och då. De enda som förtjänar rättvisa är Jens familj och vänner. Såna som Stefan skulle omhändertas och hållas borta från allmänheten, han har gjort tillräckligt med sjukt innan som skulle rättfärdiga förvaring bortom allt och alla