2013-08-09, 01:38
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varion
En tanke. Dom tog bilen, stannade i Enköping och där på nått vänster uppdagas något som gör att någon (mest troligt J) vill åka hem igen för att på morgonen ringa (mäklaren?) Vilket resulterar i ett större bråk som slutar med att SN har ihjäl J. SN får panik och uppdaterar från J telefon, dumpar kroppen och sen flyr i J´s bil.

Åka hem för att ringa? År 2013?

Nej, men ja, det låter mycket rimligt faktiskt. De har av någon anledning (antagligen sura miner) bestämt sig för att åka hem. Hemma har Jens pratat med någon i telefon och därefter blivit mördad och inskyfflad i förrådet. Facebook kan Jens ha skrivit själv innan dess (i ett ljust ögonblick av glada miner igen. Det kan ju skifta under ett bråk), eller så har Stefan uppdaterat åt honom efter att han dödat Jens.
Citera
2013-08-09, 01:38
Medlem
SilentVictorys avatar
I och med att polisen kunde identifiera offret till Jens relativt snabbt ändå efter fynd, måste väl betyda att ingen förruttnelse inletts?

Jag är ingen expert inom det området, är det någon som har koll på just förruttnelseprocessen för lik?
Kan vi dra någon slutsats på ett ungefär hur länge J kan legat död?
Känns ju lite som att polisen öppnade förrådet och insåg ganska snabbt att det var J.
Citera
2013-08-09, 01:39
Medlem
kevin.mcclouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
26/7 är Jens (och Stefan?) hos Jens föräldrar i Karlstad..

kanske är lite petig nu men inte karlstad, hos jens mamma i forshaga, fadern är död sedan ca 20 år tillbaka.

edit: visst redan ändrat, du var snabbare än jag
Senast redigerad av kevin.mccloud 2013-08-09 kl. 01:42.
Citera
2013-08-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnidaria
Du tror att Federley har legat med varenda bög på hans vänner-lista?

Självklart inte. Vad i det jag skrev får dig att tro att jag tror det?
Citera
2013-08-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ändrat orter och uppdaterat...

Det var inte meningen att de skulle ta bilen så förmodligen därför de åkte till Skoghall. Enligt anhöriga vad jag förstått hade de köpt tågbiljetter som aldrig användes.
Men låt oss säga att efter de varit hos Jens mamma så bestämmer de sig för att skita i att ta tåget utan bila en dag tidigare än planerat. Då måste de ju ändå hem och hämta packning.
Citera
2013-08-09, 01:42
Medlem
Så hans pojkvän hade inte ett legitimt pass, trots detta bokades en resa in? Nog för att det finns idioter, men den detta tar ju första platsen över världens mest korkade gärningsman?
Citera
2013-08-09, 01:42
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
I och med att polisen kunde identifiera offret till Jens relativt snabbt ändå efter fynd, måste väl betyda att ingen förruttnelse inletts?

Jag är ingen expert inom det området, är det någon som har koll på just förruttnelseprocessen för lik?
Kan vi dra någon slutsats på ett ungefär hur länge J kan legat död?
Känns ju lite som att polisen öppnade förrådet och insåg ganska snabbt att det var J.

Nja alltså, Id* låg ju ute i 5 veckor i denna värme och kroppen blivit angripen av djur etc.
Henne kunde de identifiera delvis tack vare hennes tatueringar på hennes barns namn.
J har ju oxå vissa specifika tatueringar, på bringan och en armsleev tror jag som minst.
Om han legat i en källare sen 27 aug så är det sannolikt lättare att se och identifiera han än det kan ha varit att identifiera Id*.
Citera
2013-08-09, 01:43
Medlem
varions avatar
Citat:
Åka hem för att ringa? År 2013?

Nej, men ja, det låter mycket rimligt faktiskt. De har av någon anledning (antagligen sura miner) bestämt sig för att åka hem. Hemma har Jens pratat med någon i telefon och därefter blivit mördad och inskyfflad i förrådet. Facebook kan Jens ha skrivit själv innan dess (i ett ljust ögonblick av glada miner igen. Det kan ju skifta under ett bråk), eller så har Stefan uppdaterat åt honom efter att han dödat Jens.

Visst att man inte behöver åka hem för en sån sak, men om de nu gällde t.ex huset, så kanske han ville vara hemma ifall han behövde träffa mäklaren. Ibland är de skönare och fixa sådana saker just hemifrån.
Scenariot "vi måste hem och styra upp det här" är inte så dumt som de låter tror jag.

Angående statusuppdateringen, känns de som det är Stefan som gjort den på grund av det skiljande språket.. Han ville väl kanske inte att folk skulle fatta att dom va på hemmaplan igen ?
Citera
2013-08-09, 01:46
Medlem
Med tanke på det påstådda tidigare självmordsförsöket för misstänkt gärningsman då han mådde apa över sin situation så är det kanske inte helt otänkbart att han nu faktiskt tagit livet av sig när han kommit till insikt om vilket kräkaktigt beteende han är kapabel till, bara en tanke som poppade upp.
Citera
2013-08-09, 01:46
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instigma
Broderns FB https://www.facebook.com/christer.nilsson.9469

Greppar inte riktigt vad du syftar på nu?
Frågade om S pappa bodde i Enköping.
Brodern verkar ju bo utanför Huddiksvall, typ 21 mil ifrån där J's kontokort använts på en parkering.
Citera
2013-08-09, 01:47
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrukostApan
Det var inte meningen att de skulle ta bilen så förmodligen därför de åkte till Skoghall. Enligt anhöriga vad jag förstått hade de köpt tågbiljetter som aldrig användes.
Men låt oss säga att efter de varit hos Jens mamma så bestämmer de sig för att skita i att ta tåget utan bila en dag tidigare än planerat. Då måste de ju ändå hem och hämta packning.

Och då åker de från mamma i Forshaga till Enköping, typ 30(??) mil tvärs över landet, innan de kommer på detta med packningen och vänder och åker hem 30(??) mil till Wärmland igen, för att dagen efter åka samma väg ännu en gång tvärs över landet?

Citera
2013-08-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varion
Visst att man inte behöver åka hem för en sån sak, men om de nu gällde t.ex huset, så kanske han ville vara hemma ifall han behövde träffa mäklaren. Ibland är de skönare och fixa sådana saker just hemifrån.
Scenariot "vi måste hem och styra upp det här" är inte så dumt som de låter tror jag.

Angående statusuppdateringen, känns de som det är Stefan som gjort den på grund av det skiljande språket.. Han ville väl kanske inte att folk skulle fatta att dom va på hemmaplan igen ?

Fast J's närstående verkar inte vetat att de åkt en dag tidigare än planerat från första början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in