2013-08-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Men vänta nu....26:e var J på besök hos sin mamma. 27:e skulle han och pojkvännen åka till Sthlm för att sova en natt på hotell och sen åka till Cypern dagen därpå, dvs 28:e...
Ja därför rätt konstigt att nån använde hans kort i Stockholmsområdet den 26:e
Citera
2013-08-09, 01:03
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myran1971
Som bror till Jens

Modigt av dig att skriva här. All sympati till dig. Mycket ledsen över vad som hänt din bror.

btw.. är det någon mer än jag som tänker på Ripley: en man med många talanger i den här historien? För jävligt om din bror blev offer för ett sånt lowlife.
Senast redigerad av hundensår 2013-08-09 kl. 01:09.
Citera
2013-08-09, 01:03
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myran1971
Som bror till Jens vill jag först tacka de seriösa personerna som engagerat sig i försvinnandet.
Jag ber er alla att fortsätta leta efter Jens bil som fortfarande är borta.
Nu borde man snart hitta bilen tycker jag med det pådrag som är.
Så länge "vännen" är försvunnen är han väldigt misstänkt i mina ögon men skall självklart inte dömas på förhand.
Det måste finnas personer som skyddar gärningsmannen och därför ber jag även er att träda fram så att vi anhöriga samt vänner får börja sorgearbetet på allvar.

Det som har hänt går tyvärr inte att få ogjort men det är aldrig försent att börja göra rätt.

Jens är älskad av många och det var en varm känsla mitt i all bedrövelse som jag fylldes av när jag såg alla som samlats för att hedra hans minne tidigare i kväll.

Och Stefan, om du nu är skyldig och läser detta här så kommer du aldrig att bli förlåten eller accepterad i detta jordeliv men du skall få en ärlig chans att förklara dig ...det lovar jag dig!
Hör av dig till polisen och vågar du inte det kan du iallafall dra ett meddelande till mig på Fb.
//Micke (bror till Jens)

Jag beklagar djupt hela familjens sorg, jag känner djupt för er alla.

Tack för att du letade dig in på detta ställe, flashback har inte alltid det bästa rykte, men här är många seriösa som engagerar sig med hjärtat. Ibland dränks det goda av en massa sorl, men kan man läsa förbi det så ser man.

Jag har just nu PM kontakt med ett par personer som hela kvällen har legat och kört runt i bilar för att leta efter Jens bil, jag hoppas att tråden här kanske kan leda fram till något.
Citera
2013-08-09, 01:04
Medlem
SANT!!!!!! Han skriver på sin FB att han ska åka till Sthlm 27/7, men kortet är draget 26/7
Citera
2013-08-09, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Menar inte att det motsäger något.. Men statusuppdateringen säger ju uppenbarligen att de ska till Stockholm i eftermiddag (inte att de redan är där vilket de ju då skulle vara eftersom han använde sitt kort i Stockholmsområdet dagen innan).. Då menar jag att det borde varit folk i hans närhet som reagerat på att han var på väg till Stockholm den 27:e när han uppenbarligen var där redan den 26:e

Fast "Nu blir det stockholm i eftermiddag" skulle jag lika gärna kunna tolka som "åka till/vara framme i stockholm i em" som att "göra stockholm i eftermiddag".

Sen - om två vuxna människor gör en avstickare, vem reagerar? =) Fick andra planer, stannade till hos någon kompis på vägen, drack lite öl, sov där. Happens all the time. Varför skulle någon anhörig alls reagera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
SANT!!!!!! Han skriver på sin FB att han ska åka till Sthlm 27/7, men kortet är draget 26/7

Enligt uppgift i ENKÖPING...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Jag beklagar djupt hela familjens sorg, jag känner djupt för er alla.

Tack för att du letade dig in på detta ställe, flashback har inte alltid det bästa rykte, men här är många seriösa som engagerar sig med hjärtat. Ibland dränks det goda av en massa sorl, men kan man läsa förbi det så ser man.

Jag har just nu PM kontakt med ett par personer som hela kvällen har legat och kört runt i bilar för att leta efter Jens bil, jag hoppas att tråden här kanske kan leda fram till något.

Härligt att folk engagerar sig. Hade jag egen bil hade jag också letat, då nära bekanta råkat ut för aset som jj levde ihop med...

Beklagar sorger djup. Ni finns i mina tankar.
Citera
2013-08-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Enligt uppgift i ENKÖPING...

Men det framgår inte...det verkar som att han ska åka hemifrån, vilket givetvis är i betraktarens ögon! Däremot vet vi att han lämnade Forshaga och sin mamma 26/7.
Citera
2013-08-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Fast nu tänker du väl knasigt?

Varför skulle GM behöva placerat J i källaren innan 9.30?

Alltså om man ponerar att J tar emot ett samtal (från mäklaren verkar de flesta gissa) på morgonen den 27:e. Mellan det och 9,30 händer något, och det är GM som 9,30 uppdaterar Js facebook.

Så placera kroppen i källaren kan GM ju gjort senare samma dag, dagen efter eller liknande.

Är det bekräftat att mäklaren hade kontakt med han den 27e? Privata kortet har ju använts i enköping redan den 26e? Om nu MGM använt det där så borde BO redan ligga avliden redan då? Då kan ju inte det samtalet ha ägt rum eller snurrar jag till det?
Senast redigerad av Honkies 2013-08-09 kl. 01:11.
Citera
2013-08-09, 01:09
Medlem
Vet inte om någon lyft fram detta igen men som jag påpekat tidigare i tråden:
Enligt tidningar ska "paret" ha åkt iväg den 26e och använt Jens kort. Men den 27e på morgonen uppdateras Jens Facebook med att han SKA åka till Sthlm med sin pojkvän etc. Denna uppdatering är skriven från Skoghall (dvs där Jens bor, inte i Karlstad som jag sett flera skriva utan han bodde i Skoghall).

Det är diskuterat om det verkligen var Jens som skrev denna uppdatering eller ej men personen befann sig ju i alla fall i Skoghall när den skrev det och liket hittades även där. Får inte ihop detta med bilen och parkeringen skulle skett så långt därifrån dagen innan, varför återvända? Måste väl vara tidningarna som fått datumen fel va?
Citera
2013-08-09, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrukostApan
Vet inte om någon lyft fram detta igen men som jag påpekat tidigare i tråden:
Enligt tidningar ska "paret" ha åkt iväg den 26e och använt Jens kort. Men den 27e på morgonen uppdateras Jens Facebook med att han SKA åka till Sthlm med sin pojkvän etc. Denna uppdatering är skriven från Skoghall (dvs där Jens bor, inte i Karlstad som jag sett flera skriva utan han bodde i Skoghall).

Det är diskuterat om det verkligen var Jens som skrev denna uppdatering eller ej men personen befann sig ju i alla fall i Skoghall när den skrev det och liket hittades även där. Får inte ihop detta med bilen och parkeringen skulle skett så långt därifrån dagen innan, varför återvända? Måste väl vara tidningarna som fått datumen fel va?

Är det klart den uppdateringen är från skoghall?

Ang kortet är det använd i Enköping enligt uppgift. Inget konstigt att de stannat i Enköping, och sen fortsatt mot Stockholm dagen efter. Det som däremot är konstigt med det är att ingen sett dem i Enköping, de måste ju sovit någonstans om den teorin ska hålla.
Citera
2013-08-09, 01:17
Medlem
Har inte sett det nämnas i tråden - sorry om jag missat - men SN är vän med Fredrick Federley (c) på Facebook.

https://www.facebook.com/fredrick.federley/friends

Sök på namnet om du inte vill scrolla igenom närmare 5 000 namn. Det här behöver ju självklart inte betyda något, kan helt enkelt vara så att en politiker reflexmässigt addar alla som gör en vänrequest, men det KAN ju vara smaskigare än så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in