2013-08-08, 21:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
För att käka ett äpple och göra en bebis är exakt samma sak.

Antingen är du ovanligt förtjust i äpplen, alternativt har du aldrig provat sex eller så har du nån sexual-neuros.
Citera
2013-08-08, 21:00
Medlem
Citat:
För att käka ett äpple och göra en bebis är exakt samma sak.
Du vet att genmodifikation sker genom att man modifierar organismens DNA, va?

Det handlar alltså inte om att gnaga på ett äpple.

Citat:
Japp. Jag tycker illa om att basta också. Det måste betyda att jag hatar värme.
Men vad i... Jag frågar ju varför du ogillar konstgjord befruktning.

Ditt svar blir då "För det är inte naturligt". Men att du samtidigt sitter du här på nätet och säger du att du gillar genmodifikation.

Och när jag frågar varför du finner naturlighet så viktigt att vi måste orsaka människor lidande för det, så blir ditt svar att "i naturen så hade det minsann inte fungerat"?

Att du jämför det med att jag drar förhastade slutsatser är löjligt. Jag sitter ju här och frågar dig klart och tydligt om varför du tycker som du tycker.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-08 kl. 21:04.
Citera
2013-08-08, 21:15
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Av vem eller vad? Finns det en 'plan' i detta, eller är det sånt som har växt fram efterhand? Och varför är denna "naturlighet" ett referensunderlag för 'korrekthet'?

Jag vet inte om det finns någon plan med hur vi är skapta till att reproducera oss. Det får du fråga en användare som är troende. För du har manipulerat vägen till hur du skapas. Det är falskt.

Citat:
Men du kan inte precisera din sorterings-mekanism.

Kanske inte. Jag drar dock gränsen när det kommer till att skapa människor.

Citat:
Belägg, tack.

Självbefläckelse är inte menat till att skapa liv.

Citat:
Antingen är du ovanligt förtjust i äpplen, alternativt har du aldrig provat sex eller så har du nån sexual-neuros.

Jag kör på det sistnämnda.

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Ditt svar blir då "För det är inte naturligt". Men att du samtidigt sitter du här på nätet och säger du att du gillar genmodifikation.

Det är hyckleri menar du då? Att manipulera en råtta eller ett äpple ser jag som sagt inga problem med. Så om du inte gillar att se på bio, betyder det då att du ogillar att se på film då?
Citera
2013-08-08, 21:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag vet inte om det finns någon plan med hur vi är skapta till att reproducera oss. Det får du fråga en användare som är troende. För du har manipulerat vägen till hur du skapas. Det är falskt.

Det är inget svar på varför "naturligt" (iblant) = bra.

Citat:
Jag drar dock gränsen när det kommer till att skapa människor.

Vilket inte heller förklarar principen i din sorterings-mekanism mellan "bra naturligt" och "bra onaturligt".

Citat:
Självbefläckelse är inte menat till att skapa liv.

"Menat" ..... enligt vad?

Citat:

Citat:
Jag kör på det sistnämnda.

Det förklarar ju en hel del om underlaget för dina fabulationer.

Citat:
Det är hyckleri menar du då? Att manipulera en råtta eller ett äpple ser jag som sagt inga problem med. Så om du inte gillar att se på bio, betyder det då att du ogillar att se på film då?

Så när det kommer till kritan är det egentligen ditt psyke och dina preferenser du talar om. Så lät det inte tidigare.
Citera
2013-08-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
Självklart skall alla få göra det dom vill så tillvida att man inte skadar någon annan, men det är väl ingen ursäkt till att inte diskutera sexualitet? Jag hoppas du är för att narkotika avkriminaliseras, annars har du dubbelmoral.

Nä, jag tycker det ska vara kriminellt att sälja narkotika till narkomaner (däremot är man inte kriminell bara för att man har blivit drogberoende, man ska få hjälp att bli av med skiten istället, någon psykopat ska inte ha rätt att sko sig på andras olycka). Jag ser då ingen dubbelmoral i att vara emot det och vara för att folk får leva homo hur mycket som helst om det passar dom... narkotikaförsäljning har samhället rätt att lägga sig i, inte ifall folk är homosexuella. Det har fan inte med varann att göra..

Citat:
Jag tror dom flesta känner sig helt fine med att folk bögar, men det överdrivna ligger i all jävla pride-trams, eller hur bögarna verkar vilja göra en grej av det hela, och försöker bli tjejer i hopp om att heterokillar skall gå med på att knulla med dom.

Bry dig inte då för helskotta...tro inte annat än att det finns folk som irriterar sig på dig och vill att DU försvinner från jordens yta...
Senast redigerad av Trapizo 2013-08-08 kl. 21:51.
Citera
2013-08-08, 21:51
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, du kan leva i celibat om du så vill, visst har du rätten till det även om det inte är någonting som Gud rekommenderar (Gud säger i Koranen att Gud inte har rekommenderat folk att leva i celibat utan är något kristna själv hittat på).

Men poängen är att ett normalt samhälle lever vidare då man lever sitt liv det naturliga sättet, det vill säga man och kvinna. Om man lever det onaturliga sättet, man mot man, så kommer samhället gå under.
Varför är det okej att leva i celibat, om det nu är så illa att vissa inte fortplantar sig? Vad spelar det för roll om man inte skaffar barn för att man enbart har sex med samkönade personer, eller för att man inte har sex överhuvudtaget?
Citera
2013-08-08, 23:32
Medlem
nedboys avatar
Varför ska vi som inte tror på din gud rätta oss efter din gud?
Citera
2013-08-08, 23:34
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Varför ska vi som inte tror på din gud rätta oss efter din gud?
För att han är helt övertygad om att Allah är allas gud.
Citera
2013-08-08, 23:42
Medlem
Du TS. va tror du att homosexualitet är??

Människor som är homosexuella syndar,
men djuren som är homosexuella då??
Enligt islam så lever ju djuren kvar i paradiset.
Är inte det paradoxalt??

Jag vill inte uppfattas som aggressiv, eller ens att jag argumenterar emot dig.
Jag ställer bara en fråga som jag gärna vill ha svaret på.
Citera
2013-08-08, 23:54
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag kommer inte riktigt på något bra exempel. Om en sexuell relation resulterar i barn är det inte bra för barnet genetiskt om föräldrarna är väldigt nära släkt - men då handlar det plötsligt om hänsyn till en tredje part
Hm, det gör jag inte heller. Jag förstår, hur ser du på adoption med fokus på barnets bästa?

Citat:
Äh. Dumheter. Personligen är jag rätt ointresserad av andras val av partner och eventuella sexliv.
det var inte riktat mot dig personligen, jag generaliserade lite bara.
Citera
2013-08-09, 00:00
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det är ens rättighet om man känner attraktion till samma kön istället för det motsatta. Det är allt.
Jag vet inte varför du tycks tro att jag vill inskränka rättigheter.
Citera
2013-08-09, 00:02
Medlem
Cyros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Du gör helt rätt som stöttar och uppskattar dina vänner oavsett deras sexuella läggning. Jag tror på Gud som skapare av himmel och jord (när det presenteras en bättre hypotes om vad som hände före Big Bang så kan jag tänka mig att ompröva detta). Att dina vänner inte kan föda barn beror väl snarast på att de är män, inte på att de är homosexuella. Jag har en kvinnlig vän som är homosexuell och hon kan bevisligen föda barn.

De som startat denna tråd har som syfte att demonisera de homosexuella. Jag vill inte demonisera dig för att du inte tror på att det finns en gud. Min Gud älskar alla människor oavsett deras sexuella läggning. Det som förvånar mig lite är att du som icke troende läser och kommenterar i en tråd som handlar om religion.

Är som ni säkert kan se inte så frekvent när det gäller att kommentera på Flashback, men den här tråden låg bland aktuella ämnen och var någonting jag råkade ramla in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in