2013-08-08, 23:00
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag erfar ingen relevant kompetens så vilken slags luktspridning är det vi pratar om? Man har ju hört att det ska vara en mänskligt ogenomlidlig odör men frågan är ju hur långt den når ute i det friska. Det är väl inte konstaterat hur Kent Larsson hittade kroppen eller under vilka omständigheter, kan ju ha varit en slump lika mycket som att han uppmärksammat något utöver det vanliga i området.

Flera tidningar har intervjuat honom om hur det gick till:

http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2284435-han-hittade-kroppen-i-grastorp
Citera
2013-08-08, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manpoo
Var nyligen en person som dömdes för olaga frihetsberövande, våldtäkt och mord till 10 års fängelse.

OT, men var den dömde tidigare dömd för våldsbrott och över 21 ?
Citera
2013-08-08, 23:02
Medlem
panzertaxs avatar
Det intressanta är dock radien av fynd nu om man syr ihop säcken lite: bilen - brandplats av kläder - liket. Allt kretsar kring Salstad och Grästorp och extremt, rentav korkat nära FH och DBs bostäder.

Tesen jag tror på är fortfarande att AJ har fått hjälp av en person till med att bära ut liket. Sölat o tappat i trapphuset. Lastat in i bilen, kört mer eller mindre i blindo och på måfo bara slängt ut liket för att just bli kvitt det. Skit i om det hittas, ingen golar, alla ljuger ihop ett alibi. Blod i bilen gör dock att det blir nervöst. Hinner inte skura detta med klorin nu, vi bränner skiten istället. Ring FH så skjutsar han oss hem igen. AJs är nersölad med blod o får ombyte hos DB, därefter springer kör man ner i skogen o eldar upp kläderna bara. Därefter börjar man fundera på hur fan man sak fixa alibin för allt detta.

Det som jag dock tolkat är att FH har också befunnit sig vid BO's lägenhet, så han kan ha varit med hela tiden.

AJ har sagt något, dock inte hela sanningen, till T*B på söndagen som gör att T*B anar oråd när saker o ting börjar dyka upp i media.
Citera
2013-08-08, 23:03
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Kan vi märka ut fyndet på kartan??

Redan gjort, för många sidor sedan. Röda markeringen till höger, mellan DB:s buss och cheva: http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
Medlem
Många verkar ta ut segern i förskott och jag hoppas verkligen ni har rätt. Jag vågar inte hoppas på att de verkligen blir dömda. Är säkert nåt kryphål (inget mordvapen, inte tillräckligt bevis mm) som gör att det inte går. Som sagt, hoppas jag har fel. Men det första fall jag någonsin följde så här nära var Linda Ch*n (Mats Al*) och jag trodde inte mina ögon när han inte blev fälld för mord. Han drog en fullständigt magiskt löjlig historia och eftersom de inte kunde veta exakt hur hon dog för att kroppen inte visade spår så slapp han bli dömd för mord. Hoppas nu verkligen där är spår på hennes kropp.
Citera
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, eller hur

Men, är det vattendrag där under ?

Ena stället skriver de att kroppen låg i vegetationen och andra vid vattendraget.

Är det vatten där under ligger det också nära till hands att man stannat bilen och dumpat kroppen över räcket ner i vattendraget. Är kroppen i vegetationen blir det väl mer sannolikt att man gått och burit kroppen dit. ? Funderar över spår osv.

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1893563-trollhattekvinnan-hittad-dod
Citera
Medlem
Sokkos avatar
Nu gäller det att dödsorsaken går att fastställa. Det är inte alldeles självklart efter fem veckor i sommarvärme. Linda Chen återfanns efter sex veckor, augusti-september.
Citera
2013-08-08, 23:07
Medlem
panzertaxs avatar
Med liket framme nu så får vi hoppas på att dödsorsak kan konstateras, om det förruttnelsen inte gått för långt. Det har trots allt varit REJÄLT varma sommarveckor. Om det finns tänkbart mordvapen så vore det intressant, även om jag personligen tror att det är rena knytnävsslag som A*J delat ut i ursinnesvred.

Förhoppningsvis finns spår på kroppen.
Om det skulle stämma att hon hade boots på sig så kan hon ha varit på väg ut - eller in. Trots allt inte helt otänkbart att första slaget tilldelats i trapphuset och att det är där hon börjat blöda, för att fortsätta in i lägenheten ihop med GM där hon fått ännu mer stryk när hon hotat om att ringa polisen t.ex.

Otroligt skönt att kroppen är hittad iaf, inte minst för anhöriga och inte minst hennes barn som åtminstone får växa upp med en vetskap och inte ovisshet.
Citera
2013-08-08, 23:07
Medlem
Vållande, är nog inte aktuellt i detta fall. Detta är en "aktiv" handling! Dråp eller mord.
Citera
2013-08-08, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det intressanta är dock radien av fynd nu om man syr ihop säcken lite: bilen - brandplats av kläder - liket. Allt kretsar kring Salstad och Grästorp och extremt, rentav korkat nära FH och DBs bostäder.

Tesen jag tror på är fortfarande att AJ har fått hjälp av en person till med att bära ut liket. Sölat o tappat i trapphuset. Lastat in i bilen, kört mer eller mindre i blindo och på måfo bara slängt ut liket för att just bli kvitt det. Skit i om det hittas, ingen golar, alla ljuger ihop ett alibi. Blod i bilen gör dock att det blir nervöst. Hinner inte skura detta med klorin nu, vi bränner skiten istället. Ring FH så skjutsar han oss hem igen. AJs är nersölad med blod o får ombyte hos DB, därefter springer kör man ner i skogen o eldar upp kläderna bara. Därefter börjar man fundera på hur fan man sak fixa alibin för allt detta.

Det som jag dock tolkat är att FH har också befunnit sig vid BO's lägenhet, så han kan ha varit med hela tiden.

AJ har sagt något, dock inte hela sanningen, till T*B på söndagen som gör att T*B anar oråd när saker o ting börjar dyka upp i media.

Om det hade varit skitsamma om liket hittades hade de väl aldrig tagit det från lägenheten? Just att kroppen är flyttad tyder ju på att det var av största intresse att den INTE skulle hittad, eller åtm. att fördröja upptäckten så att avslöjande spår o bevis skulle förstöras. Men de hade panik, därav det dåliga gömstället.
Citera
2013-08-08, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ett problem tycker jag är att du får i princip samma straff om du mördar 1 som om du mördar 3, du kan få 15 år för mord av 1 person eller 3 personer men du får inte 15 år + 15 år + 15 år.

Jag går bara på det man snackar om på kåken det har blivit avsevärt längre straff de sista åren.
För på 80 -Talet kunde du döda någon och komma ut efter 4-5 år. Sen blev det lite tuffare på 90- talet. Då snackade man om att 12 år var länge för ett mord. Nu är mord alltid över 10 faktiskt tid.

Lite OT Se bara på Mattias Flink dödade 7 pers skadade 3 inom en tim 1994 fick 36 år men kommer ändå ut 2014 = 20 år i verkligheten https://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Flink Han är inte ens 50 år gammal då

Jag tror att om AJ döms får han 10 - 13 faktiskt tid
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-08 kl. 23:11.
Citera
2013-08-08, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Nu gäller det att dödsorsaken går att fastställa. Det är inte alldeles självklart efter fem veckor i sommarvärme. Linda Chen återfanns efter sex veckor, augusti-september.
Huvudsaken är att kroppen är hittad. Det är svårt att få till en morddom om det är osäkert om offret är avlidet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in