2013-08-08, 22:53
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Jag har bara lyckats se en bild av Ida, den som tidningarna kör med. Bara jag som missat eller?
Hon har flera bilder på sin facebooksida
Citera
2013-08-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag vet en som mörda sin tjej lade henne på balkongen i några dagar och levde som inget hade hänt kom ut efter 4 år mördade sin mamma och fick 6 år till.
Han bor nu i en liten stad i Väst Sverige och har en tjej 15 år yngre om dom har gemensamt barn ska jag låta vara osagt om det är hanns men dom har ett barn under 3år.

Sverige är fantastiskt! Man får hur många chanser här som helst, fast det har blivit 3-4 år längre straff än för 15 år sedan på mord. Tacka högern för det! Men med straffrabatt på 17 - 18 fängelse så blir det 11- 13 år i verkligheten!

Ett problem tycker jag är att du får i princip samma straff om du mördar 1 som om du mördar 3, du kan få 15 år för mord av 1 person eller 3 personer men du får inte 15 år + 15 år + 15 år.
Citera
2013-08-08, 22:54
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manpoo
Hahaha, varför är det lika osannolikt? Hon dök ju upp dagen efter de uppmanat folk att leta i sina brunnar. För GM att dumpa i en brunn känns mer troligt än i en grund bäck nära en väg. Men bara en teori hörrödu. Ska kolla med agent Mulder vad han tror om ditt förslag.

Från TTELA:

Citat:
En bekant hade känt lukt från en skogsdunge en tid, och kontaktade Kent i egenskap av jägare.
– Jag klev ur bilen, och där låg en hopsjunken kropp tio meter in i skogen, säger Kent Larsson.

Uttrycket "en tid" känns inte riktigt som "sen igår" men det kan ju iofs vara en slarvig formulering.
Citera
2013-08-08, 22:55
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
När blir AJ utlämnad till Sverige då?
Senast den 15/8 sas det när utlämningen blev klar
Citera
2013-08-08, 22:55
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Inte en väg där folk promenerar o spatserar hejvilt, så ett lik kan absolut ligga där utan att förbipasserande märker lukten. Däremot som sagt så lär markägare upptäcka det förr eller senare. Otroligt gott att det hittats nu i varje fall så slipper vi häcklas av det.

Jag erfar ingen relevant kompetens så vilken slags luktspridning är det vi pratar om? Man har ju hört att det ska vara en mänskligt ogenomlidlig odör men frågan är ju hur långt den når ute i det friska. Det är väl inte konstaterat hur Kent Larsson hittade kroppen eller under vilka omständigheter, kan ju ha varit en slump lika mycket som att han uppmärksammat något utöver det vanliga i området.
Citera
2013-08-08, 22:56
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Att kroppen var "illa tilltyglad" kan nog antingen bero på att djur varit i farten och ätit lite eller att Jimmie Åkesson-beundraren fick en riktig snedtändning.

Eller att den legat ute på sommarens varmaste veckor.
Släng ut en påse räkor du i 2 dygn och kolla hur de ser ut o luktar efteråt.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Borde det inte bli vållande + brott mot griftefriden också i så fall?
Jo, självklart kan det bli det. Men vi vet inte vem som flyttade kroppen. Jag pratade bara om dödandet.
Citera
Avslutad
Väldigt skönt att id- är hittad, jag tror inte polisen hade så mycket innan att det hade räckt hela vägen till dom. Nu när kroppen är hittad finns möjligheten att det finns spår och bevis nog mot AJ som räcker för en fällande dom. Samt möjligheten att någon - FH? - knäcks och inte orkar fortsätta ljuga. För id-s anhöriga tar ovissheten slut och sorgearbetet kan börja. Hoppas att någon tjej lär något av detta, elaka killar är inte spännande utan bara helt o-spännande elaka.
Citera
2013-08-08, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi vet inte vad brottsrubriceringen blir. Vållande av annans död kan ge lindrig påföljd.

Sant. Men bibehåller ÅK mord så är inte 12-15 år konstigt.

Spekulativt så tror jag inte ÅK kommer vilja gå på dråp/vållande även om AJ troligtvis kommer börja kvittra efter tekniska bevisningen läggs fram. Då måste ju den tekniska bevisningen styrka just dråp eftersom AJ redan ljugit blir han inte trovärdig.
Vi får se, men du har helt rätt i att rubricering kan ändras.
Citera
2013-08-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag erfar ingen relevant kompetens så vilken slags luktspridning är det vi pratar om? Man har ju hört att det ska vara en mänskligt ogenomlidlig odör men frågan är ju hur långt den når ute i det friska. Det är väl inte konstaterat hur Kent Larsson hittade kroppen eller under vilka omständigheter, kan ju ha varit en slump lika mycket som att han uppmärksammat något utöver det vanliga i området.

Vindens riktning kan kanske spela in också?
Citera
2013-08-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Sant. Men bibehåller ÅK mord så är inte 12-15 år konstigt.

Spekulativt så tror jag inte ÅK kommer vilja gå på dråp även om AJ troligtvis kommer börja kvittra efter tekniska bevisningen läggs fram. Då måste ju den tekniska bevisningen styrka just dråp eftersom AJ redan ljugit blir han inte trovärdig.
Vi får se, men du har helt rätt i att rubricering kan ändras.

Var nyligen en person som dömdes för olaga frihetsberövande, våldtäkt och mord till 10 års fängelse.
Citera
2013-08-08, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manpoo
Vindens riktning kan kanske spela in också?

Det ligger en avfallsanläggning ca.800 meter därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in