2013-08-08, 22:43
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17264661.ab

"Det är bland annat flera tatueringar med barnens namn som bekräftar detta."
Citera
2013-08-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manpoo
Tanke som slog mig när jag ögnade samlade rubriker i ämnet:
Kan någon inavlad markägare kikat i sin brunn efter polisens vädjan, hittat henne där och plockat upp och kört iväg henne till närmsta bäck/å. Sen bara slängt henne där och täckt över lite slarvigt och stuckit iväg för att slippa inblandning och "vad ska grannarna tro"? Eftersom hon inte "luktat" eller hittas förens nu?

Såg du bilderna på lik från tsunamin i Thailand. Inget man flyttar på som vanlig normal människa...
Citera
2013-08-08, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nej, snarare 12-15 år beroende på hur mycket lidande Ida fick stå ut med, förutsatt att åklagaren inte säger att mordet var planerat.

Livstid är förbehållet planerade mord, massmord, seriemord, eller mord med syfte att åstadkomma extremt lidande.
Vi vet inte vad brottsrubriceringen blir. Vållande av annans död kan ge lindrig påföljd.
Citera
2013-08-08, 22:46
Medlem
DjPuttes avatar
Hoppas då bara att rättsmedicinarna kommer hitta dödsorsaken till detta mord, Ska bli intressant se hur länge dröjer det innan 1:a av dessa knallkorkar börjar sjunga och göra upp med åklagaren!
Citera
2013-08-08, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ta mig tusan att det var så som flera av oss spekulerat i ändå, att kroppen bara var dumpad, ikastad från en bro eller väg. Ingen syra kanelkalle, ledsen o göra dig besviken. Inte heller sniglar, grävmaskiner, dumpade kistor mm. Enklare än så, så otroligt korkat enkelt att det nästan är en hädelse att ingen hittat henne förrän nu. Dock bara en tidsfråga innan kroppen skulle hittas med tanke på platsen.

Stärker min tes om att de inblandande har satt alla sina kort till att ljuga/gå på alibi så mycket som möjligt.
Skall bli intressant och se hur AJ försöker trolla sig ur detta, men hoppas de kan få fram bevis som tex hudrester under naglarna och så...
Citera
2013-08-08, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellan1305
Gissar att man visste ganska direkt att det var Ida, men att man ville underrätta familj före det kom ut i tidningen.

Det tyder ju på att det fanns många kännetecken kvar, och förhoppningsvis en hel del spår på kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Tandläkarjournalerna är garanterat redan hämtade sedan tidigare. Då går det väldigt snabbt, typ 30 min när man fått henne till rättsläkare/motsv

Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Tatueringarna med barnens namn.

Ja:

Citat:
Polisen är "stensäker" på att den kropp som tidigare i dag hittades i Grästorp i Västra Götaland är den 23-åriga småbarnsmamma som varit försvunnen i fem veckor, berättar presstalesman Björ Blixter.
Det är bland annat flera tatueringar med barnens namn som bekräftar detta.
Citera
2013-08-08, 22:49
Medlem
Måtte de hitta något som bevisar att han dödat henne nu då, hårstrå och annat lär ju inte hålla då det redan är klarlagt att han varit där på kvällen. Borde ge mer i straff att han lämnade barnet ensamt vind för våg också, tycker jag.

Bra att hon hittades innan det gått alltför lång tid och fortfarande finns en möjlighet att hitta bevis, bra också för familjen, så himla tragiskt alltihop
Citera
2013-08-08, 22:49
Medlem
LouizCyphers avatar
Att kroppen var "illa tilltyglad" kan nog antingen bero på att djur varit i farten och ätit lite eller att Jimmie Åkesson-beundraren fick en riktig snedtändning.
Citera
2013-08-08, 22:50
Medlem
Mouchinos avatar
När blir AJ utlämnad till Sverige då?
Citera
2013-08-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Såg du bilderna på lik från tsunamin i Thailand. Inget man flyttar på som vanlig normal människa...

Därför tog jag mig tid att knappra in "inavlad". Stod dessutom att personen som känt lukten går där ofta. Borde ta mindre än fem veckor när det dessutom varit så varmt det sista för att lukten ska börja sprida sig. Det där med att vattennivån varierar kan naturligtvis också vara en orsak.
Citera
2013-08-08, 22:51
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skall bli intressant och se hur AJ försöker trolla sig ur detta, men hoppas de kan få fram bevis som tex hudrester under naglarna och så...
Hoppas också på att de säkrar en del bevis även om naturen säkert förstört en del. Skönt att de hittat henne så familjen kan säga farväl och ta hand om allt annat som hör till.
Citera
2013-08-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi vet inte vad brottsrubriceringen blir. Vållande av annans död kan ge lindrig påföljd.

Borde det inte bli vållande + brott mot griftefriden också i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in