2013-08-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Man måste ju förnya sitt pass var femte år, det är ju inget konstigt med det.

jo men om dom tänkt åka så kanske det är smart att ha? Enligt JJ´s facebook så har det varit på tapeten ett tag att åka utomlands, så han har ju haft redigt med tid att fixa det. Alternativet är väl ett tillfälligt pass på Arlanda, men vad vet jag..
Citera
2013-08-08, 22:23
Medlem
Jag kände inte Jens Janzon. Men jag har tagit del av tråden och läst på facebook och ser en kille som verkligen trodde på kärleken. Som var kär och ville gott. Som funnit den lycka han säkert kämpat ganska hårt för att finna. De beslut han tagit på sistone, sälja lägenheten och flytta ihop med S tyder på att han gick in för detta till 100%. Han älskade. Han ville. Han trodde på framtiden.

Jag förstår bara inte meningen med att folk som har förmågan att känna och älska måste drabbas så hårt som nu. Jens öde är grymt. Om det finns en fortsättning efter livet hoppas jag att du Jens, om du sitter där uppe på ett moln nu och läser denna tråden, ändå fick någonting fint tillbaka med tanke på allt du gav. Du var vänlig och omtyckt av alla och hade förtjänat så otroligt mycket bättre än så här. Låt oss hoppas att du en dag får en ny chans. Den som har förmågan att älska måste mötes med respekt.
Citera
2013-08-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Men det är väl klart att S är efterlyst,och anhållen i sin frånvaro, eller har missat något ? Har dom funnit honom?

Nej, man alla andra tidningar har ju börjat mumla om "en vän" och slutat peka ut pojkvännen som efterlyst. Av någon anledning, även polisen har börjat mumla. Men NWT drar sig inte för att tala klarspråk.
Citera
2013-08-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topcat-_-
Var väl sagt på aftonbladet att man spårat JJs kontokort till en Qpark biljettautomat i Enköping, om jag inte missminner mig. Ska leta efter källa på det
Det stod stockholmsområdet om det förut, hittar inte källan nu men är rätt säker på det.
Citera
2013-08-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jaha, umgicks han i kriminella kretsar?

Det finns ju folk som kommenterat på JJ sida som suttit inne för flera brutala misshandlar tidigare ....
Citera
2013-08-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det stod stockholmsområdet om det förut, hittar inte källan nu men är rätt säker på det.

Det sista spåret efter Jens Janzon leder till en parkeringsplats i Stockholmstrakten där Jens kontokort använts 26 juli.
http://www.vf.se/nyheter/hammaro/27arige-jens-mystiskt-forsvunnen

MEN, det har stått Enköping efter det, men det är borttaget nu..
Citera
2013-08-08, 22:29
Medlem
idiamindadas avatar
Pengar för lägenheten? Köpet görs väl alltid upp på banken samtidigt som man löser lånet man har kvar - det borde inte bli så vidare värst mycket pengar över om man inte amorterat det gamla lånet? SN är våldsamt desperat om han mördar för jordnötter..
Citera
2013-08-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Därför det skulle vara så grymt intressant att verkligen få bekräftat (annat än som påstående) om/att det fanns biljetter. Fanns där inga biljetter så känns det jävligt planerat. Fanns där biljetter - ja då återstår frågan om det ogiltiga passet..

Men det känns som det här inte var ett passionsdrama eller liknande, utan något mycket mer planerat. Kanske inte att det skulle sluta med mord/död - men NÅGOT jävla skit känns det var planerat av CN..

från nwt.se : "Via pojkvännens Facebookssida kom uppdateringar om Cypernvistelsen. Men det skulle snart visa sig att paret inte ens bordat planet på Arlanda"
Då måste det ha funnits en specifik flight, annars är det svårt att kolla om de bordat eller inte. Hade de inte haft en flight att borda (alltså inga biljetter) så hade de kanske inte formulerat det så?
Citera
2013-08-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmyMorgan
från nwt.se : "Via pojkvännens Facebookssida kom uppdateringar om Cypernvistelsen. Men det skulle snart visa sig att paret inte ens bordat planet på Arlanda"
Då måste det ha funnits en specifik flight, annars är det svårt att kolla om de bordat eller inte. Hade de inte haft en flight att borda (alltså inga biljetter) så hade de kanske inte formulerat det så?

Mmm, kanske/antagligen?

På nåt sätt hoppas jag det fanns biljetter och att SN helt enkelt missat att hans pass gått ut. Att någon plötsligt gick snett på väg ner "bara"..
Citera
2013-08-08, 22:34
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Pengar för lägenheten? Köpet görs väl alltid upp på banken samtidigt som man löser lånet man har kvar - det borde inte bli så vidare värst mycket pengar över om man inte amorterat det gamla lånet? SN är våldsamt desperat om han mördar för jordnötter..

Finns många idag som vill betala sidan om med svartapengar kan stå vad som helst på det lägenhetskvittot. Kanske var när SN såg pengarna i real life han betsämmde sig "Att dom där ska jag ha" SN kanske är en som som har noll på kontot när det 12:e och folk mördar för en 1000lapp idag
Citera
2013-08-08, 22:43
Medlem
DirtyJobs avatar
Varför diskuteras Schengen, är det nån som påstår att S.N är där och all annan information som kommit fram är falska från både polisen och vittnens håll eller diskuteras id/pass av nån annan anledning finns info om saken här http://www.polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Granskontroll-inom-Schengen/ så nu kan vi släppa det.

Vem orkar sätta sig och plita ned en ordentlig sammanfattning av det misstänkta mordet?

Har jag hängt med rätt om jag säger att den sista säkra uppgiften om S.N är i Enköping på tisdagen?
Finns det någon mer uppgift som framkommit sedan dess?
Senast redigerad av DirtyJob 2013-08-08 kl. 22:45.
Citera
2013-08-08, 22:45
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myym
Det finns ju folk som kommenterat på JJ sida som suttit inne för flera brutala misshandlar tidigare ....
Ska jag tolka det som ett jakande svar på min fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in