2013-08-06, 18:59
Medlem
Bumpar lite smått. Det hade varit roligt om vi kunde rulla igång snart. Tyvärr besitter jag blygsamma kunskaper i italienska för att kunna ratta det hela, är det någon annan som känner sig manad?

Haha, minns för ett år sedan när första budgivningen skedde, och tiden gick ut klockan 05:30 eller något. Alla var helt säkra på att ingen skulle palla vara uppe så tidigt och fixa med ett jävla online-lag, vilket medförde att de flesta själva satte klockan tidigt för att ro hem samtliga bra spelare för en billig peng. Men så fel alla hade, det slutade ju med att halva ligan satt uppe och budade mot varandra klockan 05 på morgonen.
2013-08-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Bumpar lite smått. Det hade varit roligt om vi kunde rulla igång snart. Tyvärr besitter jag blygsamma kunskaper i italienska för att kunna ratta det hela, är det någon annan som känner sig manad?
Jag kan ta på mig att fixa en liga, samt att sammanställa hur mercaton funkar om vi får några nya spelare.

Frågan är hur många som är intresserade, är vi inte fler än typ 12 funkar det ju med en enda liga som förra året. Är vi fler än så tycker jag att vi delar upp. Ligor i storleksordningen 8 lag är att räkna som optimalt.
2013-08-06, 20:20
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Trots att jag avgick som president vid ett tidigt skede så tog jag hem slutsegern i denna prestigefulla turnering. Red Bull Moggitown tappade rejält på slutet och halkade ner till en skamsen tredjeplats samtidigt som AS Livorno presterade riktigt bra mot slutet. Till syvende sist skiljer det bara en poäng mellan honom och undertecknad.

Under sommaren ska jag nu avnjuta utmärkelsen "Flashbacks bästa sportchef".

Väl mött till nästa säsong när det blir ett annat upplägg. Om alla tackar ja till deltagande kommer elitdivisionen utgöras av dessa lag:

Con Cuore
AS Livorno
Red Bull Moggitown
SP Preoccupazioni Anali
AC Bosman
Il Tevere
Cazzo Danese
AC Lavoratori Duri
Kasteddu Calcio
KFC

Resten eller nya deltagare hamnar i Serie B.

Rattade Bosman förra säsongen och är helt klart intresserad. Lovar att vara mer aktiv i tråden och tänker dessutom hålla mig borta från Amauri den här gången
2013-08-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Jag kan ta på mig att fixa en liga, samt att sammanställa hur mercaton funkar om vi får några nya spelare.

Frågan är hur många som är intresserade, är vi inte fler än typ 12 funkar det ju med en enda liga som förra året. Är vi fler än så tycker jag att vi delar upp. Ligor i storleksordningen 8 lag är att räkna som optimalt.
De som har gett besked hittills om att vara med:
elem
Jackbob
Pellebelle
Ferry31
Ernst.Hugo
BonhommeDeNeige
4522

Måste ju finnas fler från förra omgången som kan tänka sig vara med? Eller? Brille? Snillet? zach? FabioAugusto? (Var håller han hus nu för tiden?) viwil002? L.jaxxon? Var fler med, det var dock de jag kunde komma på på rak arm.
2013-08-08, 14:27
Medlem
Ferry31s avatar
Menopel, RossoBiancoVerde och Gants var med också. Vad ska vi säga då? 12 st och vi har en liga, men blir det fler än så splittar vi och kör en Flashback A och en Flashback B? Viktigast är dock att vi blir jämnt antal och helst 16, 20 eller 24 st osv.
2013-08-08, 14:46
Medlem
Gantss avatar
Kan ju vara med, men kommer kanske inte vara så aktiv som jag var förra gången. Man tappar gnistan efter ett tag när man inser att det fanns bara 1-2 bra spelare i elvan...
Senast redigerad av Gants 2013-08-08 kl. 14:59.
2013-08-08, 14:56
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Kan ju vara med, men kommer kanske inte vara så aktiv som jag var förra gången. Man tappar gnistan efter ett tag när man inser att det fanns bara 1-2 bra spelare i truppen elvan...

Kommer ju bli skillnad om vi delar upp ligan i två divisioner, mer kvalitet till varje spelare. Därför är det viktigt med många deltagare.
2013-08-08, 20:49
Medlem
Citat:
De som har gett besked hittills om att vara med:
elem
Jackbob
Pellebelle
Ferry31
Ernst.Hugo
BonhommeDeNeige
4522

Måste ju finnas fler från förra omgången som kan tänka sig vara med? Eller? Brille? Snillet? zach? FabioAugusto? (Var håller han hus nu för tiden?) viwil002? L.jaxxon? Var fler med, det var dock de jag kunde komma på på rak arm.
Jag vill nästan förutsatta att Brille, zach och Snillet kommer att deltaga. Med Gants ger det oss i så fall följande lista:

elem
Jackbob
Pellebelle
Ferry31
Ernst.Hugo
BonhommeDeNeige
4522
Brille
zach
Snillet
Gants

11 spelare totalt alltså. Ska vi säga preliminärt att vi lämnar dörren öppen för 5 till då? 8 lag per liga med andra ord. Känns som man snart måste komma till skott och skapa upp ligorna så allt är klart inför säsongen.

Ser fram emot "draften" i en mindre liga. Helt annat strategiskt tänk och mindre slump när antalet alternativ är så mycket större för varje deltagare, och man verkligen måste ha en tanke med hur man fördelar budgeten och hur höga bud man lägger.
2013-08-08, 21:10
Medlem
AC Lavoratori Duri ställer väl upp för ytterligare en säsong då.

Hur blir det nu om vi har två ligor? Kan topplagen slås ihop till en ny liga efter ett tag eller vad det nu var tal om?
2013-08-08, 21:27
Medlem
L.jaxxons avatar
Jag är gärna med en till säsong Ska vara lite mer aktiv i tråden!
2013-08-08, 21:30
Medlem
Grymt. Nu behövs det bara tre till om vi satsar på två ligor med åtta lag i varje. Deltagare hittills:

elem
Jackbob
Pellebelle
Ferry31
Ernst.Hugo
BonhommeDeNeige
4522
Brille
zach
Snillet
Gants
RossoBiancoVerde
L.jaxxon

Kanske bör en ny tråd skapas i och med namnet på denna?
2013-08-08, 21:33
Medlem
4522s avatar
Citat:
Grymt. Nu behövs det bara tre till om vi satsar på två ligor med åtta lag i varje. Deltagare hittills:

elem
Jackbob
Pellebelle
Ferry31
Ernst.Hugo
BonhommeDeNeige
4522
Brille
zach
Snillet
Gants
RossoBiancoVerde
L.jaxxon

Kanske bör en ny tråd skapas i och med namnet på denna?

Fläskigt! Det är nog bättre om vi ber någon snäll moderator att ändra namnet på den här tråden, det finns en hel del matnyttig information som skulle kunna vara bra att ha lättillgängligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in