2013-04-16, 22:32
Medlem
Ferry31s avatar
Efter att först ha övergivit laget har jag försökt smyga tillbaka lite. Även om läget ser lika hopplöst ut som innan tänker jag dock inte acceptera att spela i Flashback B nästa Fanta-säsong.
2013-04-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Efter att först ha övergivit laget har jag försökt smyga tillbaka lite. Även om läget ser lika hopplöst ut som innan tänker jag dock inte acceptera att spela i Flashback B nästa Fanta-säsong.
Fyfan, Flashback B, då sitter man verkligen i skiten. Lite som att åka ur Serie B.
2013-04-17, 14:14
Medlem
Sedan jag värvat klart och breddat truppen rejält har det gått rätt bra alltså. Endast en förlust på de 12 senaste matcherna, det är jag verkligen nöjd med.

Men varför gjorde jag inte några värvningar tidigare?

Hade i mitten av serien 8 matcher i följd utan seger. Mest pga skador/avstängningar på bra spelare som jag inte hade några ersättare till. Nej, nästa säsong ska jag verkligen satsa mer på bredden redan från start. Har lärt mig av mina misstag.
2013-04-19, 09:45
Medlem
Citat:

Jag låg på nedflyttningsplats och hopplöst efter. Hade dessutom ingen cash och för den del fanns det knappast några intressanta spelare att köpa. Felsatsningar och skador hade sänkt mig. Min räddning blev att Pato försvann, vilket gav mig ekonomiska möjligheter att bredda truppen under januari. Satsade på mindre namn i de mindre klubbarna. Bl a så fixade jag Emeghara samt Barreto. Satsningen har nu mot alla jävla odds lett mig till den övre halvan av tabellen.

Jag har visserligen tappat lite av det flyt som jag skapade. Men jag ligger fortfarande hyfsat stabilt kring ca 70 poäng. Så du får göra en ganska bra insats för att besegra mig. Det blir inga gratispoäng.

Väl mött.
Senast redigerad av Brille68 2013-04-19 kl. 09:47.
2013-05-12, 12:23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Skandalresultat senaste veckorna. Mina krigare viker ned sig och ur askan reser sig 4522 och Livorno som nu går en sista tvekamp om Lo Scudetto della Flashbacco.

Men, skit nu i det. Snart dags att börja planera för nästa säsong. Jag har droppat mina förslag, men jag kommer tyvärr inte vara den som orkar ta tag i det. Vågar man hoppas på jackbob eller 4522 igen eller dyker det upp en ny president?
2013-05-20, 11:04
Medlem
4522s avatar
Trots att jag avgick som president vid ett tidigt skede så tog jag hem slutsegern i denna prestigefulla turnering. Red Bull Moggitown tappade rejält på slutet och halkade ner till en skamsen tredjeplats samtidigt som AS Livorno presterade riktigt bra mot slutet. Till syvende sist skiljer det bara en poäng mellan honom och undertecknad.

Under sommaren ska jag nu avnjuta utmärkelsen "Flashbacks bästa sportchef".

Väl mött till nästa säsong när det blir ett annat upplägg. Om alla tackar ja till deltagande kommer elitdivisionen utgöras av dessa lag:

Con Cuore
AS Livorno
Red Bull Moggitown
SP Preoccupazioni Anali
AC Bosman
Il Tevere
Cazzo Danese
AC Lavoratori Duri
Kasteddu Calcio
KFC

Resten eller nya deltagare hamnar i Serie B.
Senast redigerad av 4522 2013-05-20 kl. 11:08.
2013-05-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Trots att jag avgick som president vid ett tidigt skede så tog jag hem slutsegern i denna prestigefulla turnering. Red Bull Moggitown tappade rejält på slutet och halkade ner till en skamsen tredjeplats samtidigt som AS Livorno presterade riktigt bra mot slutet. Till syvende sist skiljer det bara en poäng mellan honom och undertecknad.

Väl mött till nästa säsong när det blir ett annat upplägg. Om alla tackar ja till deltagande kommer elitdivisionen utgöras av dessa lag:

Con Cuore
AS Livorno
Red Bull Moggitown
SP Preoccupazioni Anali
AC Bosman
Il Tevere
Cazzo Danese
AC Lavoratori Duri
Kasteddu Calcio
KFC

Vad i hela, hamnar tillslut på en sketen 11e plats. Visst är det playoff mellan tian och elvan om en plats i högsta divisionen? Alternativ borde laget som släpper in minst mål få ett wildcard i högsta divisionen.

Nej, denna säsongen får primärt ses som en läroperiod för min del. Nu har jag, och säkert många andra, lärt sig vad som är viktigt i laget och ska utnyttja denna kunskap till nästa säsong.

Har redan börjat skissa på strategier till nästa mercato och tänker grotta ner mig i statistik i sann Moneyball-anda för att komma segrande ur nästa års säsong!

Gratulerar 4522!
2013-05-20, 13:00
Medlem
Ferry31s avatar
Kör två divisioner istället med tio lag i bägge. De fem bästa från varje går vidare till en ny liga bestående av 10 lag som avgörs under våren.

Trots att jag i stort sett övergav laget på slutet lyckades jag tydligen skrälla borta mot en högt placerad motståndare. Vet inte vem som rattade laget, men kul att åtminstone ta en meriterad seger i alla fall. Var ju minst sagt på tiden
2013-05-20, 13:04
Medlem
snillet_1s avatar
Riggat från början till slut. 4522 är vår egen Berlusconi.
2013-05-20, 18:34
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Vad i hela, hamnar tillslut på en sketen 11e plats. Visst är det playoff mellan tian och elvan om en plats i högsta divisionen? Alternativ borde laget som släpper in minst mål få ett wildcard i högsta divisionen.

Nej, denna säsongen får primärt ses som en läroperiod för min del. Nu har jag, och säkert många andra, lärt sig vad som är viktigt i laget och ska utnyttja denna kunskap till nästa säsong.

Har redan börjat skissa på strategier till nästa mercato och tänker grotta ner mig i statistik i sann Moneyball-anda för att komma segrande ur nästa års säsong!

Gratulerar 4522!

Tackar ödmjukast.

Har du tur så bangar någon av dom tio första och du tar den platsen. Annars är det bara till att kämpa sig upp från fotbollens bakgård! Desto sötare lär segern smaka sen!

Citat:
Kör två divisioner istället med tio lag i bägge. De fem bästa från varje går vidare till en ny liga bestående av 10 lag som avgörs under våren.

Trots att jag i stort sett övergav laget på slutet lyckades jag tydligen skrälla borta mot en högt placerad motståndare. Vet inte vem som rattade laget, men kul att åtminstone ta en meriterad seger i alla fall. Var ju minst sagt på tiden

Absolut, det är tanken.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Riggat från början till slut. 4522 är vår egen Berlusconi.

You wish, då hade du haft något för att ursäkta din Zemanska säsong.
2013-05-20, 20:10
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Absolut, det är tanken.

Jag var lite otydlig. Du missförstod mig.

Istället för ett seriesystem så vore det roligare om man hade ett upplägg som mer liknande någon form av turnering där de två grupperna kan jämföras med två kvalgrupper. De fem bästa från bägge går vidare till en avgörande liga.
2013-05-20, 20:22
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:

Con Cuore
AS Livorno
Red Bull Moggitown
SP Preoccupazioni Anali
AC Bosman
Il Tevere
Cazzo Danese
AC Lavoratori Duri
Kasteddu Calcio
KFC

Låter som en god idé!

Satan vad jag tappade i slutet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in