Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Trots att jag avgick som president vid ett tidigt skede så tog jag hem slutsegern i denna prestigefulla turnering. Red Bull Moggitown tappade rejält på slutet och halkade ner till en skamsen tredjeplats samtidigt som AS Livorno presterade riktigt bra mot slutet. Till syvende sist skiljer det bara en poäng mellan honom och undertecknad.
Under sommaren ska jag nu avnjuta utmärkelsen "Flashbacks bästa sportchef".
Väl mött till nästa säsong när det blir ett annat upplägg. Om alla tackar ja till deltagande kommer elitdivisionen utgöras av dessa lag:
Con Cuore
AS Livorno
Red Bull Moggitown
SP Preoccupazioni Anali
AC Bosman
Il Tevere
Cazzo Danese
AC Lavoratori Duri
Kasteddu Calcio
KFC
Resten eller nya deltagare hamnar i Serie B.

Vad i hela, hamnar tillslut på en sketen 11e plats. Visst är det playoff mellan tian och elvan om en plats i högsta divisionen? Alternativ borde laget som släpper in minst mål få ett wildcard i högsta divisionen.
Nej, denna säsongen får primärt ses som en läroperiod för min del. Nu har jag, och säkert många andra, lärt sig vad som är viktigt i laget och ska utnyttja denna kunskap till nästa säsong.
Har redan börjat skissa på strategier till nästa mercato och tänker grotta ner mig i statistik i sann Moneyball-anda för att komma segrande ur nästa års säsong!
Gratulerar 4522!