2013-08-08, 20:59
Medlem
KinkyEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbajobbajobba
Finns inga som helst bevis på att han har åkt mot Stockholm egentligen! Kanske ett spår han la ut!! För att förvilla!

Så vännen som han sov hos ljuger då? Enköping är för mig mot Sthlms hållet om man själv är Karlstadsbo...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
det man med säkerhet vet är att han var i Enköping i tisdags!
man hinner långt på 2 dar.
Citera
Avslutad
Jag tror inte Stefa# har gjort det här av ondo utan av desperation kombinerat med stark ångest & en coctail av andra känslor & förmodligen även droger el "mediciner" som det så fint heter & alkohol i mängder. /ett ex
Citera
2013-08-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinkyE
Något säger mig Finland...eftersom han dragit sig åt Stockholms hållet. Man kommer på Finlandsfärjorna utan pass. Hur är det med pass på båtturer till exempel Tallinn och Riga?

Hit kan du åka utan pass. Dock krävs tex körkort.

De länder som ingår i Schengenområdet är: Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.
Citera
2013-08-08, 21:00
Medlem
docktorhexs avatar
Om han nu loggar in på FB med mobilen loggas det då på hans mobilnummer och spar ev mobil operatör det? Hört nått att man kan ringa in en mobil med endast 3 master. Eller lånar han bibloteksdatorer?
Citera
2013-08-08, 21:01
Medlem
Citat:
Så vännen som han sov hos ljuger då? Enköping är för mig mot Sthlms hållet om man själv är Karlstadsbo...

Finns en hel del knarkiga människor i Enköping som kanske också ställer upp som målvakt vid behov..
Citera
2013-08-08, 21:01
Medlem
citronsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoYCBarrett
Jo, han Henr*k låter som en mkt häftig kille.....

Hoppas mobben hittar han innan snuten iaf..

Haha, eller hur!

Citat:
Jens du är saknad asså vi börja ses lite mer på sistone o de va kul att ha dig Som vän fan Jens ... Och till dig Stefan det Bästa Som Kan hända dig är isol på häktet tills du dör vi är överallt spesielt på insidan och den lista du jusst exakt har hamnat på . Jens RIP

Citat:
Du är döf Stefan tro mig du har starta ett krig Som kommer vara inanför Som utanför du är inte gömd nåhon stans du botde Sitra och Hoppas att farbror Hor blå hittar dig inan

Citat:
Tro mig jag och mina vänner är monster du har gjort så vi alla har mist Jens ojpjoj. :$
Citera
2013-08-08, 21:03
Medlem
rockports avatar
Citat:
Något säger mig Finland...eftersom han dragit sig åt Stockholms hållet. Man kommer på Finlandsfärjorna utan pass. Hur är det med pass på båtturer till exempel Tallinn och Riga?

Öppna gränser inom EU, dvs inga passkontroller...
Citera
2013-08-08, 21:04
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klappyr75
Jag tror inte Stefa# har gjort det här av ondo utan av desperation kombinerat med stark ångest & en coctail av andra känslor & förmodligen även droger el "mediciner" som det så fint heter & alkohol i mängder. /ett ex

Han må ha mått precis som du säger och om det är det eller en underliggande störning känns inte relevant just nu.

För nog har han lika fullt både planerat, genomfört och lurat helt medvetet, och för det är han ansvarig
Citera
2013-08-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St4lk3r
Hit kan du åka utan pass. Dock krävs tex körkort.

De länder som ingår i Schengenområdet är: Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Nej, det krävs pass eller nationellt id. Det står inte på körkortet var du är född så det är ej giltigt.
Citera
2013-08-08, 21:06
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Med lågt odds så sätter jag mina pengar på pojkvännen liksom många andra.
Tror polisen har ganska bra koll på vart pojkvännen har rört sig och jag tror det bara är en tidsfråga innan sanningen hinner ikapp pojkvännen "igen".

Om det stämmer som någon tidigare postat att pojkvännens mentala status inte är den bästa så är det inte helt osannolikt att han hinner ta sitt liv.
Själv tror jag han åker runt planlöst och funderar vad han ska göra antingen i Sverige eller exempelvis Norge.
Innan veckan är slut så har det nog kommit fler svar på gåtan.

Hoppas jag har fel och att dom endast håller sig borta från vänner/familj.

(Citerar mig själv från min första post i tråden och jag är inte bror duktig för jag har spekulerat mellan en massa teorier)

Har nån kunskap om eventuella kontakter S.N möjligtvis har i Norge, han verkar levt enligt tidigare inlägg ett ganska promiskuöst liv så det är inte omöjligt att han har några lösa förbindelser där.
Dock tror jag inte riktigt på att han har hunnit.

Edit: E18 går väl igenom bla Stockholm>Enköping>Oslo om jag inte har helt fel?
Senast redigerad av DirtyJob 2013-08-08 kl. 21:08.
Citera
2013-08-08, 21:08
Medlem
Ingen i Alunda som kan snoka lite runt Vettsta?verkar ju ligga rätt avskilt om man tittar på gården som heter 1.0.3-1.0.4 som då troligen är gården bredvid. Bra ställe att gömma sig på kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in