2013-08-08, 20:56
Medlem
Bankdosas avatar
Hoppas att D, som sitter häktad, åker dit ordentligt. Hans förbannade hund höll ju på att ta en annan tjejs liv för drygt två veckor sen. Hon klarade sig lyckligtvis men höll på att förblöda.
Citera
2013-08-08, 20:57
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Kan ju vara så att hon försökt dra från lägenheten och blivit hindrad som någon nämnde.
Tvivlar och lämna barnet ensammen med dessa nej där föll den teorin rakt av!
Nej det känns rätt udda det hela....
Många lösa trådar ännu....
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men jag tror att många och även jag själv, trott att hon i alla fall har legat inom cirkeln som utgörs av Grästorp och Hunneberg, Kabelvägen osv liksom nedåt på kartan.
Det här är uppåt och det hade jag inte väntat mig.

Men, det är skönt för de anhöriga nu att få veta. Vila i frid, Ida!

Ja det stödjer även min tes och där vi har letat, även om jag trodde det skulle vara längre ifrån bebyggelse och väg (om det nu är I, det vet faktiskt inte ännu). Jag åtminstone förväntat mig att de hade kört in på en liten skogsväg eller så och kastat henne där. OM det är I* så är chansen för att kroppen ska bli upptäckt rätt så stor om fyndplatsen stämmer. Snarare ett mirakel att kroppen inte hittats förrän NU på det stället.
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Men vad var det för ett jävla utlägg du gjorde där ? Ska du dra in både MIG och min nya pojkvän i detta nu som jag träffat ett bra tag EFTER Idas försvinnande, helt jävla sjukt skrämmande hur långt ni verkar gå med era pekpinnar, någon jävla måtta får det vara med era anklagelser!!

Sen kan jag svara på eran fråga om hur jag visste adressen innan den kom ut i media, det var Di*a Nil**son som BAD mig skriva ut och fråga här på flashback eftersom hon vid tillfället inte hade tillgång till internet, har inte velat gå ut med detta innan eftersom jag inte tänkte det hade någon som helst betydelse men nu har ni anklagat mig nog och jag vill klargöra VEM som sagt VAD, jag bryr mig lika mycket om att hitta I*a som alla andra jag tycker det är fruktansvärt det som skett och ber till högre makter att hennes anhöriga och familj får ett värdigt avslut på denna hemska historien. Ja, jag är VÄN med AJ, varför vet bara jag, det är mellan mig och min vän.
Jag kan tydligt säga att ni som sitter och "vet" saker om mig och mitt liv helt övertygande inte vet ett dugg med tanke på vad era teorier och "fakta" innehåller, många av utläggen är rena skämtet.
Jag hoppas att VEM som än gjort detta får sitt straff, VEM det än må vara.

Hoppas att detta svarar på vissa av era funderingar men lämna JN utanför detta, det är sjukt hur ni kan sväva ut i de utstäckningarna ni gör, att många av er inte har mer skam i kroppen gör mig mörkrädd.

Mvh
TB.
Hur kommenterar du din vänskap med AJ?
Citera
2013-08-08, 20:59
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Någon som känner igen sig på bilden i Aftonbladet och kan peka på kartan lite mer exakt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17264661.ab

Citat:
Ursprungligen postat av ferro2
Om inte i ån, så troligtvis denna täta dunge.
http://goo.gl/maps/8TvjP

och

Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Ja, det är där. Jag snodde din bild och markerade en sträcka som man kan gå in på. Bonden som äger marken har slagit ner gräset där. https://cdn.anonfiles.com/1375984476218.jpg

Är det här polisen är? För det är väldigt mycket buskage där som man enkelt skulle kunna dumpa något. Jag har gått där med hund några gånger och man ser inget. Man kan i alla fall inte enkelt gå till ån eftersom det är brännässlor och skit.
Citera
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Men vad var det för ett jävla utlägg du gjorde där ? Ska du dra in både MIG och min nya pojkvän i detta nu som jag träffat ett bra tag EFTER Idas försvinnande, helt jävla sjukt skrämmande hur långt ni verkar gå med era pekpinnar, någon jävla måtta får det vara med era anklagelser!!

Sen kan jag svara på eran fråga om hur jag visste adressen innan den kom ut i media, det var Di*a Nil**son som BAD mig skriva ut och fråga här på flashback eftersom hon vid tillfället inte hade tillgång till internet, har inte velat gå ut med detta innan eftersom jag inte tänkte det hade någon som helst betydelse men nu har ni anklagat mig nog och jag vill klargöra VEM som sagt VAD, jag bryr mig lika mycket om att hitta I*a som alla andra jag tycker det är fruktansvärt det som skett och ber till högre makter att hennes anhöriga och familj får ett värdigt avslut på denna hemska historien. Ja, jag är VÄN med AJ, varför vet bara jag, det är mellan mig och min vän.
Jag kan tydligt säga att ni som sitter och "vet" saker om mig och mitt liv helt övertygande inte vet ett dugg med tanke på vad era teorier och "fakta" innehåller, många av utläggen är rena skämtet.
Jag hoppas att VEM som än gjort detta får sitt straff, VEM det än må vara.

Hoppas att detta svarar på vissa av era funderingar men lämna JN utanför detta, det är sjukt hur ni kan sväva ut i de utstäckningarna ni gör, att många av er inte har mer skam i kroppen gör mig mörkrädd.

Mvh
TB.
kommer han fortfarande vara din vän om det visar sig att det är han som bragt I*a om livet??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det sista jag kan tycka är varför låter man sina barn umgås med f.d Nazister och klart krininella?

Det finns inget bra med att umgås med folk som gjort sig kända för att bråka. Trollhättan är en håla hur kan föräldrarna inte försöka ingripa där känner väl alla alla?

Jag har skrivit på andra trådar att mina barn hatar mig för att jag är f.d kriminell. Dom skulle aldrig umgås med folk som mig jag fick inte ens komma när dom gick ur gymnasiet!

Att detta löste så lätt när väl kroppen blev funnen, beror mest på hennes dåliga umgänge.

Skönt att rätt folk sitter the usual suspect Onödigt

Morot är ganska välkänd ja, och ja I*as pappa visste garanterat vad han var för en, men...Myndiga personer bestämmer själva vilka de umgås med, iaf gjorde jag det när jag var över 20 och också mina vuxna barn gör det. Man kan försöka påverka innan, men det går inte att förbjuda en vuxen människa att göra som hon vill.

Bara en parentes; Det finns säkert många som inte vet vem Morot eller t ex Cl*ff är, jag känner då inte alla de övriga dryga 55000 som bor i den här "hålan", vissa blir dock mer kända än andra av olika anledningar.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Hoppas att D, som sitter häktad, åker dit ordentligt. Hans förbannade hund höll ju på att ta en annan tjejs liv för drygt två veckor sen. Hon klarade sig lyckligtvis men höll på att förblöda.

Stella*n är redan avhandlad.
Citera
2013-08-08, 21:00
Medlem
drdracula141s avatar
Jag skulle vilja se och läsa A.J's tankar när åklagaren och polisen lägger fram bevismatrialet att dom har funnit kvarlevorna efter I*@*och vad han kommer att säga och hur han kommer hantera situationen. Mannen som skulle överlämna sig till polisen för att rentvå sig själv. Kommer i stället få sitta i fängelse för mord alternativ dråp.
Citera
2013-08-08, 21:01
Medlem
Dumpningen, kan den visa att de inte var så rädda att kroppen skulle hittas? Så nära folk är mystiskt. Kan det vara så att det enda de ville uppnå var en osäkerhet om när dödsfallet inträffade och att AJ därmed skulle klara sig med att åklagaren aldrig kan bevisa att annan GM är utesluten? Kan de ha lyckats?
Citera
2013-08-08, 21:01
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men jag tror att många och även jag själv, trott att hon i alla fall har legat inom cirkeln som utgörs av Grästorp och Hunneberg, Kabelvägen osv liksom nedåt på kartan.
Det här är uppåt och det hade jag inte väntat mig.

Men, det är skönt för de anhöriga nu att få veta. Vila i frid, Ida!

Det är sant. Men det beror väl till stor del på att alla observationer som offentligjorts har varit i de nämnda områdena. Att de tre är kända med området även norr om Grästorp är ju naturligt. Möjligtvis har de tänkt sig att åka och flytta kroppen igen. På det viset är det bra att FH och DB suttit häktade hela tiden. Det är ju inte helt ovanligt att rätten släpper ut misstänkta.
Citera
2013-08-08, 21:02
Medlem
panzertaxs avatar
Detta har jag missat. Enligt AB:

" Polisen har tidigare vädjat till allmänheten att söka igenom brunnar och dammar som ett led i sökandet."

När vädjade de om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in