Citat:
Ursprungligen postat av
Armaiti
Ja, det har USA gjort en gång (Pahlavi till mullorna) så jag är inte förvånad om det visar sig att USA har en smutsig bak igen. Det var inte det uttalandet som jag vände mig emot utan det sista meningen i inlägget du hade skrivit att om någon vill sprida missnöje så gör denne det? Menar du att CIA agenter låg bakom mordet? Bevis?
Jag fick ett mail igår från en vän som hade skickat ett klipp från youtube där en massa länders politiker hyllade Maryam Rajavi!!!! Gud förbjude, skulle jag välja mellan pest eller kolera (mullorna eller mudjaheddin) så väljer jag mullorna alla gånger.
Jag propagerar fortfarande inte emot IRI. Hur många gånger måste jag säga det? Vill du avsky mig pågrund av något du vill tillskriva mig så varsågod men du har fel. Jag VILL INTE ha regimbyte i Iran utan en mer reformvänlig regim. Går det in i ditt huve tror du? Ja, det är en dröm att Iran kunde gå tillbaka i tiden och kanske dagdrömmer jag ibland men det är inte realistisk och ingenting som kommer hända.
Nej jag avskyr ingen här..
Men vad det gäller IRI tror jag du hävdar saker utan att ha belägg för dina uttalande. Nej ingenting hittills tyder på en amerikansk eller engelsk inblandning i IRIs maktövertag.
Din generation Armaiti vet inte mycket om revolutionen. Du ser revolutionen som ett maktskifte vilket inte är fallet.
IRI var en del av revolutionära krafterna medan MKO,vänstern och kommunister även separatister var en annan del som förverkligade revolutionen.
Ja HUR en del senare anslöt sig till olika underrättelsetjänster finns det idag starka belägg för. Men att hävda att IRI har haft USAs stöd är ett påstående som rubbar en hel del ekvationer.
Jag har inte sagt vem eller vilka som ligger bakom attentaten. Men USA spenderar pengar för underrättelseverksamheter i Iran, och detta har vi starka belägg för.
I flertals fall har USA samarbetat med separatister och oäktingar såsom Rigi, MKO och även ägnat sig åt spionage i Iran. Du förstår, det finns många saker som pekar ut USA, Israel och UK. Ja det finns bevis för att sommaren 2009 var ett verk av utländska underrättelsetjänster.
Det var många rättegångar, det förvånar mig att du inte granskat saken. Det hade gått så långt att vita huset deltog i diskussioner på nätet. Twitterstrategin som SABAN center presenterade.Har jag fel?