2013-08-08, 19:32
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Var clif* i Warszawa? Ganska osannolikt att det va därför han gick till ambassaden annars.
Tror inte han är där å letar.
Precis.
Skrev nån att de hade "säkra" källor på att AJ var så rädd? Orkar inte gå tillbaka o leta.
Om Cl*ff vore så farlig skulle Id@ inte varit så rädd för exet.
Har Cl*ff sagt att han ska ta ihjäl de tre inblandade så är han inte vidare intelligent. Roligt för barnbarnen att morfar sitter inne till råga på allt.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Tills kroppen är återfunnen och identifierad finns det ingen anledning till att starta ett 'flame war' om mer- eller mindre trolig dumpningsplats. Jag har blott påstått att rädsla för polisen begränsar de potentiella valmöjligheterna mer för den som aldrig har ägnat sig åt kriminell varksamhet, i praktiken. Verkligheten ser sällan ut som på film. Akten att bryta upp bankfack associerar de flesta med avancerade tunnelkonstruktioner eller rififi. Den enda person som jag känner till som faktiskt har brutit upp bankfack gick ner i bankvalvet under kontorstid med en duffelväska över axeln. Sen stod han och bröt med volvojärnet under en timma och sen gick han hem. Via sin kran förstås.

Säkerhetsexperten Bruce Schneier har under flera år kört tävlingen 'Best Movie-Plot Threat' http://www.schneier.com/blog/archives/2006/04/announcing_movi.html för de som helst utgår ifrån att det i själva verkligheten funkar som på film.

Eftersom Id@s kropp ännu inte är återfunnen, trots alla sökinsatser, finns det ingenting som motsäger att den är dumpad på ett smart sätt.

Här håller jag med dig! Det må ha varit taffligt gjort, det mesta i detta, men hon är ännu inte funnen och vi har trots allt att göra med personer med både god lokalkännedom men även många år inom kriminell verksamhet och i o m den, har man nog snappat upp en del men detta med Id* var nog inte planerat utan han sneade fullständigt och totalt och stod då där med en död kropp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Ska tydligen vara när man åker förbi restaurang Tre älgar mot Lidköping. Kör man någon kilometer så kommer man till en korsning som man kan svänga höger, Forshall (Grästorp) och vänster till Ås. Där ska kroppen ha hittats enligt min källa.

Vet du om det var polisen eller någon "vanlig" person som hittade kroppen?
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
FH flickvän har förutom en VW Golf en avställd Chevrolet Camaro, men om den är körbar har jag ingen aning om.

Aha, detta är kanske bil nr 2. Vilken färg? Vem såg de båda bilarna, är det någon här? Såg vittnet om det var en han eller hon bakom ratten? Hur många personer sågs totalt?
Citera
2013-08-08, 19:34
Medlem
Bankdosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vet du om det var polisen eller någon "vanlig" person som hittade kroppen?

Jag vet inget mer än det jag skrev, tyvärr.
Citera
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ska tydligen vara när man åker förbi restaurang Tre älgar mot Lidköping. Kör man någon kilometer så kommer man till en korsning som man kan svänga höger, Forshall (Grästorp) och vänster till Ås. Där ska kroppen ha hittats enligt min källa.
Där kör man även in om man ska till Salstad va?
Citera
Medlem
Citat:
Fick höra detsamma ifrån en kompis precis.

Och du ställde givetvis aldrig frågan var kroppen fanns. Hur kommer det sig att folk brukar glömma ställa den frågan till säkra källor? Men kul i alla fall!
Citera
2013-08-08, 19:36
Medlem
Bankdosas avatar
Jag tar bilen och kollar hur det ser ut, bor inte långt därifrån.
Citera
2013-08-08, 19:36
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Jag tar bilen och kollar hur det ser ut, bor inte långt därifrån.
Förträffligt!
Citera
2013-08-08, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jo det stämmer, vittnet säger att h*n kände igen DB på tatueringarna i ansiktet, och tipset är självklart lämnat till polisen. Personerna satt inte inne i bilarna och bara väntade utan stod runt bilarna och pratade.
Ok det är bra, tack!
Citera
2013-08-08, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Och du ställde givetvis aldrig frågan var kroppen fanns. Hur kommer det sig att folk brukar glömma ställa den frågan till säkra källor? Men kul i alla fall!

Bankdosa har redan berättat ganska utförligt var kroppen hittades:

"Ska tydligen vara när man åker förbi restaurang Tre älgar mot Lidköping. Kör man någon kilometer så kommer man till en korsning som man kan svänga höger, Forshall (Grästorp) och vänster till Ås. Där ska kroppen ha hittats enligt min källa." Inlägg 21332.
Citera
2013-08-08, 19:38
Medlem
Jag hoppas innerligt att detta med hittad kropp inte är ren trolleri. Det är så fruktansvärt osmakligt att skoja om något sådant, det är ju dessvärre inte första gången det sker i denna tråd heller.
Visa respekt för anhöriga, oavsett hur kul det än må vara att få lite "uppmärksamhet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in