Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
Möjligt, jag bara skriver utifrån vad jag själv tror och jag tror att man undviker broarna om möjligt, liksom centrala staden faktiskt. Man ska troligen åt grästorpshållet och man är redan på "rätt" sida centrum vid BO och jag tror det bär emot att färdas i "fel riktning" mer än absolut nödvändigt.
Jag tror ingen begåvad riskanalys gjordes vid tillfället, så mina (korkade?) spekulationer kan gott duga som en av flera hypoteser. Men, som alla andra här i tråden, så kan jag ha fel i mina spekulationer.
Tills kroppen är återfunnen och identifierad finns det ingen anledning till att starta ett 'flame war' om mer- eller mindre trolig dumpningsplats. Jag har blott påstått att rädsla för polisen begränsar de potentiella valmöjligheterna mer för den som aldrig har ägnat sig åt kriminell varksamhet, i praktiken. Verkligheten ser sällan ut som på film. Akten att bryta upp bankfack associerar de flesta med avancerade tunnelkonstruktioner eller rififi. Den enda person som jag känner till som faktiskt har brutit upp bankfack gick ner i bankvalvet under kontorstid med en duffelväska över axeln. Sen stod han och bröt med
volvojärnet under en timma och sen gick han hem. Via sin kran förstås.
Säkerhetsexperten Bruce Schneier har under flera år kört tävlingen 'Best Movie-Plot Threat'
http://www.schneier.com/blog/archives/2006/04/announcing_movi.html för de som helst utgår ifrån att det i själva verkligheten funkar som på film.
Eftersom Id@s kropp ännu inte är återfunnen, trots alla sökinsatser, finns det ingenting som
motsäger att den är dumpad på ett smart sätt.