2013-08-08, 18:10
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrswife
Inte bara det men även att rättsläkare och ambulans(?) för bort en täckt kropp..
Skulle nog bara mer ståhej... eller är det så at förrådet ligger en bit ifrån själva lägenheten?

Ambulanser för inte bort döda kroppar. Det gör politivagnarna (gråa, oansenliga).
Citera
2013-08-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrswife
Inte bara det men även att rättsläkare och ambulans(?) för bort en täckt kropp..
Skulle nog bara mer ståhej... eller är det så at förrådet ligger en bit ifrån själva lägenheten?

Exakt, det skulle inte ha varit så tomt som det var. Jag gick igenom hela "vattentornsområdet" och om förrådet inte skulle varit i samma byggnad som lägenheten skulle jag ha sett att det stod poliser/press/rättsläkare etc utanför där istället.
Citera
2013-08-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrukostApan
Exakt, det skulle inte ha varit så tomt som det var. Jag gick igenom hela "vattentornsområdet" och om förrådet inte skulle varit i samma byggnad som lägenheten skulle jag ha sett att det stod poliser/press/rättsläkare etc utanför där istället.

men när gick du förbi då? nån skrev ju polisen var där 16.20
Citera
2013-08-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12
Sillen Samuel Teomvsh:
Stefan ville ha pengar som jens hade. Efter tjaffs och mer tjaffs mördades Jens. Men inte helt oplanerat heller. Direkt kom han att tänka på hur han kunde dölja mordet och idiotiskt kom han på iden att försöka få det att se ut som att Jens försvunnit utomlands. Han hade tänkt på detta scenario tidigare och aldrig själv planerat att åka med Jens. Det första var att skriva att Jens förlorat mobilen, det andra att de nått Cypern för att planera en undanflykt under tiden. Bilen gjordes av med och efter det har han fastnat och försöker lista ut hur han kan komma undan. Att skriva att de är i Cypern har inte fungerat och nu vill han tänka på något annat att berätta. En pusselbit som saknas är att det finns mer pengar som Stefan inte har just nu men som han hade önskat. Att hans bekanta skulle avslöja att han sovit över där tänkte han inte heller på. Stefan är desperat just nu

skriver de på fejjan nu

han verkade lite skum :O han skrev avslutningsvis: planen var att få det se ut som att J var i cypern" sen tog han bort användaren.
Citera
2013-08-08, 18:16
Medlem
KinkyEs avatar
Sjukt konstigt att den här "Sillen Samuel" som kom med påståenden plötsligt försvann från Facebook kort efter han postat det han skrev på Missing People!
Citera
2013-08-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Det är en liten stuga på en större gård. Skulle han vara där borde han hittats. Parkeringen delas med det stora bostadshuset.
Okej, ja det var ju bara lite spekulation från min sida.
Polisen bör väl ha kollat upp SN's senaste bekräftade adress kan man tycka, ja.
Men man kan ju aldrig vara säker. För nånstans gömmer han ju sig, och det är väl vanligast att man gör det i områden man känner till sedan tidigare.
Citera
2013-08-08, 18:17
Medlem
ja jag läste det, kan man inte söka efter han o få fram vem det var
Citera
2013-08-08, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Ja.
Men även morfinbasserade läkemedel.

Ja då räknas han som narkoman.
Och en narkoman behöver pengar.
Speciellt morfinister.
Till varje pris.
Citera
2013-08-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
Okej, ja det var ju bara lite spekulation från min sida.
Polisen bör väl ha kollat upp SN's senaste bekräftade adress kan man tycka, ja.
Men man kan ju aldrig vara säker. För nånstans gömmer han ju sig, och det är väl vanligast att man gör det i områden man känner till sedan tidigare.

Ska be en nära åka och titta! Du har rätt i att det kan vara värt att kolla!
Citera
2013-08-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12
ja jag läste det, kan man inte söka efter han o få fram vem det var

jo ,tror någon kontaktar polisen och berättar om det.
Citera
2013-08-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
men när gick du förbi då? nån skrev ju polisen var där 16.20

Om det var en brottsplats (vilket ett lik i ett förråd brukar misstänkas vara) skulle nog undersökningen pågå till minst imorgon bitti. Då brukar man se konstiga avspärrningar med blåvita band, människor med konstiga kläder och bilar med många antenner och som pratar konstigt ur sina radioapparater.
Citera
2013-08-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinkyE
Sjukt konstigt att den här "Sillen Samuel" som kom med påståenden plötsligt försvann från Facebook kort efter han postat det han skrev på Missing People!

var konstigt att han avslutade med "planen var att få det se ut som att J var i Cypern."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in