Citat:
Ursprungligen postat av
SAR-skrift
Det är bara i Tyskland där det är ett brott att tillhöra och verka för en [ny-] nazistisk organisation och så som ovan kan inte polisen agera.
Den rimligaste hypotesen är att bara de misstänkta, eller kanske inte ens alla av dem, känner till var kroppen är dumpad. Det vidare nätverket finner förmodligen den möjliga kopplingen besvärande, av politiska skäl. Därför vill de troligtvis distansera sig från detta fall, i vart fall i offentlighetens ljus.
Jag var nog lite otydlig tidigare. Om en medlem av min familj eller en nära vän till mig i mitt nätverk hade begått ett mord eller hjälpt en mördare så är jag övertygad om att jag skulle ha märkt något på den personen och hade inte tvekat att kontakta polisen. Kan man komma hem till sin flickvän, vän eller till sina föräldrar utan att någon av dem ens anar att något onormalt har hänt? Jag tror inte det men jag lever kanske i en bubbla ... Utifrån det anser jag att alla till dem närstående personer ska in på förhör med jämna mellanrum alternativt anhållas för skyddande (vet självfallet att det inte funkar så).
Jag anser inte att det borde vara brottsligt att ha åsikter åt ett visst håll. Alla ska respekteras för sin åsikt eller religiösa tro så länge man inte går från ord till handling. Detta är ju dock inte ett mord kopplat till AJs nazistiska åsikter utan istället utfört p g a att han är ett fegt kräk som borde vara inspärrad på livstid.
1. Hur många var med och brände Volvon?
2. Om alla tre var med så måste det ha funnits en andra bil (tre på mc funkar inte)
3. Vems bil kan de ha använt och vem har kört?
4. Boken av Ingrid Betancourt, vems var den. Någon bör ha sett någon med denna bok.
Jag saknar RDY i tråden!