Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-07, 15:08
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Låter som RC Revenge.

Fan också. Det stämde inte.

Alltså. Bilarna var ännu mindre och banorna var pyttesmå. Det var mer ovanför man såg bilarna. Man såg en bit framför sig, men inte hela banan. Det var inte i first person eller från ett tredje perspektiv.

Det fanns ingen hastighetsmätare i spelet. Jag tror inte heller att det fanns någon karta heller. Bilarna exploderade ifall man dog.

Ringer det någon klocka nu?
Citera
2013-08-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Fan också. Det stämde inte.

Alltså. Bilarna var ännu mindre och banorna var pyttesmå. Det var mer ovanför man såg bilarna. Man såg en bit framför sig, men inte hela banan. Det var inte i first person eller från ett tredje perspektiv.

Det fanns ingen hastighetsmätare i spelet. Jag tror inte heller att det fanns någon karta heller. Bilarna exploderade ifall man dog.

Ringer det någon klocka nu?

Det enda jag får fram vid en sökning är dom här:

Micro Machines V3
Micro Maniacs
Circuit Breakers
DareDevil Derby 3D
RC de GO

Om det inte är nån av dessa, är du säker på att det var på ps1?
Citera
2013-08-07, 17:12
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn
Circuit Breakers

JAAAAAAAAA!! Tusen tack!!

Du har precis förgyllt min dag. Tack, tack och tack!
Citera
2013-08-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
JAAAAAAAAA!! Tusen tack!!

Du har precis förgyllt min dag. Tack, tack och tack!

Inga problem
Citera
2013-08-08, 17:50
Medlem
Hej!

Har nu letat efter ett gammalt bilspel som jag älskade som barn, men utan någon lycka. Kanske någon minns namnet på min beskrivning? :P

Asså minns spelet ganska dåligt. Men är säker på att det var FFA alla skulle skjuta varandra var inget racing bara att skjuta och döda de andra förarna/bilarna. Och jag spelade alltid en biffig svart kille som inte körde någon bil men han stod liksom på en platta med två gigantiska däck vid varsin sida. Alla bilar hade olika attacker och skit.

En bil jag minns var en som kunde skjuta bumeranger, och den var brun.

Menyn var typ "eldig" minns jag det var någon slags joker med stort flin högst upp.

E kanske svårt o få en bra bild av spelet på min kassa beskrivning men har försökt leta fett länge nu utan någon lycka. Så snälla om ni spelat detta spel och minns namnet på det säg :>

Tack på förhand o så!
Citera
2013-08-08, 17:52
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingywar
Hej!

Har nu letat efter ett gammalt bilspel som jag älskade som barn, men utan någon lycka. Kanske någon minns namnet på min beskrivning? :P

Asså minns spelet ganska dåligt. Men är säker på att det var FFA alla skulle skjuta varandra var inget racing bara att skjuta och döda de andra förarna/bilarna. Och jag spelade alltid en biffig svart kille som inte körde någon bil men han stod liksom på en platta med två gigantiska däck vid varsin sida. Alla bilar hade olika attacker och skit.

Menyn var typ "eldig" minns jag det var någon slags joker med stort flin högst upp.

E kanske svårt o få en bra bild av spelet på min kassa beskrivning men har försökt leta fett länge nu utan någon lycka. Så snälla om ni spelat detta spel och minns namnet på det säg :>

Tack på förhand o så!

Twisted Metal?
Citera
2013-08-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Twisted Metal?

OMG YES tack hur fan kunde du klara det på min kassa beskrivning?!

Tack så jävla mycket man!
Citera
2013-08-08, 18:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingywar
Hej!

Tack på förhand o så!

Det är Twisted Metal, fordonet du körde var "Axel" döpt efter sin förare.
Citera
2013-08-12, 12:21
Medlem
Jag letar efter ett racing spel som jag spelade när jag var relativt ung, tror det var till PS1 eller dreamcast, det är ganska udda eftersom man springer istället för att åka fordon och det går jävligt snabbt, man är människa eller i alla fall människoliknande. jag har för mig att det fanns en hastighets mätare någonstans på UI't. Saknar detta spelet så himla mycket, snälla hjälp mig!

Mvh Deniz

Nej, inte det med djur.
Senast redigerad av Denizio 2013-08-12 kl. 13:07.
Citera
2013-08-12, 12:43
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denizio
Jag letar efter ett racing spel som jag spelade när jag var relativt ung, tror det var till PS1 eller dreamcast, det är ganska udda eftersom man springer istället för att åka fordon och jag har för mig att det fanns en hastighets mätare någonstans på UI't. Saknar detta spelet så himla mycket, snälla hjälp mig!

Mvh Deniz

Det var till PS1 man var olika djur som sprang,vet vad det är men minns fan inte vad det hette
Citera
2013-08-12, 13:45
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Citat:
Ursprungligen postat av Denizio
Jag letar efter ett racing spel som jag spelade när jag var relativt ung, tror det var till PS1 eller dreamcast, det är ganska udda eftersom man springer istället för att åka fordon och det går jävligt snabbt, man är människa eller i alla fall människoliknande. jag har för mig att det fanns en hastighets mätare någonstans på UI't. Saknar detta spelet så himla mycket, snälla hjälp mig!

Mvh Deniz

Det var till PS1 man var olika djur som sprang,vet vad det är men minns fan inte vad det hette
Aldrig testat det, men beskrivningen överensstämmer med Running Wild från 1998 till PS1.
Senast redigerad av Justitiemord 2013-08-12 kl. 13:49.
Citera
2013-08-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-i-skon
Lunar Commando?

http://macintoshgarden.org/sites/macintoshgarden.org/files/screenshots/Lunar_CommandoIntro.png

Hittar tyvärr ingen video.

OMG tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in