2013-08-08, 17:34
Medlem
slemwalkers avatar
Är det något du ångrar, något som du skulle kunna ändra?
TA: jag skulle aldrig befattat mig med den där kvinnan, min före detta fru som även är mamma till min dotter.

Det kommer även upp en längre intervju med honom på studio etts hemsida senare.
Citera
2013-08-08, 17:36
Medlem
Flus avatar
Allgén lät dyster och uppgiven i radiointervjun.
Mest minnesvärda citat: "Jag skulle aldrig befattat mig med den där kvinnan." (Om exfrun som satte dit honom.)
Han verkar ha gett upp att försöka återförenas med dottern, som fyllde 30 i år (1 januari närmare bestämt).
Citera
2013-08-08, 17:45
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Allgén lät dyster och uppgiven i radiointervjun.
Mest minnesvärda citat: "Jag skulle aldrig befattat mig med den där kvinnan." (Om exfrun som satte dit honom.)
Han verkar ha gett upp att försöka återförenas med dottern, som fyllde 30 i år (1 januari närmare bestämt).

Likväl att han inte jobbat sen 90-talet, jag skulle gärna haft honom som anställd men jag hade inte vågat med all eventuell negativ publicitet.
Jag missade varför han slutade på sin. Fars jobb.
Citera
2013-08-08, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Likväl att han inte jobbat sen 90-talet, jag skulle gärna haft honom som anställd men jag hade inte vågat med all eventuell negativ publicitet.

Verksamheten gick sämre så de fick väl lägga ner, så uppfattade jag det.

Men fy fan vilken stackars människa, så bruten och knäckt, det var bland det värsta jag hört.
Citera
2013-08-08, 17:49
Medlem
slemwalkers avatar
http://m.sverigesradio.se/artikel/5612024?programId=1637
Intervju med TA.

Mobillänk hoppas den funkar, det verkar vara samma som i programmet.
Citera
2013-08-08, 17:57
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Verksamheten gick sämre så de fick väl lägga ner, så uppfattade jag det.

Men fy fan vilken stackars människa, så bruten och knäckt, det var bland det värsta jag hört.

Jag håller med dig
Visst, han har "förlorat" ett barn men det lever, inte ens jag låter/är så trasig som han. Men jag har fått alla mina svar.
Citera
2013-08-08, 18:04
Medlem
Första gången Allgén pratar ut i radion, och reportern har inte ens läst på. Reportern kunde ingenting, vilket djävla stolpskott. Vem fan kom på att sätta den reportern på detta? Inkompetent och rent ut sagt korkad....
Citera
2013-08-08, 18:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Första gången Allgén pratar ut i radion, och reportern har inte ens läst på. Reportern kunde ingenting, vilket djävla stolpskott. Vem fan kom på att sätta den reportern på detta? Inkompetent och rent ut sagt korkad....

Var det inte Jörgen Huitfeldt som var reporter?

Han brukar vara kunnig och påläst, jag vet inte vad som felades honom den här gången, kan det vara att TA är så pass ovan att bli intervjuad som gör att JH inte får till något vettigt?
Citera
2013-08-08, 18:15
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Han missade den mest givna frågan: Vet hon om att hon är allmänläkarens dotter. Sen var det ju synd att nästan all fokus av programmet las på processerna som sådana, och inte det som processerna faktiskt bestod av.

HSAN hade knappast dragit om legitimationerna om de "friats även i domskälen". Men det är ju knappast det mest intressanta.
Citera
2013-08-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Tror bara inte att GM/styckaren hanterade ruttna likdelar

Det är mkt du skulle behöv lära dig, egentigen allt, men jag är less på att undervisa dig (i onödan dessutom, du är mkt antiintellektuellt orienterad), och har inte tid alls, men jag tänkte ändå skriva ett inlägg om ämnet jag just börjat läsa om, och det är självklart fler än du som läser mina inlägg (gudskelov), så här kommer en snabbdragning:

- Den löjliga pingststoryn och uppgifter i FUP passar inte ihop - den totala frånvaron av asätare talar avgjort för att likdelarna dumpades mkt närmare fynddatumen än man trott.

- Fanns det asätare i omlopp som inte dokumenterades så är både polispappren och obduktionsrapporterna undermåliga, för asätare och deras åverkan ska dokumenteras, det är självklart.

- Färska likdelar i trasiga säckar ligger inte ute i 2 månader på sommaren utan att råttor hittar dem och angriper fingrar, tår, rester av inälvor osv.

- Antingen dumpades säckarna mkt sent eller så har folk (poliser/läkare) inte skött sina jobb alls.

- Ingenstans i FUP nämns asätare med ett ord, inte ens i de medicinska avsnitten

- Kommer flugor in säckar och lägger ägg i likdelar så hittar råttorna också in (fyndplats 1)

- Det fanns massor av färdigutvecklade fluglarver i säckarna på fyndplats 1

- Likvätska dödar växter, vilket måste ta med i beräkningen (fyndplats 2) när tiden för dumpningen uppskattas (fyndplats 2)

- När man undersökte marken på Eugeniavägen skrev man i polisprotokollet att säckarna legat "en tid", en mkt oprecis men helt lämplig formulering, för man hade ingen större aning hur länge säckarna legat vid stängslet.

- Säckarnas vilotid (tiden på marken, på fyndplatserna) och dumpningsdatumen säger inget konkret om Catrines dödsdag. Catrine kan ha dött 17/6, och säckarna kan iaf ha dumpats 3/7, eller 25/6, eller 5/7 osv ...

- Styckmordsfallet präglas så gott som alltid av fövirring, och det är nästan omöjligt att inte blanda ihop äpplen och päron, att skapa fiktiva samband. Att ruttna kroppsdelar hittas på ett ställe betyder självklart inte att detta är kroppsdelarnas enda station - dessa kan ha legat och ruttnat någon annanstans.

- Att vända på invanda tankemönster helt och hållet kan vara mkt givande.

- Tänk om kroppsdelarna dumpades i stan för att de redan ruttnade och var en olägenhet på ett annat ställe, i en jordkällare, i en rivningskåk el dyl. Kroppsdelarna kanske inte ruttnade just för att de dumpades mitt i stan, utomhus.
Senast redigerad av Eremona 2013-08-08 kl. 19:21.
Citera
2013-08-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker

Jag har bara sett en intervju med TA, en gammal, den finns på youtube. Jag väntar med att lyssna på radioprogrammet, jag pallar inte just nu. TA har farit mkt, mkt illa, liksom TH, och båda dessa personer är självklart märkta av vad de utsatts för, ngt annat är inte möjligt. Och är man själv förälder kan man ju ana vad det innebär att skiljas från sitt barn i åratal. Fy helvete.
Citera
2013-08-08, 19:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Jag har bara sett en intervju med TA, en gammal, den finns på youtube. Jag väntar med att lyssna på radioprogrammet, jag pallar inte just nu. TA har farit mkt, mkt illa, liksom TH, och båda dessa personer är självklart märkta av vad de utsatts för, ngt annat är inte möjligt. Och är man själv förälder kan man ju ana vad det innebär att skiljas från sitt barn i åratal. Fy helvete.

Dom har farit mycket illa och att TA är en bruten man är inte så konstigt, det värsta är att hans och TH,s enda hopp är en granskningskommision, jag har inte så mycket hopp om att det skulle kunna bli av, priset för en sådan skulle drabba alltför många människor som är väldigt rädda om sina eftermälen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in