Citat:
Ursprungligen postat av
Hagenbach
Tror bara inte att GM/styckaren hanterade ruttna likdelar
Det är mkt du skulle behöv lära dig, egentigen allt, men jag är less på att undervisa dig (i onödan dessutom, du är mkt antiintellektuellt orienterad), och har inte tid alls, men jag tänkte ändå skriva ett inlägg om ämnet jag just börjat läsa om, och det är självklart fler än du som läser mina inlägg (gudskelov), så här kommer en snabbdragning:
- Den löjliga pingststoryn och uppgifter i FUP passar inte ihop - den
totala frånvaron av asätare talar avgjort för att likdelarna dumpades mkt närmare fynddatumen än man trott.
- Fanns det asätare i omlopp som inte dokumenterades så är både polispappren och obduktionsrapporterna undermåliga, för asätare och deras åverkan ska dokumenteras, det är självklart.
- Färska likdelar i trasiga säckar ligger inte ute i 2 månader på sommaren utan att råttor hittar dem och angriper fingrar, tår, rester av inälvor osv.
- Antingen dumpades säckarna mkt sent eller så har folk (poliser/läkare) inte skött sina jobb alls.
- Ingenstans i FUP nämns asätare med ett ord, inte ens i de medicinska avsnitten
- Kommer flugor in säckar och lägger ägg i likdelar så hittar råttorna också in (fyndplats 1)
- Det fanns massor av färdigutvecklade fluglarver i säckarna på fyndplats 1
- Likvätska dödar växter, vilket måste ta med i beräkningen (fyndplats 2) när tiden för dumpningen uppskattas (fyndplats 2)
- När man undersökte marken på Eugeniavägen skrev man i polisprotokollet att säckarna legat "en tid", en mkt oprecis men helt lämplig formulering, för man hade ingen större aning hur länge säckarna legat vid stängslet.
- Säckarnas vilotid (tiden på marken, på fyndplatserna) och dumpningsdatumen säger inget konkret om Catrines dödsdag. Catrine kan ha dött 17/6, och säckarna kan iaf ha dumpats 3/7, eller 25/6, eller 5/7 osv ...
- Styckmordsfallet präglas så gott som alltid av fövirring, och det är nästan omöjligt att inte blanda ihop äpplen och päron, att skapa fiktiva samband. Att ruttna kroppsdelar hittas på ett ställe betyder självklart inte att detta är kroppsdelarnas enda station - dessa kan ha legat och ruttnat
någon annanstans.
- Att vända på invanda tankemönster helt och hållet kan vara mkt givande.
- Tänk om kroppsdelarna dumpades i stan
för att de redan ruttnade och var en olägenhet på ett annat ställe, i en jordkällare, i en rivningskåk el dyl. Kroppsdelarna kanske inte ruttnade just för att de dumpades mitt i stan, utomhus.