Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
En man och en kvinna som ligger med varandra är naturligt. Att spruta sperma i en kopp för att sedan injicera det i en kvinnans könsorgan är inte naturligt. Det är enligt mig inte ett naturligt sätt att skapa ett barn.
Fungerar den förklaringen gott nog för dig?
Nej, den är inte "god nog" för mig, eftersom det bara är ett upprepande av det samma "goddag ... yxskaft" svar du brukar komme med.
Frågan är: Varför är "naturligt" en existentiell värde-mätare?
Citat:
Allt onaturligt är inte att förkasta. Det är inte svart eller vitt.
Och dina icke-svart/vita sorterings-mekanismer är?
Citat:
Så det är mitt fel över att en unge som växer upp med två mammor inte mår bra?
Du är medansvarig.
Citat:
Det säger väl sig självt att det är större odds för en unge att lyckas om den växer upp i en kärnfamilj?
Varför sägar det sig själv? För att det är "naturligt" .... i ditt eviga cirkel-argument.
Citat:
Legalisera allting då om det är så naturligt.
Det inte vi demokratisk/jämvärdighets-sinnade, som användar din primitiva demagogi. Desutom är det DU som .... utan förklaring ... klämrar dig till "naturlighet" för att efterrationalisera din homosex-idiosynkrasi; dina kritiker behövar faktisk inte ens ta "naturlighet" som en värdenorm allvarligt före du blir mera specifik.
Citat:
Jag tänker på ungen som kommer att få växa upp i en sexuellt avvikande familj.
Med såna som dig som är medansvariga för att ha skapat ett problem som egentligen inte är särskild stort. Du cirkel-argumenterar.
Citat:
Du om någon borde ju veta.
Jag har .... för min del ... inte haft mycket nylig direkt-erfarenhet av samkönad förälderskap i homosex-sammanhang; det var inte så vanligt i den period jag hade mycket kontakt med homosexuella. Och på den tiden gjorde bigotter som du livet så surt för dom, att många av dom var inte så mentalt stabila som dom är numera. Så jag avvaktar fortfarande ditt 'naturlighets' validerande.