2013-08-08, 17:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
De finns två sorters homos.

1 De riktiga
2 De som bott i innerstan för länge och tappat kontakten med sin hetrosexualitet de hade som unga.

De riktiga homosarna föddes homos - de har dragits till kuk sen de var små. De har inget behov att visa det för hela mänskligheten.

Den andra varianten är förvirrade själar och det är dessa som en gång startade Pride och som helst vill fjolla omkring på gatorna och visa upp sig i fåniga kläder. de är psykiska vrak innerst inne och saknar kontakt med jorden och sig själva.

Det finns två sorters bögmotståndare:

1. De som är rädda för sin egen möjliga homosexualitet.
2. De som är rädda för sin egen möjliga homosexualitet.
Citera
2013-08-08, 17:14
Medlem
Cyros avatar
Jag förstår inte vilket syfte den här tråden fyller?

Är ateist och har absolut ingenting emot homosexuella eller deras parader, men jag kan på sätt och vis förstå hur det kan verka skrämmande eller märkligt i en religiös människas ögon.

Det jag inte förstår är tillvägagångssättet i den här tråden. Homosexualitet är lagligt i det här landet vilket inte mord, stöld och misshandel är. Så långt tror jag vi alla kan vara överens?

Om nu syftet är att ändra på det så skulle det behövas en lagändring, vilket kommer vara vansinnigt svårt att uppnå med metoderna i den här tråden. Att säga åt en ateist att han/hon kommer brinna i helvetet har inte den dramatiska effekten som det kanske har inom religion. Påhopp eller spydiga kommentarer kommer inte heller få folk att byta sida och inse sina "fel".

Vi tror och tycker inte samma sak helt enkelt. Varför ska jag, som umgås med och uppskattar mina homosexuella vänner lika mycket som mina heterosexuella, lyssna på er? Jag tror ju inte på gud, så vad spelar det för roll för mig om det står i någon helig skrift? De kan inte föda barn, men det spelar väl ingen roll för mig? Jag kommer nog fortsätta umgås och stötta några av mina bästa vänner tills ni presenterar någonting revolutionerande här som verkligen får mig att tänka om.

Min uppgift här är inte att förse er med verktygen för att vinna nästa debatt, men jag fascineras av att den här typen av trådar aldrig talar till mig och försöker övertyga mig på mina villkor. De enda ni övertygar här är ju dem som ändå redan tycker som ni. Ge oss någonting att grubbla över, annars ser jag inte poängen.
Citera
2013-08-08, 17:18
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Två människor gillar varandra, flyttar ihop, skaffar hund, och pussas lite. vad är problemet?

Att den ena är 58 och den andra 12 är inte speciellt relevant. Det viktiga är att dom sköter sitt och jag sköter mitt.

Jag trodde inte att jag behövde vara så tydlig. Självklart spelar det roll om det är pedofeli med i bilden, och alla andra omoraliska saker (omoraliska enligt lagen). Trodde det var lite underförstått.
Citera
2013-08-08, 17:28
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vi har ännu inte hört något argument för denna 'naturlighet' du användar som stöd för din homosex-idiosynkrasi.

En man och en kvinna som ligger med varandra är naturligt. Att spruta sperma i en kopp för att sedan injicera det i en kvinnans könsorgan är inte naturligt. Det är enligt mig inte ett naturligt sätt att skapa ett barn.

Fungerar den förklaringen gott nog för dig?

Citat:
I princip är det mesta moderna medicin 'onaturlig', och förespråkare av denna moderna medicin borde var tysta och ligga lågt ... för inte att stöta sig med ANDRA elitister (liknande dig) med ANDRA personliga värdesystem.

Allt onaturligt är inte att förkasta. Det är inte svart eller vitt.

Citat:
Sånt som samkönad förälderskap skall givetvis inte accepteras passivt bara för att det är pk. Men det finns inte mycket som egentligen talar emot att det fungerar, frånsett den problematik såna som du skapar.

Så det är mitt fel över att en unge som växer upp med två mammor inte mår bra? Det säger väl sig självt att det är större odds för en unge att lyckas om den växer upp i en kärnfamilj?

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Att mannens spermier befruktar kvinnans ägg och ett barn sen växer i kvinnan? Ja, det låter rätt naturligt, tycker jag.

Återigen. Mycket lustigt. Det är hur det går tillväga som jag inte tycker är naturligt.

Citat:
Men du påstår att vissa människoskapade fenomen är onaturliga och "sjuka", medan andra är helt ok.

Naturligtvis.

Citat:
I själva verket är ju allt som sker i naturen helt naturligt, även sånt som människan gör.

Legalisera allting då om det är så naturligt.

Citat:
Anledningen till att du har svårt att acceptera två pappor är givetvis på grund av fördomsfulla människor som dig själv, eller hur?

Nja.. Jag tänker på ungen som kommer att få växa upp i en sexuellt avvikande familj.

Citat:
Varför det? Både porr och glasögon är utmärkta mänskliga skapelser

Du om någon borde ju veta.
Citera
2013-08-08, 17:29
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
du glömmer den kategori du kanske själv ingår i.

3 De som är osäkra på sin sexualitet. yttrar sig ofta i att man försöker hålla upp en fasad av att vara normal. inte ovanligt att man som kille blir aggressiv mot bögar. en människa som är säker på sin egen sexualitet kan med lätthet ignorera eller inte bry sig om andras sexuella preferenser.

förklara gärna varför din ilska verkar rikta sig mot just homosexuella män? varför inte kvinnor?

utifrån din personlighet här så antar jag att du inte har det jättelätt att träffa tjejer. du borde vara glad då bögarna lämnar mer tjejer åt dig

och nej, jag är inte gay.
det där är ju gamla uttjatade motargument som alla drar till med så fort nån säger nått som inte passar in i deras syn på homosexuella. Jag är tyvärr väldigt säker på min läggning så måste göra dig besviken.

Jag känner verkligen inget hat mot äkta födda homos, bara ogillande mot fjollande tramshomos utan självinstinkt som villat bort sig i sina känslor. Pride hatar jag å det grövsta.. :-D
Citera
2013-08-08, 17:29
Medlem
baylifes avatar
Skulle alla homofober kunna definiera vad de menar med naturligt?
Citera
2013-08-08, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyro
Jag förstår inte vilket syfte den här tråden fyller?

Den lyfter fram den religiösa frågeställningen kring huruvida tillåtande av homosexualitet skall bli någon sorts ursäkt för att senare tillåta mord, stöld och misshandel.

En religiös konspirationsteori, kan man säga..
Citera
2013-08-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Skulle alla homofober kunna definiera vad de menar med naturligt?
Saker man gör enbart för nöjes skull. Nöje är inte naturligt.

Vi måste leva exakt som naturen är skapad. Blodig, brutal och kall men ibland också lite solig. Dock inte nöjen. Även om det är sol, för då kan man jobba.

Rasism bygger också på dessa idéer. Att eftersom naturen gör sig av med de svaga, så måste människan också göra det. För naturen är så. Och därför måste man göra så. Vulkanutbrott sker ibland, och av samma anledning måste även vi människor få utbrott ibland för att fullända naturen. Ibland sker förstörelse, undergång och lidande, men så är ju naturen. Därför bör vi intensifiera detta så att vi äntligen kan vara naturliga till 100%.

Och hur många elefanter eller träd ser man som går på bio egentligen?
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-08 kl. 17:51.
Citera
2013-08-08, 17:42
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
det där är ju gamla uttjatade motargument som alla drar till med så fort nån säger nått som inte passar in i deras syn på homosexuella. Jag är tyvärr väldigt säker på min läggning så måste göra dig besviken.

Jag känner verkligen inget hat mot äkta födda homos, bara ogillande mot fjollande tramshomos utan självinstinkt som villat bort sig i sina känslor. Pride hatar jag å det grövsta.. :-D

varför har du problem med det? skit i det bara och sköt ditt. men visst jag kan förstå dig lite... jag gillar intewwheels heller eller några andra såna där "titta på mig" grejer men... move on

edit: känner iofs homosexuella som inte heller gillar pride spektaklet. det fyllde ett syfte en gång i tiden men nu är homosexualitet så accepterat att det inte längre behövs vara så extrem.

du svarade inte på varför du ofta tar män som exempel. tycker man alltid ser homofober enbart störa sig på männen och väldigt sällan kvinnor. fundera gärna på anledningen till det och ge mig ett ärligt svar på varför bögar upprör dig mer än lesbiska. att du inre gillar när dom beter sig. som fjollor räcker inte. vill ha en djupare reflektion.
Senast redigerad av netopyr 2013-08-08 kl. 17:46.
Citera
2013-08-08, 17:49
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyro
.
.

Vi tror och tycker inte samma sak helt enkelt. Varför ska jag, som umgås med och uppskattar mina homosexuella vänner lika mycket som mina heterosexuella, lyssna på er? Jag tror ju inte på gud, så vad spelar det för roll för mig om det står i någon helig skrift? De kan inte föda barn, men det spelar väl ingen roll för mig? Jag kommer nog fortsätta umgås och stötta några av mina bästa vänner tills ni presenterar någonting revolutionerande här som verkligen får mig att tänka om.

Du gör helt rätt som stöttar och uppskattar dina vänner oavsett deras sexuella läggning. Jag tror på Gud som skapare av himmel och jord (när det presenteras en bättre hypotes om vad som hände före Big Bang så kan jag tänka mig att ompröva detta). Att dina vänner inte kan föda barn beror väl snarast på att de är män, inte på att de är homosexuella. Jag har en kvinnlig vän som är homosexuell och hon kan bevisligen föda barn.

De som startat denna tråd har som syfte att demonisera de homosexuella. Jag vill inte demonisera dig för att du inte tror på att det finns en gud. Min Gud älskar alla människor oavsett deras sexuella läggning. Det som förvånar mig lite är att du som icke troende läser och kommenterar i en tråd som handlar om religion.
Citera
2013-08-08, 17:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
En man och en kvinna som ligger med varandra är naturligt. Att spruta sperma i en kopp för att sedan injicera det i en kvinnans könsorgan är inte naturligt. Det är enligt mig inte ett naturligt sätt att skapa ett barn.

Fungerar den förklaringen gott nog för dig?

Nej, den är inte "god nog" för mig, eftersom det bara är ett upprepande av det samma "goddag ... yxskaft" svar du brukar komme med.

Frågan är: Varför är "naturligt" en existentiell värde-mätare?

Citat:

Och dina icke-svart/vita sorterings-mekanismer är?

Citat:
Så det är mitt fel över att en unge som växer upp med två mammor inte mår bra?

Du är medansvarig.

Citat:
Det säger väl sig självt att det är större odds för en unge att lyckas om den växer upp i en kärnfamilj?

Varför sägar det sig själv? För att det är "naturligt" .... i ditt eviga cirkel-argument.

Citat:

Det inte vi demokratisk/jämvärdighets-sinnade, som användar din primitiva demagogi. Desutom är det DU som .... utan förklaring ... klämrar dig till "naturlighet" för att efterrationalisera din homosex-idiosynkrasi; dina kritiker behövar faktisk inte ens ta "naturlighet" som en värdenorm allvarligt före du blir mera specifik.

Citat:
Jag tänker på ungen som kommer att få växa upp i en sexuellt avvikande familj.

Med såna som dig som är medansvariga för att ha skapat ett problem som egentligen inte är särskild stort. Du cirkel-argumenterar.

Citat:

Jag har .... för min del ... inte haft mycket nylig direkt-erfarenhet av samkönad förälderskap i homosex-sammanhang; det var inte så vanligt i den period jag hade mycket kontakt med homosexuella. Och på den tiden gjorde bigotter som du livet så surt för dom, att många av dom var inte så mentalt stabila som dom är numera. Så jag avvaktar fortfarande ditt 'naturlighets' validerande.
Senast redigerad av Bogomil 2013-08-08 kl. 17:58.
Citera
2013-08-08, 17:52
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Givetvis. Så ditt problem med IVF är alltså "koppen" och därmed ska det förkastas, medan vaccin är ok. Enligt dig och din gråskala.
Citat:
Så det är mitt fel över att en unge som växer upp med två mammor inte mår bra? Det säger väl sig självt att det är större odds för en unge att lyckas om den växer upp i en kärnfamilj?
Störst odds är nog om ungen är önskad och föräldrarna inte är fördomsfulla WT.
Citat:
Har jag sagt att allting ska legaliseras?
Citat:
Nja.. Jag tänker på ungen som kommer att få växa upp i en sexuellt avvikande familj.
Nej, du tänker inte alls på ungen.
Citat:
Ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här