2013-08-07, 18:38
Medlem
Såg just The Godfather: Part II för första gången på många år, och dessförinnan såg jag tidigare under dagen om första filmen. Finns inte så mycket att säga egentligen. De två första i trilogin är mästerverk utan dess like och man förflyttas helt till en annan tid och plats vid tittandet av dessa filmer. Makalösa skådespelarinsatser, fantastisk story och superbt berättande! Världsklass!

(Ska avrunda med trean om en liten stund)
Citera
2013-08-07, 18:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Såg just The Godfather: Part II för första gången på många år, och dessförinnan såg jag tidigare under dagen om första filmen. Finns inte så mycket att säga egentligen. De två första i trilogin är mästerverk utan dess like och man förflyttas helt till en annan tid och plats vid tittandet av dessa filmer. Makalösa skådespelarinsatser, fantastisk story och superbt berättande! Världsklass!

Synd bara att trean blev så kass.
Citera
2013-08-07, 18:43
Medlem
msamandas avatar
life aquatic

Väldigt bra film, med t.ex owen wilson (en av hans bra filmer). vet inte vad man ska säga om filmen, den är ganska speciell, inget man sett förut iallafall.
Citera
2013-08-07, 18:46
Medlem
Lotsos avatar
Scary MoVie (2013)

Jag är så jävla trött på dessa "Movie" filmerna som kommer ut och tror dem är smarta och roliga som parodiserar populära filmer. Jag har inte enda sedan Scary Movie 1 som startade denna trenden gillat en enda "Movie" film och jag har sett dem alla förutom Disaster Movie. Och låt detta vara en varning när jag säger att detta är den sämsta utav dem alla. Och nu undrar ni säkert varför jag ens såg den då. Jag har ju sett tidigare filmer kan jag väl fan lika gärna ta och se senaste i serien. Vilket senare visade sig vara ett misstag.
Visst inte en enda är rolig men det är någonting som dem andra filmerna har som inte denna har. En struktur. Föregående filmer försöker åtminstone ha en handling och någon slags röd tråd genom det hela. Till exempel Scary Movie 4 så hör alltihop tillsammans, eller Scary Movie 1+2 som försökte parodisera färre filmer och fokuserade istället mer på hur man kan göra en vettig parodi utav en film. Dem misslyckades ja men där var alltid ett skämt som fick mig att skratta. Alltid någonting litet som jag fnissade åt i föregående Scary Movie filmer.

Men denna filmen satt jag som ett frågetecken och undrade "vad fan händer?" hälften av tiden. Inte nog om att skämten var skit men även redigeringen var något av de märkligaste jag sett på ett bra tag. Jag hann ibland inte med om vad som hände att jag satt och undrade vad fan som precis hände.
Men skämten herregud. Detta är de lägsta jag sett. Där är inte ett enda, inte ett enda skämt som funkar. Filmen gör istället samma skämt som föregående filmer och i slutändan blir det inget roligt av de av samma skämt som inte var roliga i första taget. Där är kiss skämt, bajs skämt, fis skämt, sex skämt, slapstick som inte ens har någon grund och botten som resulterar i att det inte blir eller är roligt och släng in lite referenser till andra filmer som inte ens är skräck så har vi Scary Movie 5.
Vilket också är något annat jag reagerade på. Igen dem föregående filmer höll sig till skräck och mot 3an även sci-fi men dem två genren är inte så långt ifrån varandra. Men här börjar dem mixa med andra filmer så som Inception, Black Swan och Rise of the Planet of the Apes. Vilket också gör filmen föråldrande väldigt snabbt då filmerna inte direkt är nya.

Filmen är en serie med korta skämt som parodiserar andra filmer innan den går till nästa scen och gör samma sak och detta gör den under hela filmens gång. Vilket gör att detta är inte riktigt är en film. Det känns verkligen inte som en film och spelas verkligen inte som en film.
Sedan har vi speltiden som tack gode gud bara är ca. 1tim och 10min lång. Men sedan under eftertexterna spelas bloopers av alla saker som inte hör hemma ens en gång i sådana här filmer. Vilket bara betyder att filmskaparna inte hade tillräckligt med material för att göra det till en långfilm så dem drog ut på de så mycket dem bara kunde genom att slänga in bloopers i eftertexterna.
Det enda värdiga denna filmen har är Josh Robert Thompson som gör berättarrösten i filmen i Morgan Freeman stil. Detta gillade jag då han också gör rösten till Geoff Peterson i The Late Late Show with Craig Ferguson som jag är ett stort fan av och där brukar han ibland köra på sin Morgan Freeman dialekt som är väldigt imponerande. Dock är hans personifiering hos Craig Ferguson bättre än vad den är här.

I sin helhet en skit film rakt igenom. Det är samma skämt dem har kört på från starten och dem var inte ens roliga från början. Redigeringen är urusel och filmen är knappt en films speltid och spelas verkligen inte som en film. Även ifall du gillar dem andra filmerna är detta fortfarande en dålig film då det verkligen märks med kvalité vilken skillnad filmerna är.
Men när inte ens original skådespelarna dyker upp eller vill vara med i filmen betyder det till och med var en skitfilm enligt dem.
Sist men inte minst vad fan är det med den dumma titeln? Scary MoVie? Något av de sämsta där till och med Scre4m var lite mer kreativa.

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0795461/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=RMDZ8M47j0I
Citera
2013-08-07, 18:57
Medlem
Roxanas avatar
The Purge

Folk som dödar för sitt höga nöjes skull har vis ett förr på vita duken, bl.a i The Strangers och Hostel-rullarna. Här görs ett nytt försök på liknande tema. Man försöker servera storyn som ett coolt etiskt samhällsdilemma, hur agerar människor i extrema situationer etc. men det funkar bara inte. man köper det inte.Det är för klyschigt; rollfigurerna känns tröttsamt platta, förutsägbara och intetsägande.

Tex:

Citera
2013-08-08, 15:06
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Serpico (1973)

Lugn och intressant berättad historia (baserad på verklighet) om den omutbare poliskriminalaren Frank Serpico. Al Pacino i huvudrollen som Serpico är utmärkt. Spelar ut rollen på bästa möjliga sätt, känslomässigt som polismässigt. Denna är rätt lik Dog Day Afternoon (som jag dock gillade mer). Trots relativt lugnt tempo filmen igenom är den spännande. Hade kanske inte skadat med lite mer action men jag är på det stora hela väldigt nöjd med filmen. Bra skådespelare, bra manus, bra foto och dessutom bra musik!

7,5 av 10
Citera
2013-08-08, 15:23
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Serpico (1973)

Lugn och intressant berättad historia (baserad på verklighet) om den omutbare poliskriminalaren Frank Serpico. Al Pacino i huvudrollen som Serpico är utmärkt. Spelar ut rollen på bästa möjliga sätt, känslomässigt som polismässigt. Denna är rätt lik Dog Day Afternoon (som jag dock gillade mer). Trots relativt lugnt tempo filmen igenom är den spännande. Hade kanske inte skadat med lite mer action men jag är på det stora hela väldigt nöjd med filmen. Bra skådespelare, bra manus, bra foto och dessutom bra musik!

7,5 av 10
Bra film och som du säger, bra prestation av Pacino!
Citera
2013-08-08, 15:29
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Vad tyckte du om den?
Citera
2013-08-08, 15:47
Medlem
Total Recall 1990

Filmen var mycket bra helt enkelt. Det fanns flera scener som jag störde mig lite på, men det var inget som sänkte betyget på filmen.

4/5

Det finns tydligen flera nya filmer som heter Total Recall, är det remakes?
Citera
2013-08-08, 16:57
Medlem
L.V.X.s avatar
The Hunter (2011) - http://www.imdb.com/title/tt1703148

Willem Dafoe spelar en legosoldat som antar ett uppdrag från ett bioteknologiskt företag. Han skall åka till Tasmanien för att spåra upp den sista levande tasmanska tigern, döda den och ta med sig vävnadsprover tillbaka. Han bor inackorderad hos en familj ute i ödemarken där pappan försvunnit för några år sedan, och ju längre tiden går desto mer börjar han misstänka att allt inte står riktigt rätt till.

En stabil film som helt och hållet vilar på några få skådespelare. Willem Dafoe är bra som alltid, vackra Frances O'Connor som mamman i familjen likaså. Sam Neill spelar en vän till familjen och gör det bra, och en extra eloge bör ges till Morgana Davies som blott nio år gammal gör en helt fantastisk prestation som Sass, den viljestarka och frispråkiga dottern i familjen. Hon är också den yngsta person som nominerats till ett AACTA Award (före detta AFI (Australian Film Institute) Award).

Slutet blir tyvärr förutsägbart, men filmen är absolut sevärd om man vill ha en thriller med fina rolltolkningar, och får en stark och stabil trea i betyg.

3/5
Citera
2013-08-08, 17:17
Medlem
Wendigos avatar
"Now you see me"

De fyra skickliga magikerna Daniel, Dylan, Meritt och Henley kontaktas alla av en mystisk person och samlar sina avsevärda förmågor i en serie vågade föreställningar, där man synbart tar stora summor pengar från banker, företag eller rika individer och distribuerar ut dom till fattiga männskor i bästa Robin Hood-stil. Agenter från FBI och Interpol försöker desperat att ta reda på hur de lyckas kringgå avancerade säkerhetssystem, vakter och själva tidsrummet, samtidigt som en före detta magiker driver en hård kampanj för att avslöja de fyra som bedragare och tjuvar.

Filmen var mycket bra, på sina ställen väldigt oförutsägbar och slutet var ett av de bästa i senare års filmer, alla kategorier. Rekommenderas varmt om du gillar Leverage, The Italian Job eller Ocean´s Eleven!
Citera
2013-08-08, 18:49
Medlem
L.V.X.s avatar
A Million in the Morning (2010) - http://www.imdb.com/title/tt1647676/

Gavin McInnes och ett kamerateam följer deltagarna i NetFlix Movie Watching Championship där åtta personer försöker hålla sig vakna i över 120 timmar. Deltagarna måste titta på tv-skärmen hela tiden, och har bara tio minuters paus mellan varje film. Om de blundar för länge eller ens sneglar bort från skärmen så blir de diskvalificerade. Vi får följa kamerateamet som undersöker vad sömnbrist egentligen har för inverkan på kroppen och psyket.

En kort film, bara en timme lång. Både rolig och skrämmande. Inget mästerverk, men det är kul att följa Gavin och se hur han förändras under de fem dygn han är vaken.

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in