Resultat: .
0%
röster
2013-08-07, 07:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Topplistan till "UEFA Best Player in Europe Award" blev nyligen publicerad:
1-3 Franck Ribéry (FRA) – Bayern München
1-3 Christiano Ronaldo (POR) – Real Madrid
1-3 Lionel Messi (ARG) – Barcelona
4 Robert Lewandowski (POL) – Borussia Dortmund (80 points)
5 Arjen Robben (NED) – FC Bayern München (55)
6 Thomas Müller (GER) – FC Bayern München (51)
7 Gareth Bale (WAL) – Tottenham Hotspur FC (48)
8 Bastian Schweinsteiger (GER) – FC Bayern München (34)
9 Zlatan Ibrahimović (SWE) – Paris Saint-Germain FC (27)
10 Robin van Persie (NED) – Manchester United FC (24)

Vad tycker ni? Möjligt att Schweinsteiger skulle varit något högre upp, annars ser det ganska "rätt" ut tycker jag. Plats 1-3 blir röstat om och offentliggjort när lottningen till gruppspelet i CL görs.
Jag tycker sådana där listor är rätt meningslösa faktiskt.

Den skickligaste spelaren rent tekniskt är ju Messi ohotad men tex en spelare som Schweinsteiger i form är ovärderlig för laget och tog Bayern till tre titlar tack vare att han var Europas bästa mittfältare förra säsongen så är det bara då får okunniga pappskallar skrika bäst fan dom vill och hävda att den och den är bättre men förra säsongen fanns det ingen bättre.

Sedan så håller ju jag Lahm högre än Robben.

Ribéry är också grymt duktig men som sagt jag håller Bastian högre.
Citera
2013-08-07, 12:55
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tycker sådana där listor är rätt meningslösa faktiskt.

Den skickligaste spelaren rent tekniskt är ju Messi ohotad men tex en spelare som Schweinsteiger i form är ovärderlig för laget och tog Bayern till tre titlar tack vare att han var Europas bästa mittfältare förra säsongen så är det bara då får okunniga pappskallar skrika bäst fan dom vill och hävda att den och den är bättre men förra säsongen fanns det ingen bättre.

Sedan så håller ju jag Lahm högre än Robben.

Ribéry är också grymt duktig men som sagt jag håller Bastian högre.
Framförallt så är det ju aldrig defensiva spelare på dylika listor.
Citera
2013-08-07, 15:57
Medlem
dippsis avatar
Mitt tips då!

A. Tippa sluttabellen
1. Bayern
2. Dortmund
3. Leverkursen
4. Schalke 04
5. VFB Stuttgart
6. Hamburger SV
7. Gladbach
8. Wolfsburg
9. Frankfurt
10. FSV Mainz 05
11. Hannover 96
12. Freiburg
13. Nürnberg
14. Hoffenheim
15. Hertha
16. Augsburg
17. Werder Bremen
18. Braunschweig

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp och de två i botten enbart.
1. Bayern
2. Dortmund
3. Schalke 04
------
17. FC Augsburg
18. Werder Bremen

C. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.
1. 1. FC Kaiserslautern
2. VfL Bochum

D. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.
1. Robert Lewandowksi
2. Klaas-Jan Huntelaar

E. Vem vinner assistligan, dvs Kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.
1. Franck Ribéry
2. Thomas Müller

F. Vilken målvakt släpper in minst mål? Ännu en tvåsamhet där en andra premieras.
1. Manuel Neuer
2. Roman Weidenfeller

G. Vilket lag släpper in mest?
1. Werder Bremen
2. Eintracht Braunschweig

H. Minst gjorda antal mål av ett lag?
1. Nürnberg
2. Braunschweig

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte Kicker utan Transfermarkts uppgifter.
1. Werder Bremen
2. Hertha

K. Vilket är ditt favoritlag i Tyskland?
Hamburger SV
Citera
2013-08-07, 19:07
Medlem
folkparks avatar
A. Tippa sluttabellen
1. FC Bayern München
2. Borussia Dortmund
3. Schalke 04
4. VfL Wolfsburg
5. Bayer Leverkusen
6. Borussia Mönchengladbach
7. Hamburger SV
8. Stuttgart
9. Eintracht Frankfurt
10. Hannover
11. Hertha Berlin
12. Nürnberg
13. Hoffenheim
14. Freiburg
15. Werder Bremen
16. FC Augsburg
17. Eintracht Braunschweig
18. Mainz

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp och de två i botten enbart.
1. Bayern München
2. Borussia Dortmund
3. Bayer Leverkusen
------
17. Eintracht Braunschweig
18. Mainz

C. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.
1. 1. FC Kaiserslautern
2. TSV 1860 München

D. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.
1. Mario Mandzukic
2. Vedad Ibisevic

E. Vem vinner assistligan, dvs Kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.
1. Thomas Müller
2. Franck Ribéry

F. Vilken målvakt släpper in minst mål? Ännu en tvåsamhet där en andra premieras.
1. Manuel Neuer
2. Roman Weidenfeller

G. Vilket lag släpper in mest?
1. Werder Bremen
2. Eintracht Braunschweig

H. Minst gjorda antal mål av ett lag?
1. Mainz
2. FC Augsburg

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte Kicker utan Transfermarkts uppgifter.
1. Mainz
2. Werder Bremen

K. Vilket är ditt favoritlag i Tyskland?
Hertha Berlin
Citera
2013-08-07, 19:15
Medlem
JoonaToivios avatar
Det är säkert fler personer härinne som frågat om detta, men jag kör ändå.

Jag och polaren har bestämt oss; i höst/vår roadtripar vi via tåg ned till Tyskland och ska se lite Bundesliga-matcher.

Tanken är att resa på en torsdag och se en fredags-, lördags- och kanske till och med söndagsmatch. Om detta är möjligt eller ej, det vet jag inte - då jag inte kan spelschemat.

Om någon som har någon vidare koll på detta så får ni gärna hjälpa till. Helst vill vi se någon stormatch, i alla fall någon utav de största klubbarna. Vilka övriga klubbar kan ni rekommendera? Vore coolt att kika in St. Pauli också, även om de inte lirar i högstadivisionen.

Mvh och glöm inte att kika in den nya säsongen utav Achtung Fussball!
http://video.eurosport.se/fotboll/sasongspremiar-for-achtung-fussball_vid289574/video.shtml#disqus_thread
Senast redigerad av JoonaToivio 2013-08-07 kl. 19:20.
Citera
2013-08-07, 19:24
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio

Jag och polaren har bestämt oss; i höst/vår roadtripar vi via tåg ned till Tyskland och ska se lite Bundesliga-matcher.

Tanken är att resa på en torsdag och se en fredags-, lördags- och kanske till och med söndagsmatch. Om detta är möjligt eller ej, det vet jag inte - då jag inte kan spelschemat.

Om någon som har någon vidare koll på detta så får ni gärna hjälpa till. Helst vill vi se någon stormatch, i alla fall någon utav de största klubbarna. Vilka övriga klubbar kan ni rekommendera? Vore coolt att kika in St. Pauli också, även om de inte lirar i högstadivisionen.

Mvh
Normalt är det en fredagsmatch, 20:30, en sen resten av matcherna 15.30 på lördagen, även en match 18.30 på lördagar oftast, på söndag är det en match 15.30 och normalt en 17.30. I bundesliga 2 är det oftast en kvällsmatch på måndagen också. Något sådant brukar det vara iaf.

Utöver 1.bundesliga kan jag rekommendera både St.Pauli och Dresden, som har en väldigt fin arena och väldigt bra fans! Sen är det inte helt fel att se Union Berlin heller Sen lär ju Kaiserslautern vara påväg upp så även det rekommenderas. Finns många intressanta lag även i andraligan! Passa på att se så många matcher som möjligt!

Finns säkert andra som kan komma med ännu bättre tips
Citera
2013-08-07, 21:00
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:

Mvh och glöm inte att kika in den nya säsongen utav Achtung Fussball!
http://video.eurosport.se/fotboll/sasongspremiar-for-achtung-fussball_vid289574/video.shtml#disqus_thread

Xtroe har redan beskrivit en del, men troligen bör ni antingen åka till Niedersachsen-området eller Ruhr, i båda områden finns en hel del olika lag. T.ex. i omgång 6 spelar Hannover, Hamburg och Wolfsburg hemma, i omgång 9 spelar Bremen, Hamburg och Braunschweig hemma, sen finns så klart St Pauli och Osnabrück i området också.

Håll ögonen för när tiderna bestäms bara så kan ni ofta hitta flera matcher inom ett mindre område. Med lite tur kan ni få de nordtyska matcherna i omgång 9 på tre olika tider. Bremen - Freiburg, Hamburg - Stuttgart och Braunschweig - Schalke vore inte fy skam.
Citera
2013-08-08, 06:40
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Xtroe har redan beskrivit en del, men troligen bör ni antingen åka till Niedersachsen-området eller Ruhr, i båda områden finns en hel del olika lag. T.ex. i omgång 6 spelar Hannover, Hamburg och Wolfsburg hemma, i omgång 9 spelar Bremen, Hamburg och Braunschweig hemma, sen finns så klart St Pauli och Osnabrück i området också.

.
Detta är alltså helgen kring den 21 september. Hamburg möter Bremen i det mest klassiska nordderbyt. Förmodligen en grym upplevelse men räkna med dyra biljetter om ni överhuvudtaget får tag i några. Boka i tid! (viagogo är en möjlighet)

Hannover och Wolfsburg möter denna helg mindre attraktiva gäng (Augsburg och Hoffeneheim) men det gör förstås att det är lättare att komma över prisvärda biljetter...
Citera
2013-08-08, 08:54
Medlem
cyberkalles avatar
I tisdags så spelade FCB II mot 1860 II i regionalliga det är väl som typ div 3 i Sverige skulle jag tro.

Matchen spelades på nyrenoverade Grünwalder Stadion arena som var huvudarenan i München fram till 1972.

Rätt ballt att det kom över 11.000 åskådare till matchen och rätt bra stämning på läktaren det kommer ljud från YT-klippet efter ett tag.
http://www.youtube.com/watch?v=h9t7lspoK6U

FCB vann med 2-0
Citera
2013-08-08, 11:30
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Normalt är det en fredagsmatch, 20:30, en sen resten av matcherna 15.30 på lördagen, även en match 18.30 på lördagar oftast, på söndag är det en match 15.30 och normalt en 17.30. I bundesliga 2 är det oftast en kvällsmatch på måndagen också. Något sådant brukar det vara iaf.

Utöver 1.bundesliga kan jag rekommendera både St.Pauli och Dresden, som har en väldigt fin arena och väldigt bra fans! Sen är det inte helt fel att se Union Berlin heller Sen lär ju Kaiserslautern vara påväg upp så även det rekommenderas. Finns många intressanta lag även i andraligan! Passa på att se så många matcher som möjligt!

Finns säkert andra som kan komma med ännu bättre tips
Så länge, vi inte måste åka andra sidan Tyskland för att se nästa match, så är det helt okej med en sen fredagsmatch, för att sedan gå upp tidigt och ta sig till en tidig lördagsmatch.

Det ultimata vore ju trots allt 2-3 Bundesliga-matcher för att avsluta med St. Pauli på måndagen. Riktigt intressant klubb.

Citat:

Håll ögonen för när tiderna bestäms bara så kan ni ofta hitta flera matcher inom ett mindre område. Med lite tur kan ni få de nordtyska matcherna i omgång 9 på tre olika tider. Bremen - Freiburg, Hamburg - Stuttgart och Braunschweig - Schalke vore inte fy skam.
Fan det sistnämnda med Ruhr-området verkar redigt jävla nice.

Vet ni hur det är med biljetter till klubbar såsom Schalke, Leverkusen samt Dortmund? Alltså; är alla biljetter helt slutsålda redan och om inte; hur dyra är dem?

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Detta är alltså helgen kring den 21 september. Hamburg möter Bremen i det mest klassiska nordderbyt. Förmodligen en grym upplevelse men räkna med dyra biljetter om ni överhuvudtaget får tag i några. Boka i tid! (viagogo är en möjlighet)

Hannover och Wolfsburg möter denna helg mindre attraktiva gäng (Augsburg och Hoffeneheim) men det gör förstås att det är lättare att komma över prisvärda biljetter...
Hamburg känns ju ändå som ett måste med så nära till Sverige, så det skulle vara riktigt grymt. Pengar är förhoppningsvis inget problem.

När släpps det ordentliga schemat förresten?
Senast redigerad av JoonaToivio 2013-08-08 kl. 11:37.
Citera
2013-08-08, 12:11
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Fan det sistnämnda med Ruhr-området verkar redigt jävla nice.

Vet ni hur det är med biljetter till klubbar såsom Schalke, Leverkusen samt Dortmund? Alltså; är alla biljetter helt slutsålda redan och om inte; hur dyra är dem?[/b]

Rhein-Ruhr-området är onekligen häftigt att ta en Bundesliga-helg i. Mönchengladbach, Düsseldorf och Köln ligger ju inte allt för långt borta ifrån Gelsenkirchen, Dortmund och Bochum.

Som ett exempel så nästa helg spelas dessa matcher i Ruhr:
Fredag 16/8: Bochum - St Pauli 20:30
Lördag 17/8: Mönchengladhbach - Hannover 18:30
Söndag 18/8: Borussia Dortmund - Eintracht Braunschweig 17:30

Är väl lite kort notis, men hade inte varit en dum Bundesliga-helg. Till Bochums match går biljetterna på 20-35 euro, Mönchengladbach 27-40 euro och Dortmunds match är slutsåld men biljetter finns att köpa på "viagogo.com" för 48-60 euro. Förstår att det är kort notis, men är ett bra exempel ändå. Dortmunds matcher är alltid slutsålda, Leverkusen, Mönchengladbach, Düsseldorf, Köln och Bochum har oftast biljetter kvar och Schalke är det väl ungefär 50/50 med.

Spelschemat är helt bestämt fram till och med matchdag 5 just nu, det brukar alltid bli klart några veckor i förtid, så det är bara att hålla ögonen öppna på. fchansa här i tråden är annars expert på diverse transportmedel till matcherna och "kneipen" när ni väl bokat en helg.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-08-08 kl. 12:48.
Citera
2013-08-08, 12:29
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Rhein-Ruhr-området är onekligen häftigt att ta en Bundesliga-helg i. Mönchengladbach, Düsseldorf och Köln ligger ju inte allt för långt borta ifrån Gelsenkirchen, Dortmund och Bochum.

Som ett exempel så nästa helg spelas dessa matcher i Ruhr:
Fredag 16/8: Bochum - St Pauli 20:30
Lördag 17/8: Mönchengladhbach - Hannover 18:30
Söndag 18/8: Borussia Dortmund - Eintracht Braunschweig 17:30

Är väl lite kort notis, men hade inte varit en dum Bundesliga-helg. Till Bochums match går biljetterna på 20-35 euro, Mönchengladbach 27-40 euro och Dortmunds match är slutsåld men biljetter finns att köpa på "viagogo.com" för 48-60 euro. Förstår att det är kort notis, men är ett bra exempel ändå. Dortmunds matcher är alltid slutsålda, Leverkusen, Mönchengladbach, Düsseldorf, Köln och Bochum har oftast biljetter kvar och Schalke är det väl ungefär 50/50 med.

Spelschemat är helt bestämt fram till och med matchdag 5 just nu, det brukar alltid bli klart några veckor i förtid, så det är bara att hålla ögonen öppna på. fchansa här i tråden är annars expert på diverse transportmedel till matcherna och "kneipen" när ni väl bokat en helg.
Grymt tack! Ska hålla utkik efter fchansa, då! Det mest troliga är väl att vi drar i oktober/november eller under en tidig vår. Kan nog bli slutet av september också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in