2013-08-08, 06:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Den juridiska termen är väl ändå: utom rimligt tvivel. INTE utom ALLT rimligt tvivel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Beviskrav

I detta inlägg skriver du att AJ är häktad, hur skall du ha det?
I ett annat inlägg skriver du att AJ inte är häktad...
Sitter du bara och gissar eller garderar du dej med olika utsagor i olika inlägg?
Grinar du?
En advokat använde "mina" ord, därför skrev jag så.
Utom rimligt tvivel, och utom allt rimligt tvivel är ganska lika, eller samma lika, enligt mig.
Fick du dig ett extra inlägg där, såklart.
Jag skrev att han inte var häktad i polen av en svensk TR. Men det kanske han är ändå, jag vet inte.
Läs allt och inte bara med ena ögat ditt jon.
Citera
2013-08-08, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Mord är det knappast fråga om. Möjligen går det att bevisa vållande till annans död men om det skett av oaktsamhet, t.ex. att inte IF blödarsjukdom var känd, så behöver inte brottet betraktas som särskilt grovt. Att det sedan finns flera versioner av ev. bortforslande (ev. brott mot griftefriden) kan verka bestickande men underlättar sannerligen inte bevisvärderingen. Häktning och omhäktning av DB och FH förefaller åtminstone hittills bara handla om grovt skyddande av brottsling för att få mer tid för förundersökning. Det känns tyvärr ganska svagt, den stora olyckan är att det tog bortåt tolv timmar innan man kom igång.
Det skrev jag inte heller, men det är en tjej som blivit mördad, antar vi väl ändå va?
Därför skrev jag mordet.
Någon kommer att dömas för mordet, tror jag.
Sen om det blir dråp eller vållande eller mord, det vet ingen av oss.
Men det är fortfarande ett mord i allmänhetens ögon.
Fattar du?
Du skriver grovt skyddande av brottsling, det är det knappast heller, för mig veterligen så är dom häktade för skyddande av brottsling, inte grovt. Fattar du min poäng?
Man måste inte vara juridiskt korrekt i sammanhanget.
Citera
2013-08-08, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
DB kan naturligtvis logga in från andra "ställen" än sin egen dator.
Telefon eller bärbar. En usbsticka eller dela nät från sin lur.
Eftersom han inte kan logga in från sin mobil.
Men det är lite lustigt. Måste ha en riktigt gammal telefon, typ 3210 eller nåt i den klassen.
Tro inte på historien som DB (da bitch) drar fullt ut.
Denne har i princip sagt att hon haft ett förhållande med DB, men hon fick aldrig stryk av denne.
Undra hur lång gt förhållandet var

Jasså du... Att du hade fantasi, det har jag förstått ... Men att ni Ljuger får stå för ER! Jag har aldrig haft ett förhållande med D.B eller i närheten. Har du inga vänner? En VÄN är något man bör vara rädd om.... Och med din uppkäftighet måste du missat den poängen.... Börja snacka skit OM mig som är AKTIV i tråden. Det finns ord för sådana som dig!!
didn't make a lot of sense, did it?
Vem är uppkäftig?
Jag menar att det är du, med kass attityd.
Våld i förhållande är mer vanligt än utom förhållande, om det är kille och tjej.
Äh, orkar inte förklara detta för dig.
Jodå, jag har vänner, familj och djur. Många vänner alltså.
Att du är "vän" med AJ å DB visar på att du inte har speciellt många "vänner".
Utan bara massa sketna idioter som du tror är dina vänner.
Vakna upp, se dig omkring, ta hand om dina barn, och lägg ner "vänskapen" med dessa idioter du kallar för vänner. Hur många barn har du?
Har du varit inne på förhör?
Vad fick du för frågor (om så är fallet)?
Citera
2013-08-08, 06:59
Medlem
MiBas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Det skrev jag inte heller, men det är en tjej som blivit mördad, antar vi väl ändå va?
Därför skrev jag mordet.
Någon kommer att dömas för mordet, tror jag.
Sen om det blir dråp eller vållande eller mord, det vet ingen av oss.
Men det är fortfarande ett mord i allmänhetens ögon.
Fattar du?
Du skriver grovt skyddande av brottsling, det är det knappast heller, för mig veterligen så är dom häktade för skyddande av brottsling, inte grovt. Fattar du min poäng?
Man måste inte vara juridiskt korrekt i sammanhanget.

Citat från TTELA "- 35-åringen är fortsatt misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott, men gärningen handlar snarare om att man undanröjt bevis anser rätten.

Klockan 14.22 stod det klart att även 31-åringen omhäktas. Grunderna är i stort sett de samma. Tinget tyckte dock att det fanns större personliga anledningar att släppa 31-åringen på fri fot jämfört med de andra två misstänkta i fallet, enligt TTELA:s reporter på plats."
Citera
2013-08-08, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är mycket dålig på datorer men jag tror att de som är duktiga på det, kan ta fram från vilken IP-adress man använt om man har skrivit en status på FB. Har jag fel?
Vemsomhelst kan inte få fram.
Men med hjälp av antingen operatören eller facebookadministratör så kan man se ip-nummer.
Very easy.
Polisen beställer loggar etc från facebook, privata konversationer, går att få fram allting som skrivits där och från vart och när.
Citera
2013-08-08, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MiBa
Citat från TTELA "- 35-åringen är fortsatt misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott, men gärningen handlar snarare om att man undanröjt bevis anser rätten.

Klockan 14.22 stod det klart att även 31-åringen omhäktas. Grunderna är i stort sett de samma. Tinget tyckte dock att det fanns större personliga anledningar att släppa 31-åringen på fri fot jämfört med de andra två misstänkta i fallet, enligt TTELA:s reporter på plats."
Förstod du inte vad jag skrev eller fick du bara en till post?
Att tidningen tycker det är ett grovt brott, håller jag med om ocksp iofs, men bara för det menas det inte att brottet måste vara grovt.
Men skit i det, du fattade inte vad jag menade.
Har ingen betydelse i detta fall heller.

Edit. Det står inte grovt skyddande av brottsling. Det står att brottet är grovt.
Bara för att klargöra för den del av befolkningen som är mindre begåvade.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-08-08 kl. 08:04.
Citera
2013-08-08, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Jag tycker inte ett skit synd om dom som hjälpt en mördare att röja undan en kropp från en 23årig tvåbarnsmamma som var i början på livet, dom har haft ett val att göra rätt och avstått från det.. Om dom visar ånger och ser till att kroppen hittas så dom anhöriga kan få begrava henne och börja sitt sorgearbete i lugn och ro istället för den oron det måste innebära att inte veta.. Nä mina tankar går till dom som älskat I*a
Alltså. Inte för att vara sån, men Ida var väl inte så duktig så att hon bara kan benämnas som en ung tvåbarnsmamma bara sådär. Hon hängde som synes med en riktig idiot, aj, she had it coming, tyvärr.
Umgås man med såna här idioter så vet man att det kan få konsekvenser.
Nu gick det illa för lilla söta id*, men som sagt.
Citera
2013-08-08, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jäkla onödigt för DaBitch har haft vänlighet att svara på frågor idag som det surrats över länge. Behåll din misstänksamhet för dig själv eller i PM och sitt inte och peka ut deltagare i tråden för något du inte har belägg för. Pellejöns. Det gäller för Kanel Kalle också
Hen skrev bara att det var en möjlighet.
Precis som det är möjligt att miggafrii skulle ha skrivit det meddelandet från DB's dator.
Vemsomhelst kan ha gjort uppdateringen.
Är det någon annan som skrivit uppdateringen så är det stor chans att det är någon som ser upp till dessa ståtliga män. Som miggafrii och bitchen.
Ingen av oss har gjort något som ingen annan har gjort.
Här spåras det hejvilt.
Har du belägg för att AJ's morsa har hjälpt till vid försvinnandet?
Varför hugger du inte på det annars? Eller allt annat det spånas om.
Dabitch har inte många hemma. Så att du litar blint på henne gör dig dum.
Hon svarar i den mån hon kan "hjälpa" de misstänkta. Inget annat.
Citera
2013-08-08, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag kan svara på trean.
Facebook loggar ip på både statusuppdateringar och gillmarkeringar som ligger till grund för den riktade marknadsföringen. Om ip-adressen däremot blir förknippad med den specifika statusen eller gillamarkeringen är jag dock osäker på, men nog borde det väl vara så.
Man ser vilken tid ip't loggar in, och så kan man ju se tiden då inlägget skrevs.
Citera
2013-08-08, 07:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
En fråga bara, hur hjälper detta utlåtande IF samt anhöriga? Handlade denna tråden plötsligt om mig och mitt liv eller handlade den om IF?
Seriöst håll er till ämnet.

Du har helt rätt, denna tråd handlar inte om ditt liv.

Du har kanske svarat på detta innan men jag minns inte svaret isf. När du hade kontakt med AJ på söndagförmiddagen var befann han sig då?
Citera
2013-08-08, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
AJ häktades i sin frånvaro 24 juli, vilket är en förutsättning för internationell efterlysning.
Ok, nu förstår jag!
Citera
2013-08-08, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Känns ju inte heller aktuellt. Att nöjesköra upp en bil ett par kilometer upp på hunneberg och sedan ta sig därifrån på något annat sätt....

Min poäng är att det ju inte är speciellt sannolikt att bilen stulits överhuvudtaget.
Nej, inte speciellt troligt. Men det var ett annat alternativ till det jag svarade på.
Men man kan ha kört jättelångt, och sen ville man hem igen, och då körde man "nästan" hem, men stack upp på berget å fjuttade på kärran, sen gick man den korta vägen hem.
Men som sagt, inte så troligt i detta sammanhang.
Troligast är att ägaren inte fick bilen stulen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in