2013-08-07, 16:25
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Vänta nu har jag missat något? Vem har slagit ihjäl en hund?

Det ryktas att DBs hund är ihjälslagen för att hen högg en ung tjej. Vet någon om detta stämmer och vet DB detta i så fall?
Citera
2013-08-07, 16:30
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Jag tror dig. Vad jag förstår så har DB haft det ganska tufft under en tid. Och AJ verkar ju försökt att muntra upp honom, antar att DB kanske inte har så många nära vänner. Kanske inte så många som vill umgås med DB men tanke på hans tuffa yttre... då kan det vara lätt att träffa "fel" sorts vänner... bättre en dålig vän än ingen alls. Även om DB har en annan åsikt. Kan förstå att DB har ställt upp även om han inte borde.

Kan faktiskt inte låta bli att tycka lite "synd" om FH och DB som dragits in i AJs sjuka gärningar. En bra person slår inte ihjäl andra människor och sätter inte sina vänner i skiten. Den enda vettiga hade varit att AJ hade ringt polisen och erkänt. Hade han gjort det hade DB njutit av sommaren, haft hunden vid liv och träffat sina nära och kära. Jag är övertygad att han kommer få sitta inne för detta ett tag. DB får givetvis skylla sig själv när han hjälpte AJ att röja kroppen men det är AJ som DB skall lägga skulden på.... ingen annan.

Nu förutsätter jag att det är så, är DB och bilen bunden till BP så är det ingen annan än AJ som är GM. Han är inte frisk. För DB och FH skulle väl inte hjälpa någon annan röja kroppen? PT?

DB kommer få det tufft när han kommer ut, hoppas att DaBitch tar hand om honom och får honom att inse att AJ inte är rätt person att umgås med. Det löser sig kanske av sig självt för AJ lär sitta betydligt längre innanför lås och bom.

Jag tycker inte ett skit synd om dom som hjälpt en mördare att röja undan en kropp från en 23årig tvåbarnsmamma som var i början på livet, dom har haft ett val att göra rätt och avstått från det.. Om dom visar ånger och ser till att kroppen hittas så dom anhöriga kan få begrava henne och börja sitt sorgearbete i lugn och ro istället för den oron det måste innebära att inte veta.. Nä mina tankar går till dom som älskat I*a
Citera
2013-08-07, 16:31
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Det ryktas att DBs hund är ihjälslagen för att hen högg en ung tjej. Vet någon om detta stämmer och vet DB detta i så fall?

Det är ett rykte som florerat till och från i tråden under ett par veckor. Man kan nog konstatera att om en hund hade bitit ett barn så illa att det behövt sjukhusvård på Sahlgrenska som ryktet säger så hade det med säkerhet stått om det i dagspressen. Är det någon som har sett någon sådan artikel i rikspress (tex. AB, Expressen/GT) eller lokalpress (tex. TTELA/Gresablat/GP)? Är det ett rykte utan någonting bakom så bör det dödas. Finns det sanning bakom så vore det bra att få reda på det.
Citera
2013-08-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Jag tycker inte ett skit synd om dom som hjälpt en mördare att röja undan en kropp från en 23årig tvåbarnsmamma som var i början på livet, dom har haft ett val att göra rätt och avstått från det.. Om dom visar ånger och ser till att kroppen hittas så dom anhöriga kan få begrava henne och börja sitt sorgearbete i lugn och ro istället för den oron det måste innebära att inte veta.. Nä mina tankar går till dom som älskat I*a

Nä vi får se hur länge de orkar leva efter mottot "golare har inga polare". Kan förstå mottot till viss del men inte när det gäller mordet i detta fall.
Citera
2013-08-07, 16:35
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Det är ett rykte som florerat till och från i tråden under ett par veckor. Man kan nog konstatera att om en hund hade bitit ett barn så illa att det behövt sjukhusvård på Sahlgrenska som ryktet säger så hade det med säkerhet stått om det i dagspressen. Är det någon som har sett någon sådan artikel i rikspress (tex. AB, Expressen/GT) eller lokalpress (tex. TTELA/Gresablat/GP)? Är det ett rykte utan någonting bakom så bör det dödas. Finns det sanning bakom så vore det bra att få reda på det.

Jag utgår från att det var sant då en hysterisk vän/väninna till DB var inne på tråden och öste galla över dom flesta, det enda vettiga hen fick ur sig var väl att hunden borde avlivats på ett humanare sätt.. Finns skrivit vääääldigt mycket om detta tidigare i tråden
Citera
2013-08-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
DB kan naturligtvis logga in från andra "ställen" än sin egen dator.
Telefon eller bärbar. En usbsticka eller dela nät från sin lur.
Eftersom han inte kan logga in från sin mobil.
Men det är lite lustigt. Måste ha en riktigt gammal telefon, typ 3210 eller nåt i den klassen.
Tro inte på historien som DB (da bitch) drar fullt ut.
Denne har i princip sagt att hon haft ett förhållande med DB, men hon fick aldrig stryk av denne.
Undra hur lång gt förhållandet var

Jasså du... Att du hade fantasi, det har jag förstått ... Men att ni Ljuger får stå för ER! Jag har aldrig haft ett förhållande med D.B eller i närheten. Har du inga vänner? En VÄN är något man bör vara rädd om.... Och med din uppkäftighet måste du missat den poängen.... Börja snacka skit OM mig som är AKTIV i tråden...... Det finns ord för sådana som dig!!

Ta det lugnt nu. Jag har aldrig påstått att du har ett förhållande med DB. Jag har heller inte påstått att det var du som gjorde hans statutsuppdatering, bara att det var en möjlighet när det diskuterades Facebookuppdateringar och tider.
Citera
2013-08-07, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Ta det lugnt nu. Jag har aldrig påstått att du har ett förhållande med DB. Jag har heller inte påstått att det var du som gjorde hans statutsuppdatering, bara att det var en möjlighet när det diskuterades Facebookuppdateringar och tider.

Jäkla onödigt för DaBitch har haft vänlighet att svara på frågor idag som det surrats över länge. Behåll din misstänksamhet för dig själv eller i PM och sitt inte och peka ut deltagare i tråden för något du inte har belägg för. Pellejöns. Det gäller för Kanel Kalle också
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-07 kl. 16:49.
Citera
2013-08-07, 16:52
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala

Sök i tråden
har angetts minst 2 ggr

DBs arbetsgivare då hunden sägs ha attackerat arbetsgivarens dotter

Hans arbetsgivare slog ihjäl hunden med en slägga och grävde ner hunden. Det är alltså ingen skröna. DB:s arbetsgivare har för övrigt bidrag för att ha honom där. Om han är så värst sugen på att ha kvar DB vid en friande dom, återstår att se.

DB:s arbetsgivares dotter skulle mata hunden och då blev hon allvarligt biten. Vet inte om DB:s arbetsgivare slog ihjäl hunden i samband med attacken eller efter det hänt. Förmodligen var han rasande och slog ihjäl hunden efter attacken.
Senast redigerad av storbonden 2013-08-07 kl. 16:58.
Citera
2013-08-07, 16:53
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken

Det skrevs här av en som tydligen känner DB och hen var ganska arg. Det var inget litet barn (förmodligen över 18) som blev bitet och sjukhusen rapporterar inte allt till tidningar. Det är inte ens säkert att polisen är underrättad.

Är det någon här som vet?

Såg inlägget ovan när jag postat detta. Tack!
Citera
2013-08-07, 17:00
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Hans arbetsgivare slog ihjäl hunden med en slägga och grävde ner hunden. Det är alltså ingen skröna. DB:s arbetsgivare har för övrigt bidrag för att ha honom där. Om han är så värst sugen på att ha kvar DB vid en friande dom, återstår att se.

DB:s arbetsgivares dotter skulle mata hunden och då blev hon allvarligt biten.

Tack!

Du som verkar ha lite koll på dessa killar (AJ, DB och FH), vet du något om bil nr 2? Vems kan den vara?

Vem av dem eller vem i deras närhet kan vilja läsa "Även tystnaden har ett slut" av Ingrid Betancourt?
Citera
2013-08-07, 17:08
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Den juridiska termen är väl ändå: utom rimligt tvivel. INTE utom ALLT rimligt tvivel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Beviskrav

I detta inlägg skriver du att AJ är häktad, hur skall du ha det?
I ett annat inlägg skriver du att AJ inte är häktad...
Sitter du bara och gissar eller garderar du dej med olika utsagor i olika inlägg?

Vi ska nog inte ta kanelsyrans inlägg på så stort allvar. Du ser ju själv vad och hur han skriver, inte mkt att komma med utan bara en massa påhopp på folk och dravel om vad han själv tycker. Så har det varit genom hela tråden. Kolla alla hans inlägg......... Vi blev av med honom ett tag men nu är han tyvärr tillbaka. Det bästa alla kan göra är att ignorera!

AJ är häktad av Vbg-tingsrätt i sin frånvaro. Du har helt rätt.
Citera
2013-08-07, 17:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden

DB:s arbetsgivares dotter skulle mata hunden och då blev hon allvarligt biten. Vet inte om DB:s arbetsgivare slog ihjäl hunden i samband med attacken eller efter det hänt. Förmodligen var han rasande och slog ihjäl hunden efter attacken.
Det verkar som DB haft ett dåligt upplägg till hundvakt. Hunden var kvar i hemmet antar jag, med tanke på att flashbackare sett "flickor" i DB's hus efter häktningen?
Det är ju inte många hundar som är att lita på till 100% när folk stövlar in utan att ägaren är hemma. Detta oavsett om de känner igen personen eller inte.

Är det känt hur bekanta hunden och offret var?
Visar det sig att hunden var hemma hos dottern är det ju genast lite märkligare.

Men jag har själv blivit biten rejält av en rottweiler jag var hundvakt åt i några dagar när jag skulle säga till på skarpen att han inte fick gnaga på min antika fåtölj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in