2013-08-07, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det enda jag förstod var att de varit med likhund i någon sjö i närområdet vars namn jag tyvärr inte lade på minnet, samt varit med likhund i skogen runt vilthägnet. Men det antyddes att de gör ett nytt specifikt försök med flera hundar vid kräftdammen och de små gölarna där.
Tyvärr fick jag ingen uppgift att en sån där manick skulle vara aktuell

Flera likhundar vid dammen, now we are talking !
Hoppas bara att Ida var välpaketerad (oavsett plats), så att något finns kvar för vovvarna att känna

Quarrel har sagt att det borde finnas kvar länge oavsett, så jag är säker på att Ida hittas snart
Citera
2013-08-07, 15:55
Medlem
A.Nonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Hoppas bara att Ida var välpaketerad (oavsett plats), så att något finns kvar för vovvarna att känna

Quarrel har sagt att det borde finnas kvar länge oavsett, så jag är säker på att Ida hittas snart

På plats nu?
Citera
2013-08-07, 16:00
Medlem
wazladas avatar
http://www.expressen.se/nyheter/misstankt-mord-pa-kyrkogard-i-solna/

Har polisen kollat kyrkogårdar i närområdet?
Citera
2013-08-07, 16:02
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Det känns väldigt bra att de kollar upp dammen ordentligt. Uppgifter om dammen har legat och gnagt i min skalle sedan den först var på tapeten här.
Bra att de har tillgång till fler hundar med, ifall de skulle få en tveksam markering av hund 1.
Citera
2013-08-07, 16:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Absolut! Jag menar bara att tidpunkten visar att han var hemma just då eftersom det nu sägs att han inte har facebook i mobilen utan detta säger att han inte kan ha kommit till porten förrän nån halvtimme i så fall efter han skrev detta.

Det är utifrån tidsschemat den här natten jag funderar.

Är inte speciellt hemma på detta men kan han inte ha lånat någons mobil för att göra inlägget.
Jag tänker på uppgiften från en postare som tror sig ha sett en volvo vid 1-2 tiden.
Citera
2013-08-07, 16:08
Medlem
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
DB kan naturligtvis logga in från andra "ställen" än sin egen dator.
Telefon eller bärbar. En usbsticka eller dela nät från sin lur.
Eftersom han inte kan logga in från sin mobil.
Men det är lite lustigt. Måste ha en riktigt gammal telefon, typ 3210 eller nåt i den klassen.
Tro inte på historien som DB (da bitch) drar fullt ut.
Denne har i princip sagt att hon haft ett förhållande med DB, men hon fick aldrig stryk av denne.
Undra hur lång gt förhållandet var

Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Det kan ju lika gärna vara DaBitch som loggat in på Facebook med DBs konto och gjort statutsuppdateringen.

Jasså du... Att du hade fantasi, det har jag förstått ... Men att ni Ljuger får stå för ER! Jag har aldrig haft ett förhållande med D.B eller i närheten. Har du inga vänner? En VÄN är något man bör vara rädd om.... Och med din uppkäftighet måste du missat den poängen.... Börja snacka skit OM mig som är AKTIV i tråden...... Det finns ord för sådana som dig!!
Citera
2013-08-07, 16:13
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Vänta nu har jag missat något? Vem har slagit ihjäl en hund?

Sök i tråden
har angetts minst 2 ggr

DBs arbetsgivare då hunden sägs ha attackerat arbetsgivarens dotter
Citera
2013-08-07, 16:14
Medlem
Nån som hört ifall di e vid dammarna nu?
Citera
2013-08-07, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.Nonym
På plats nu?

Citat:
Ursprungligen postat av snigelnglider
Nån som hört ifall di e vid dammarna nu?

Svar:

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det enda jag förstod var att de varit med likhund i någon sjö i närområdet vars namn jag tyvärr inte lade på minnet, samt varit med likhund i skogen runt vilthägnet. Men det antyddes att de gör ett nytt specifikt försök med flera hundar vid kräftdammen och de små gölarna där.
Tyvärr fick jag ingen uppgift att en sån där manick skulle vara aktuell

PS. Försök läs lite innan ni postar, det blir så lätt 20 onödiga inlägg...
Citera
2013-08-07, 16:19
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ja tuff utsida och mjuk på insidan.

Jag tror dig. Vad jag förstår så har DB haft det ganska tufft under en tid. Och AJ verkar ju försökt att muntra upp honom, antar att DB kanske inte har så många nära vänner. Kanske inte så många som vill umgås med DB men tanke på hans tuffa yttre... då kan det vara lätt att träffa "fel" sorts vänner... bättre en dålig vän än ingen alls. Även om DB har en annan åsikt. Kan förstå att DB har ställt upp även om han inte borde.

Kan faktiskt inte låta bli att tycka lite "synd" om FH och DB som dragits in i AJs sjuka gärningar. En bra person slår inte ihjäl andra människor och sätter inte sina vänner i skiten. Den enda vettiga hade varit att AJ hade ringt polisen och erkänt. Hade han gjort det hade DB njutit av sommaren, haft hunden vid liv och träffat sina nära och kära. Jag är övertygad att han kommer få sitta inne för detta ett tag. DB får givetvis skylla sig själv när han hjälpte AJ att röja kroppen men det är AJ som DB skall lägga skulden på.... ingen annan.

Nu förutsätter jag att det är så, är DB och bilen bunden till BP så är det ingen annan än AJ som är GM. Han är inte frisk. För DB och FH skulle väl inte hjälpa någon annan röja kroppen? PT?

DB kommer få det tufft när han kommer ut, hoppas att DaBitch tar hand om honom och får honom att inse att AJ inte är rätt person att umgås med. Det löser sig kanske av sig självt för AJ lär sitta betydligt längre innanför lås och bom.
Citera
2013-08-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Tror säkert det stämmer med uppgifterna som kommit fram som nyheter under dagen.
Jag kan dock logga in på min FB-profil från en väns mobil, om jag behöver....
Jag är mycket dålig på datorer men jag tror att de som är duktiga på det, kan ta fram från vilken IP-adress man använt om man har skrivit en status på FB. Har jag fel?
Senast redigerad av matematiker 2013-08-07 kl. 16:23.
Citera
2013-08-07, 16:25
Medlem
A.Nonyms avatar
Citat:

OK, jag (och tydligen fler) tolkade ditt glada utrop ovan som ett konstaterande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in