2013-08-07, 20:04
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Du accepterar homosexualitet och äcklas av Islam? Ditt sista hemvist är helvetet i en evighet. Lev dit liv och flanera på jorden men din tid kommer.

Helvetet kommer att ta emot de otrogna med skrän och vrede:
.
.
.

Jag är kristen. I Bibeln finns inget helvete - inte ens för homofona muslimer.
Citera
2013-08-07, 20:05
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Good-day
Homosexualitet är synd och det strider mot Guds ordning. Har ni inte hört talas om vad som hände med folket i Sodom och Gomorra? Dessa städer utrotades på grund av denna hemska synd.

Åh nä men shit alltså! fast har DU inte hört att den där storyn är bullshit?
Citera
2013-08-07, 20:06
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Good-day
Homosexualitet är synd och det strider mot Guds ordning. Har ni inte hört talas om vad som hände med folket i Sodom och Gomorra? Dessa städer utrotades på grund av denna hemska synd.
Har du belägg för det som inte återfinns i religiösa skrifter? Nej.
Citera
2013-08-07, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
”… fastbundna i kedjor vars längd är 70 kubikmeter.”
[Koranen: 69:32]

vars längd är 70 kubikmeter.

Goddag, jag skulle vilja köpa ett kilo text från koranen, kan jag få det i påse?
Citera
2013-08-07, 20:10
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tycker inte att det är adekvat att tala om gräns, då dessa företeelser inte befinner sig på samma skala.
jo det framgår med all önskvärd tydlighet. Jag tycker att ateister saknar helt grund för moralisering, men det stoppa mig inte från att diskutera det med ateister ändå. Låt mig formulera det såhär istället. Måste alla beslut accepteras om det involvera ett samtycke mellan två personer(förutsätt att ingen tar skada).
Citera
2013-08-07, 20:11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
vars längd är 70 kubikmeter.

Goddag, jag skulle vilja köpa ett kilo text från koranen, kan jag få det i påse?

Vänta nu! IP! Står det FEL i Koranen?

Har du inte alltid påstått att Koranen är felfri?
Citera
2013-08-07, 20:16
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Jag är kristen. I Bibeln finns inget helvete - inte ens för homofona muslimer.

Du har inte läst din bibel.
Citera
2013-08-07, 20:16
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
jo det framgår med all önskvärd tydlighet. Jag tycker att ateister saknar helt grund för moralisering, men det stoppa mig inte från att diskutera det med ateister ändå. Låt mig formulera det såhär istället. Måste alla beslut accepteras om det involvera ett samtycke mellan två personer(förutsätt att ingen tar skada).

Skulle det kanske i vissa fall kunna tänkas finnas olika omständigheter som gör att olika frågor kräver olika beslutsunderlag? Lägg av med ditt fjantiga hårklyveri!
Citera
2013-08-07, 20:18
Medlem
guderis avatar
Citat:

Har inte Gud givit människan fri vilja? Om Gud inte kan bevisas för att det skulle inskränka på våran fria vilja, vad har då ni religiösa människor förr rätt att förneka andra människor deras egna fria val?
Citera
2013-08-07, 20:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

I sexuella relationer är det så i de flesta fall, ja.

... och det är väl just det som ateister (i den mån vi har en gemensam syn i detta) inte gör. Vi moraliserar inte över att två vuxna människor väljer att ha en sexuell relation. Inte om de är vuxna. Inte om det sker i samtycke. För att moralisera över sådant krävs nog en religiös eller annan irrationell övertygelse (vilket ateister också kan ha).
Citera
2013-08-07, 20:25
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Du har inte läst din bibel.

Jo och jag har också läst:

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/helvetet.htm
Citera
2013-08-07, 20:25
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I sexuella relationer är det så i de flesta fall, ja
I vilka fall gäller det inte?

Citat:
och det är väl just det som ateister (i den mån vi har en gemensam syn i detta) inte gör. Vi moraliserar inte över att två vuxna människor väljer att ha en sexuell relation. Inte om de är vuxna. Inte om det sker i samtycke. För att moralisera över sådant krävs nog en religiös eller annan irrationell övertygelse (vilket ateister också kan ha).
Hehe ni försöker ju övertyga andra i tråden om att homosex är rätt, modern och spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in