2013-08-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Jag tror inte heller på smältverks teorin. Men omöjligt är det inte. Då det inte finns någon bemanning i porten efter klockan 16:00 (17:00). Då kan en enskild anställd öppna upp grinden med sitt passerkort.

Med tanke på den lilla bemanningen på smältverket ca 8-9 stycken på skiftets obekväma timmar (efter 16:00 på vardagar + helgen) skulle teorin inte helt falla bort.

Jag har oxå haft funderingar åt de hållet, men vid användning av passerkort så registreras väl de av vem och när? Och förhoppningsvis finns de väl kameror där... Hoppas polisen kollat detta
Citera
2013-08-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSofia74
Jag har oxå haft funderingar åt de hållet, men vid användning av passerkort så registreras väl de av vem och när? Och förhoppningsvis finns de väl kameror där... Hoppas polisen kollat detta

Jag vet att de finns kameror mot viksängen, nya infarten från Vänersborg som byggdes i samband med rondellbygget sen finns de vid bron över mot vattenfalls värmevärk. Samt övre grindarna där lastbilarna kör in på området..

Sen i övrigt vet jag inte hur det ser ut. Jo det registreras absolut in och utgångar där. Men då personalparkeringen ligger utanför så är det ju en del rörelse ut och in där kan jag tänka. =) Personalförmåner och annat.. =)
Senast redigerad av Honkies 2013-08-07 kl. 19:21.
Citera
2013-08-07, 19:22
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Jag tror inte heller på smältverks teorin. Men omöjligt är det inte. Då det inte finns någon bemanning i porten efter klockan 16:00 (17:00). Då kan en enskild anställd öppna upp grinden med sitt passerkort.

Med tanke på den lilla bemanningen på smältverket ca 8-9 stycken på skiftets obekväma timmar (efter 16:00 på vardagar + helgen) skulle teorin inte helt falla bort.

En P*trik Johan*son har kopplingar dit och är en av FHs vänner på Facebook. Någon annan här i tråden trodde dock inte att han kunde vara inblandad så vi kanske kan släppa detta iallafall tillsvidare. Förhoppningsvis hittas I*a snart, skulle inte förvåna mig om någon av dem har pratat.
Citera
2013-08-07, 19:23
Medlem
Om hon blivit dumpad i älven. Finns det något som hindrar att hon åker in i turbinerna vid Lilla Edet? Tex något galler som hindrar skräp/träd/grenar att komma in i turbinerna?
Citera
2013-08-07, 19:36
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Om hon blivit dumpad i älven. Finns det något som hindrar att hon åker in i turbinerna vid Lilla Edet? Tex något galler som hindrar skräp/träd/grenar att komma in i turbinerna?
Galler finnes.
Citera
2013-08-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag skrev några frågor till ett par användare men fick inget svar. Därför skriver jag dem igen för att kanske någon annan kan svara.
1- Har DB sålt hembränt eller han tillverkade det bara för sitt eget bruk?
2- Om DB är oskyldig och inte varit med AJ den aktuella natten och dagen efter, hur kunde AJ få DBs bil. Var det AJ som körde mc och hämtade bilen eller DB körde och lämnade bilen till AJ?
3- De som är duktiga på datorer, borde ta fram från vilken IP-adress DB skrev sin status på FB den aktuella kvällen eller?

Svar på fråga 1.
http://minfil.org/ydF5c5b8b3/DB-HB.jpg
Citera
2013-08-07, 20:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Stämmer bra.
Men AJ är inte häktad av en svensk tingsrätt.
Han är eftersökt av polisen, sitter i förvar i polen.
2 häktade mig veterligen.
AJ vet jag inte om han är häktad eller ej faktiskt.
Men du har rätt i att det är TR som beslutar om häktning.
Aj kommer med högsta sannolikhet bli häktad när han anländer till sverige.
Svensk TR kan mig veterligen inte häkta någon i ett annat land.
Mvh
AJ häktades i sin frånvaro 24 juli, vilket är en förutsättning för internationell efterlysning.
Citera
2013-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Tack!

Du som verkar ha lite koll på dessa killar (AJ, DB och FH), vet du något om bil nr 2? Vems kan den vara?

Vem av dem eller vem i deras närhet kan vilja läsa "Även tystnaden har ett slut" av Ingrid Betancourt?

Det verkar ju vara omvittnat av flera här att AJ är bokslukare. Han kom till polisen efter första häktningen med "en påse böcker". På bilder från det polska häktet syns han lotsas fram med en bok i handen.
Ingrid Betancourts bok är säkert spännande!
Citera
2013-08-07, 20:17
Medlem
Är de 3 häktade med restriktioner? Om man är häktad med restriktioner, får advokaten återge något av det som står i denna tråd tex?
Citera
2013-08-07, 20:36
Medlem
på tal om dammar och brunnar...finns ju en damm bakom Baggården på grusvägen mellan DB: hem och FH:s hus i salstad...även en del brunnar ute i markerna som man kan nå via "gräsvägar", bara en liten fundering som kom upp då de gick ut i ttela om dammar och brunnar.
Citera
2013-08-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är mycket dålig på datorer men jag tror att de som är duktiga på det, kan ta fram från vilken IP-adress man använt om man har skrivit en status på FB. Har jag fel?

Att fastställa ett tidsschema för de misstänktas in- och utgående elektroniska kommunikationer, metadata, var givetvis det första polisen gjorde:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet
https://lagen.nu/2003:389
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-07 kl. 21:13.
Citera
2013-08-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaruzelski
Det verkar ju vara omvittnat av flera här att AJ är bokslukare. Han kom till polisen efter första häktningen med "en påse böcker". På bilder från det polska häktet syns han lotsas fram med en bok i handen.
Ingrid Betancourts bok är säkert spännande!

Bokslukare och bokslukare, finns väl inte så mycket annat att göra när man sitter häktad, som han gör ofta!

Bilden är nog en arkivbild för övrigt. Ser ut som det står nåt med sal på glasdörren i bakgrunden.

AJ är inte så intellektuell eller intelligent som vissa här försöker få det till, Jag skulle nog tvärtemot säga att han är ganska klent begåvad.
Känns väldigt många bråk förr i tiden uppstod just på grund av att han inte hängde med riktigt i diskussionen eller att han inte riktigt förstod saker och kände sig lite bortgjord, Då ilskna han till istället.

Men allt är ju relativt, i jämförelse med den medelmåttige gamla NSF'aren så är han säkert smart och vältalig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in