2013-08-07, 17:27
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det verkar som DB haft ett dåligt upplägg till hundvakt. Hunden var kvar i hemmet antar jag, med tanke på att flashbackare sett "flickor" i DB's hus efter häktningen?
Det är ju inte många hundar som är att lita på till 100% när folk stövlar in utan att ägaren är hemma. Detta oavsett om de känner igen personen eller inte.

Är det känt hur bekanta hunden och offret var?
Visar det sig att hunden var hemma hos dottern är det ju genast lite märkligare.

Men jag har själv blivit biten rejält av en rottweiler jag var hundvakt åt i några dagar när jag skulle säga till på skarpen att han inte fick gnaga på min antika fåtölj

Behovet av hundvakt kom nog lite plötsligt, vännen AJ hade kanske lovat att de inte skulle bli upptäckta.
Citera
2013-08-07, 17:37
Medlem
Jag skrev några frågor till ett par användare men fick inget svar. Därför skriver jag dem igen för att kanske någon annan kan svara.
1- Har DB sålt hembränt eller han tillverkade det bara för sitt eget bruk?
2- Om DB är oskyldig och inte varit med AJ den aktuella natten och dagen efter, hur kunde AJ få DBs bil. Var det AJ som körde mc och hämtade bilen eller DB körde och lämnade bilen till AJ?
3- De som är duktiga på datorer, borde ta fram från vilken IP-adress DB skrev sin status på FB den aktuella kvällen eller?
Citera
2013-08-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Hur ställer du dig till det som vi kan anta är ett ökar bevisläge mot åtminstone DB. Han kan bindas till brottsplatsen och hans bil kan bindas till bortförandet. Fortfarnas lika övertygad om DB's oskuld?

Länka sidan där jag varit övertygad om D.Bs oskuld......... plzzzz
Citera
2013-08-07, 17:57
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag skrev några frågor till ett par användare men fick inget svar. Därför skriver jag dem igen för att kanske någon annan kan svara.
2- Om DB är oskyldig och inte varit med AJ den aktuella natten och dagen efter, hur kunde AJ få DBs bil. Var det AJ som körde mc och hämtade bilen eller DB körde och lämnade bilen till AJ?
3- De som är duktiga på datorer, borde ta fram från vilken IP-adress DB skrev sin status på FB den aktuella kvällen eller?

1- Vad har det med försvinnandet att göra?
2- Det vet nog bara dom inblandade själva. Men AJ kan ju ha lånat DB's bil på vägen till Trollhättan på fredagen tex.
3- Det kan ju polisens experter göra iaf.
Citera
2013-08-07, 17:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag kan svara på trean.
Facebook loggar ip på både statusuppdateringar och gillmarkeringar som ligger till grund för den riktade marknadsföringen. Om ip-adressen däremot blir förknippad med den specifika statusen eller gillamarkeringen är jag dock osäker på, men nog borde det väl vara så.
Citera
2013-08-07, 17:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, helt fastställt att det INTE var strax efter midnatt som en granne sett AJ. Men då blir det hädarns tight med tiden eftersom att mellan 02-03 har något uppmärksammat blod i trappen. Ska det ha varit samma granne som både sett AJ och blod samtidigt då?

Hmmm, kan det vara så att denne granne inte bara sett AJ och blodet i trappen, utan också sett DB och FH komma dit!? Det kan väl inte va så jäkla många grannar som är vakna vid den tiden. Kan grannen dessutom sett genom titthålet i dörren när de torkade eller bar nåt i trappen? Isf sitter de pyrt till ..

Det var precis det jag menade när jag skrev om detta, tidsaspekten gör det möjligen väldigt tajt mellan observationen av AJ med ev. telefon utanför porten kl. halv-3 på natten och att DB och FH i så fall skulle kommit dit precis efter facebookstatusen och att blodet setts vid 2-3-tiden, att det blir tidsmässigt nästan så det känns som att de sprungit på varandra utanför porten och denne granne kanske blev nyfiken och fortsatte ha tratt-öron och lyssnade.

Man kan ju bara hoppas att denne granne fortsatte titta, så att det finns uppgifter som kan hjälpa till att Id* hittas, om tiden för när bilen åkte iväg går att fastslå.
Citera
2013-08-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Det är inte upp till de misstänkta att bevisa sin oskuld. De behöver inte säga ett ord om de så vill. Det är upp däremot upp till åklagaren att försöka bevisa deras skuld, och utan fysiska bevis är det svårt att fälla någon även ifall de gör vissa erkännanden och då ska de heller inte dömas. Även om man inte döms så betyder inte det att man är oskyldig, i mina ögon.

Jag är mycket medveten om detta. Jag syftade till att så mycket pekar på dem just nu att om de blir friade är de fortfarande misstänkta i mångas ögon (såvida inte annan GM dyker upp). Därför inte så smart att bara sitta och vara tyst, är de oskyldiga borde de aktiv samarbeta för att bli rentvådda.
Citera
2013-08-07, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Hans arbetsgivare slog ihjäl hunden med en slägga och grävde ner hunden. Det är alltså ingen skröna. DB:s arbetsgivare har för övrigt bidrag för att ha honom där. Om han är så värst sugen på att ha kvar DB vid en friande dom, återstår att se.

DB:s arbetsgivares dotter skulle mata hunden och då blev hon allvarligt biten. Vet inte om DB:s arbetsgivare slog ihjäl hunden i samband med attacken eller efter det hänt. Förmodligen var han rasande och slog ihjäl hunden efter attacken.
Så sanningen ändrar sig för det stod väl tidigt i tråden att det var med en kofot han miste livet med? Eller är det en släggskröna? Ioförsig har det inget med Dådet att göra...
Hur går det med AJ´s hemresa då, eller vill han kanske stanna i Polen?
Citera
2013-08-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorErikMarklund
Om nån i "gänget" har en insider på Alloys går det att bli av med en kropp helt spårlöst. Och smältverket är i drift dygnet runt, året runt...

Håller på att läsa ikapp så jag vet inte om någon har svarat på detta.

Jag tror inte på det, att lägga en kropp i smältan medför mycket "fräs"
och vattenånga samt mer slaggprodukter och detta tror jag skulle märkas
av den som bestämmer när smältan är klar/ren.
Kroppen innehåller ju en hel del vätska, så mycket så jag tror
inte det skulle passera obemärkt. Ingen jobbar väl ensam i ett smältverk heller?
Har för mig att även om det är få personer och många datorer/monitorer
så lagras förloppet från kamerorna några dagar.

Jag kan ha fel men detta tror jag inte är svaret på vart hon försvann.
Citera
2013-08-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
En A-brunn och en med galler precis utanför min tomt. (det är inget jag brukar göra)

Brunnar som sitter i vägbanor, svetsas de fast lite för att ej locket skall hoppa upp när lastbilar kör över?

Svetsas har jag aldrig hört talas om men däremot att men silikonar fast dom
där avloppen ofta bräddar(svämaröver så locket lyfts då pumpstationen inte hinner med)
Citera
2013-08-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Håller på att läsa ikapp så jag vet inte om någon har svarat på detta.

Jag tror inte på det, att lägga en kropp i smältan medför mycket "fräs"
och vattenånga samt mer slaggprodukter och detta tror jag skulle märkas
av den som bestämmer när smältan är klar/ren.
Kroppen innehåller ju en hel del vätska, så mycket så jag tror
inte det skulle passera obemärkt. Ingen jobbar väl ensam i ett smältverk heller?
Har för mig att även om det är få personer och många datorer/monitorer
så lagras förloppet från kamerorna några dagar.

Jag kan ha fel men detta tror jag inte är svaret på vart hon försvann.

Jag tror inte heller på smältverks teorin. Men omöjligt är det inte. Då det inte finns någon bemanning i porten efter klockan 16:00 (17:00). Då kan en enskild anställd öppna upp grinden med sitt passerkort.

Med tanke på den lilla bemanningen på smältverket ca 8-9 stycken på skiftets obekväma timmar (efter 16:00 på vardagar + helgen) skulle teorin inte helt falla bort.
Senast redigerad av Honkies 2013-08-07 kl. 19:06.
Citera
2013-08-07, 19:02
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så sanningen ändrar sig för det stod väl tidigt i tråden att det var med en kofot han miste livet med? Eller är det en släggskröna? Ioförsig har det inget med Dådet att göra...
Hur går det med AJ´s hemresa då, eller vill han kanske stanna i Polen?

Det stämmer, det var en kofot som avslutade livet för Stell*n. Jag har fått det bekräftat ifrån två oberoende källor att det stämmer.
https://www.flashback.org/sp44489423
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in