2013-08-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Byxans ord gör ingen större skillnad för min del då han hänvisar till ull-strumpa som inte bekräftar.

Men, min skepcis i a f gäller inte trovärdigheten - tror varken tidningsbud eller strumpan ljuger. Men man kan ändå ifrågasätta vilka slutsatser som kan dras? Tycker inte det är så starkt att man utan ifrågasättande ska flytta hela tidstamen flera timmar.

Om man hade hört budets egen berättelse skulle det vara lättare att värdera:

Hypotetiskt exempel 1) "Jag är säker på OM det hade funnits blod hade jag sett det! Förra rundan hade jag nämligen tappat ett av mina favoritörhängen så jag tände lampan och tittade noga på golvet hela vägen. Jag kollade även framför den andra ingången."

Hypotetiskt exempel 2) - "såg du något blod i id@s trapp i söndags morse?"

- "Nä inget som jag reagerade på, men så letade jag inte heller. Det är halvljust på morgonen så jag brukar inte tända lampan i trappen...Hade också bråkat med min sambo så jag var kanske lite inne i mina egna tankar..."i

"närproducerat"...

Håller med.

Bra jobbat!

Det där ser intressant ut... Verkar relativt ödsligt, man kommer med bil ända fram? Djupt direkt vid kajen antar jag (till skillnad från en långgrund sjö, t ex.)

100m uppströms punkt 3 bakom den vita lagerbyggnaden har man insynsskydd, det är djupt direkt utanför kanten, sten som tyngder i överflöd.

Sedan fortsätter man mellan Terminalen och Stena bort mot GKN Aerospace, höger i rondellen, vänster mot SAAB, fortsätter mot flygplatsen, vänster i rondellen mot vargön och sedan valfri väg upp på Hunneberg för att bränna bilen.

Undrar om någon kikat på botten utanför Trollhättans Terminal....
Citera
2013-08-07, 13:47
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Det är inte upp till de misstänkta att bevisa sin oskuld. De behöver inte säga ett ord om de så vill. Det är upp däremot upp till åklagaren att försöka bevisa deras skuld, och utan fysiska bevis är det svårt att fälla någon även ifall de gör vissa erkännanden och då ska de heller inte dömas. Även om man inte döms så betyder inte det att man är oskyldig, i mina ögon.

Tyvärr finns det en påtaglig risk att ingen kommer att kunna dömas. För det första blir det svårt att fastställa dödstidpunkten och dödsorsaken, särskilt om inte kroppen återfinns (i tid). För det andra kan det bli svårt att bevisa när och av vem/vilka kroppen forslades bort.
Citera
2013-08-07, 13:48
Medlem
Miniskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Visst. Men då är den ju inte stulen....

Den bör vara anmäld stulen om du ska få några försäkringspengar för den. Sen att det är av dig själv eller med ditt medgivande den blir stulen är ju en annan sak. Den är dock officiellt andå stulen.
Citera
2013-08-07, 13:49
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelnglider
Är man en "softis" på insidan om man slår ihjäl en hund??

? Vad menar du nu, har DB slått ihjäl en hund? Du blandar inte ihop det nu va.. DB's chef slog ihjäl DB's hund när den attackerade hans dotter, detta har det skrivits en del om här i tråden
Citera
2013-08-07, 13:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Hamnen är ingen återvändsgränd, finns grusvägar runt byggnaderna för lastbilstrafik.

På andra sidan älvkanten, från Dannebacken sett, hur mycket företag och annat finns det där? Om det är såna längs älvskanten som har kameraövervakning, kanske det finns filmat mot den andra sidan älven, längs älvkanten en bit uppåt och neråt?

Om det finns företag och dyl på motsatta sidan Dannebacken, tänker jag att dessa kameror sitter på väggarna och filmar byggnadernas framsidor, mot älven då, och ja, det kanske går att se på såna filmer om det pågått nånting på andra sidan älven?

Jag vet, ett longshot, men ändå
Citera
2013-08-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
? Vad menar du nu, har DB slått ihjäl en hund? Du blandar inte ihop det nu va.. DB's chef slog ihjäl DB's hund när den attackerade hans dotter, detta har det skrivits en del om här i tråden
Jo..jag blandar nog ihop det..sorry
Citera
2013-08-07, 13:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniskeln
Bilar brinner ju av försäkringsbedrägerianledningar också.

Exakt, med då krävs det förstås att det finns en försäkring på bilen, annars kan man nog utesluta detta i det här sammanhanget.

Att DB får för sig att begå försäkringsbedrägeri samma dygn som hans vän AJ mördar Ida känns inte så sannolikt.
Citera
2013-08-07, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Fråga: Den tatueringen han har med "golare har inga polare", den har han väl inte i ansiktet?
Den tatueringen är inte ens hans.
Skulle han haft den i nyllet skulle alla veta att han är en golare.
Sen kan man få av andra kriminella som vet att han golat.
En sån sätter man inte själv i ansiktet.
Citera
2013-08-07, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Förlåt mig för ordvalet. Föredrar du 'virtuell pöbelhop' ???
http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%B6bel
Alla här vet vilka "flashback" är.
Ge sig nu litegrann.
Du är offtopic.

Flashback har följt fallet, och hjälper polisen med olika sätt att tänka och bete sig.
Ledtrådar från skogen och information om de misstänkta.
Du jiddrar med flashback. Moget
Citera
2013-08-07, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt, med då krävs det förstås att det finns en försäkring på bilen, annars kan man nog utesluta detta i det här sammanhanget.

Att DB får för sig att begå försäkringsbedrägeri samma dygn som hans vän AJ mördar Ida känns inte så sannolikt.
Hörde nånstans att bilen inte ens varit försäkrad.
Sant eller inte, återstår kanske att se.
Citera
2013-08-07, 14:00
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Absolut! Jag menar bara att tidpunkten visar att han var hemma just då eftersom det nu sägs att han inte har facebook i mobilen utan detta säger att han inte kan ha kommit till porten förrän nån halvtimme i så fall efter han skrev detta.

Det är utifrån tidsschemat den här natten jag funderar.

Tror säkert det stämmer med uppgifterna som kommit fram som nyheter under dagen.
Jag kan dock logga in på min FB-profil från en väns mobil, om jag behöver....
Citera
2013-08-07, 14:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Hörde nånstans att bilen inte ens varit försäkrad.
Sant eller inte, återstår kanske att se.

Det är nog troligt med tanke på att den var avställd, vad jag har förstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in