2013-08-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
DB har, vad som framkommit, INTE slagit ihjäl någon hund.
Har du annan information?
jag är djurvän..tyvärr många som inte är det,men nä det stämmer att han inte hade ihjäl just denna omtalde hund.. miss av mig..hade jag vart snut ,så hade jag snokat lite mer i Uddevalla..
Citera
2013-08-07, 15:16
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Stämmer bra.
Men AJ är inte häktad av en svensk tingsrätt.
Han är eftersökt av polisen, sitter i förvar i polen.
2 häktade mig veterligen.
AJ vet jag inte om han är häktad eller ej faktiskt.
Men du har rätt i att det är TR som beslutar om häktning.
Aj kommer med högsta sannolikhet bli häktad när han anländer till sverige.
Svensk TR kan mig veterligen inte häkta någon i ett annat land.
Mvh

AJ blev häktad vid tingsrätten, detta var en förutsättning för att en internationell
efterlysning kunde utfärdas enligt vad jag förstått av medias skriverier.
Någon med juridisk skolning eller mer bevandrad i rapporteringen kring fallet
får gärna korrigera eventuella felaktigheter.
Citera
2013-08-07, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Ber allmänheten leta i brunnar

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2282368-ber-allmanheten-leta-i-brunnar

Och dammar.

Mycket intressant. Dags att tömma kräftdammen nu då tro ?!

Citat:
Polisen ber nu om allmänhetens hjälp på ett nytt sätt i sökandet efter den försvunna 23-åriga kvinnan i Trollhättan. Man vädjar till markägare mellan Trollhättan och Grästorp med egna brunnar och dammar att leta efter spår.
Citera
2013-08-07, 15:17
Medlem
Har AJ anlänt till Sverige än?
Citera
2013-08-07, 15:20
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Utom allt rimligt tvivel måste också ingå i domen.
Men det tror jag inte blir några större problem.
Andra gången AJ är häktad nu, i samma mål.
Det skulle vara mäkta förvånande om han inte skulle dömas, iallafall i TR.

Den juridiska termen är väl ändå: utom rimligt tvivel. INTE utom ALLT rimligt tvivel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Beviskrav

I detta inlägg skriver du att AJ är häktad, hur skall du ha det?
I ett annat inlägg skriver du att AJ inte är häktad...
Sitter du bara och gissar eller garderar du dej med olika utsagor i olika inlägg?
Citera
2013-08-07, 15:23
Medlem
Kan det va ett desperat drag som polisen nu gör?
Gällande gå ut till allmänheten och be dem invertera brunnar och dammar.
Eller har de fått ett svagt erkännande från de nu häktade att offret ligger i brunn eller damm?
Citera
2013-08-07, 15:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Och dammar.

Mycket intressant. Dags att tömma kräftdammen nu då tro ?!
Enligt vad jag har erfarit har polisen varit i kontakt med Åk* idag ang. "kräftdammen" så vi får se om det ger/gav något.
Citera
2013-08-07, 15:26
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Kan det bevisas att dessa herrar har kört ett lik, och ingen annan information framkommer, så är det ganska sannolikt att alla döms för mordet om ingen av dom börjar snacka.
Förut kunde man skylla på varann, nu döms man ändå.

Mord är det knappast fråga om. Möjligen går det att bevisa vållande till annans död men om det skett av oaktsamhet, t.ex. att inte IF blödarsjukdom var känd, så behöver inte brottet betraktas som särskilt grovt. Att det sedan finns flera versioner av ev. bortforslande (ev. brott mot griftefriden) kan verka bestickande men underlättar sannerligen inte bevisvärderingen. Häktning och omhäktning av DB och FH förefaller åtminstone hittills bara handla om grovt skyddande av brottsling för att få mer tid för förundersökning. Det känns tyvärr ganska svagt, den stora olyckan är att det tog bortåt tolv timmar innan man kom igång.
Citera
2013-08-07, 15:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Jag undrar om du bekräftar att tidningsbudet inte alls varit i trappuppgången?
Du skulle enligt Byxan81 bekräfta den uppgiften så det kunde ändras i sammanfattningen?
Du kanske redan svarat på detta, isåfall ber jag om ursäkt för att jag missat det
Jag har aldrig bekräftat att budet tagit fel på uppgång, men jag är inte budet och kan inte ta gift på dennes uppgift.
Då jag själv inte har möjlighet att besöka adressen för att kontrollera antalet vindslägenheter så pratade jag med en person som bor i uppgången. När Byxan sen påstod sig ha varit där och endast sett en dörr på fjärde våningen så sa jag inte emot, jag hade ju inte varit där och kunde inte var hundraprocentigt säker

Men så dök det härom dagen upp ett inlägg från en person som kikat in på namntavlan, och si där fanns två namn på vinden, precis som grannen beskrev det.
Jag, som vacklat, litar på grannen, h*n t o m gick ut och läste vad det stod på våningsgrannenns dörr. Varför i hela friden skulle h*n ljuga?
Citera
2013-08-07, 15:29
Medlem
Konservatics avatar
Jag tycker det är lite häftigt att polisen verkligen har lagt ner resurser på detta och verkar inte ge sig heller även mps, man verkar inte ge sig öht , man bör ju ha fått fram uppgifter i förhören plus ev fynd som bedöms som viktiga
Citera
2013-08-07, 15:29
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag lyfter upp frågan igen om någon sett AJ på en Yamaha 900, som dessutom krockats en aning och behövde ny blinkers, som han därefter köpte från Bike i Trollhättan?

Det var väl en diversion 600 han körde, modellen finns även som 900, jag tror dom i princip är identiska förutom motorstorleken då..
Tror det tidigare i tråden konstaterats (genom AJ's facebook) att den var lite krockad
Citera
2013-08-07, 15:30
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Kan det bevisas att dessa herrar har kört ett lik, och ingen annan information framkommer, så är det ganska sannolikt att alla döms för mordet om ingen av dom börjar snacka.
Förut kunde man skylla på varann, nu döms man ändå.

Om det kan bevisas att dessa herrar kört ett lik så döms de väl för det brottet,
rubriceringar som brott mot griftefriden, skyddande av brottsling anser jag vara
adekvata i sådana fall.
För att kunna dömas för mord så måste väl åklagaren kunna göra troligt att ett mord
inträffat överhuvudtaget först o främst, sedan bevisa de misstänktas inblandning
bortom rimligt tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in