2013-08-07, 14:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vad ska dem åka dit för???
Ingen kropp inget som binder dem till mord eller bortförande bara en massa indicier fortf, Åklagaren vet att han har inte mycket att stå på vid ett ev åtal mot dessa GM så än så länge lär han ligga lågt med ev åtal etc etc fram till något som binder dessa herrar till brottet!

Kroppen lär hittas men det kommer ta sannorlikt lång tid så det kommer vara svårt att fastställa en ev dödsorsak!
GM lär ha tid att hinna prata i hop sig om hur dem ska lägga upp sitt försvar samt ni kommer säkert se 1 el 2st försvarare av högre skolan som är vana advokater av dessa fall!
Så länge de inte kan presentera en trovärdig historia hur skadan uppstod och varför de fört bort henne så ligger det nära till hands att de fälls. Teknikerna verkar ju ha fastslaget att hon ej kan vara i livet.
Att endast neka kommer de ingenstans med. Alla andra bullshithistorier är bättre än det.
Citera
2013-08-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Vet du vad texten "Katten jamar...eller ibland säger; jag älskar dig <3" innebär? Som AJ och DB brukar använda sig av?
Vad innebär detta? Är bara nyfiken.
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodMatta
så länge kroppen inte hittas kommer ingen åka dit för någonting!

Det där är nog en önskedröm (eller inte) som AJ, DB och FH inte ska hoppas för mycket på. De borde nog istället hoppas att en tysk scoutkår på älgsafari hoppar upp ur en låda och tar på sig skulden - mer sannolikt tror jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Bilar som stjäls och brinner på Hunneberg har ju självklart använts till något som behöver maskeras.
Om bilen mot förmodan inte använts för att forsla bort kroppen vad kan den i så fall använts till som föranleder en bränning?
Om man spekulerar, finns det någon alternativ förklaring?
En biltjuv som stjäl en bil kör upp på Hunneberg och eldar upp den. Varför?
Bilar stjäls ju av tre möjliga anledningar.

1. Export ur sverige för att säljas. (bilen återfinns aldrig)
2. "Vanlig" transport. (bilen hittas där tjuven inte längre behöver transporteras)
3. Transport i samband med ett brott. (bilen eldas upp på enslig plats som troligtvis inte lämnats till fots)

Finns det fler? Är annat än 3 aktuellt i detta fall?
Nöjeskörning, antagligen inte, men har själv baxat bilar i min ungdom, och eldat bilar, utan någon egentlig orsak.
Citera
2013-08-07, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Visst. Men då är den ju inte stulen....
Det var nog inte denna bilen heller som vi talar om. Ok?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snigelnglider
Är man en "softis" på insidan om man slår ihjäl en hund??
DB har, vad som framkommit, INTE slagit ihjäl någon hund.
Har du annan information?
Citera
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja att denna granne skulle varit vaken när volvon anländer förefaller ju ganska troligt. Denne bör ju också sammakoppla det han hör och ser med AJ, som han dessförinnan sett i porten.

Varför kom inte dessa graverande uppgifter från ev. nyckelvittne fram vid första häktningsförhandlingen mot AJ. Tingsrätten bedömning var att skäl för häktning inte förelåg.
Citera
2013-08-07, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Tyvärr finns det en påtaglig risk att ingen kommer att kunna dömas. För det första blir det svårt att fastställa dödstidpunkten och dödsorsaken, särskilt om inte kroppen återfinns (i tid). För det andra kan det bli svårt att bevisa när och av vem/vilka kroppen forslades bort.
Kan det bevisas att dessa herrar har kört ett lik, och ingen annan information framkommer, så är det ganska sannolikt att alla döms för mordet om ingen av dom börjar snacka.
Förut kunde man skylla på varann, nu döms man ändå.
Citera
2013-08-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniskeln
Förutsatt att AJ är GM, så håller jag naturligtvis med.

Jag kan inte annat än känna en viss oro för hela det här ärendet.
Med risk för att bli sågad och hatad av hela tråden nu, så ponera att RDYs fyndplats med den brända niketröjan och satinörngottet är ett villospår, så får iaf jag känslan av att polisen agerar väldigt starkt på det spåret, går ut i media, benämner det som nya heta uppgifter med mera? Detta tycker jag tyder på att de har en i övrigt ganska svag bevisning.
Det jag menar är att man går ut med detta innan man har fått provsvar eller ens hunnit undersöka fynden ordentligt. Vi vet ju, tack vare RDY, vad man hittade och i det läget polisen gick ut i media med fyndplatsen så kan de omöjligen ha vetat mer än vi som följer RDYs inlägg gjorde.
Jag vill inte på något sätt förringa RDYs fynd, engagemang eller kompetens, men det finns ju en risk att fyndplatsen inte har ett dugg med Id*s försvinnande att göra och då känns ju polisens buller och bång kanske lite för...kraftfullt?
Om polisen hade ett snudd på vattentätt bevisläge redan innan denna fyndplats så känns det ju inte som att de skulle gå ut med buller och bång med detta fynd, eller har jag fel?
Om detta spår är av sådan vikt att det förtjänar polisens så kraftfulla intresse, vart ställer det oss om spåret är falskt?

Det är väl inte polisen som gått ut med information om RDYs fynd? Det är väl reportern på ttela som skrivit detta i sin artikel? Från polisen står det bara att en av männen är ägare till den bilen som hittades utbrunnen. Polisen lär ju veta mer än oss. Men vad de har för bevisning lär de inte avslöja för media, inte mer än vad som behövs för att hålla dem fortsatt häktade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Varför kom inte dessa graverande uppgifter från ev. nyckelvittne fram vid första häktningsförhandlingen mot AJ. Tingsrätten bedömning var att skäl för häktning inte förelåg.
Grannen kanske åkte iväg och var okontaktbar.
Vägarna äro outgrundliga.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Analyserna från SKL hade ju inte kommit vare sig det gällde lägenhet eller bil, så jag tror det var dilemmat just då.
Citera
2013-08-07, 15:01
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Rättelse: två är häktade i trollhättan. En i Polen.
Ditt inlägg kan missförstås.

Det är väl tingsrätten som beslutat om häktning? Alla 3 är således häktade vid
Vänersborgs tingsrätt.
1 av de häktade förvaras enligt tidigare uppgift i tråden i Uddevalla,
1 av de häktade har tak över huvudet i Polen,
1 av de häktade förvaras i Trollhättan.

Om jag är fel ute så rätta mej gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto