2013-08-07, 14:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Genom att personen som såg det specificerade tidsuppgiften efter förfrågan från flashbackaren som urspungligen skrev detta i tråden.
Okej, helt fastställt att det INTE var strax efter midnatt som en granne sett AJ. Men då blir det hädarns tight med tiden eftersom att mellan 02-03 har något uppmärksammat blod i trappen. Ska det ha varit samma granne som både sett AJ och blod samtidigt då?

Hmmm, kan det vara så att denne granne inte bara sett AJ och blodet i trappen, utan också sett DB och FH komma dit!? Det kan väl inte va så jäkla många grannar som är vakna vid den tiden. Kan grannen dessutom sett genom titthålet i dörren när de torkade eller bar nåt i trappen? Isf sitter de pyrt till ..
Citera
2013-08-07, 14:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Hörde nånstans att bilen inte ens varit försäkrad.
Sant eller inte, återstår kanske att se.

Har mycket svårt att tro att den skulle vara försäkrad, efter självrisk skulle han knappast få ut mer än vad det kostade att försäkra den. Har också läst att den var oförsäkrad tidigare i tråden.
Citera
2013-08-07, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Så den uppdatering han gjorde natten mellan lördag och söndag, den där han skrev att han skulle gå och lägga sig, var klockan 02.12.
Det finns en uppgift om att AJ setts vid Id*s port ungefär den här tiden.
En annan uppgift säger att blodet i trapphuset upptäcktes på natten nån gång vid 2-3.

Det känns som att allt måste ha skett snabbt, mycket snabbt men det säger mig också att då måste DB varit hemma när han skrev sin status och troligtvis inte åkte förrän efter det och kanske rimmar det då med tiden AJ setts stå vid porten och prata i telefon för i så fall kom DB nånstans där den närmaste kvarten?
DB kan naturligtvis logga in från andra "ställen" än sin egen dator.
Telefon eller bärbar. En usbsticka eller dela nät från sin lur.
Eftersom han inte kan logga in från sin mobil.
Men det är lite lustigt. Måste ha en riktigt gammal telefon, typ 3210 eller nåt i den klassen.
Tro inte på historien som DB (da bitch) drar fullt ut.
Denne har i princip sagt att hon haft ett förhållande med DB, men hon fick aldrig stryk av denne.
Undra hur lång gt förhållandet var.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, helt fastställt att det INTE var strax efter midnatt som en granne sett AJ. Men då blir det hädarns tight med tiden eftersom att mellan 02-03 har något uppmärksammat blod i trappen. Ska det ha varit samma granne som både sett AJ och blod samtidigt då?

Hmmm, kan det vara så att denne granne inte bara sett AJ och blodet i trappen, utan också sett DB och FH komma dit!? Det kan väl inte va så jäkla många grannar som är vakna vid den tiden. Kan grannen dessutom sett genom titthålet i dörren när de torkade eller bar nåt i trappen? Isf sitter de pyrt till ..
Ja att denna granne skulle varit vaken när volvon anländer förefaller ju ganska troligt. Denne bör ju också sammakoppla det han hör och ser med AJ, som han dessförinnan sett i porten.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Fel!
Vad ska dem åka dit för???
Ingen kropp inget som binder dem till mord eller bortförande bara en massa indicier fortf, Åklagaren vet att han har inte mycket att stå på vid ett ev åtal mot dessa GM så än så länge lär han ligga lågt med ev åtal etc etc fram till något som binder dessa herrar till brottet!

Kroppen lär hittas men det kommer ta sannorlikt lång tid så det kommer vara svårt att fastställa en ev dödsorsak!
GM lär ha tid att hinna prata i hop sig om hur dem ska lägga upp sitt försvar samt ni kommer säkert se 1 el 2st försvarare av högre skolan som är vana advokater av dessa fall!
Citera
2013-08-07, 14:46
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Nej hans mobil är av det äldre slaget så detta går inte, ej heller har han facebook i mobilen Och jag vet att enda stället han loggar in på facebook mm, är via hans dator.

Eftersom DB och du inte är synkade via någon app (hitta vänner eller hitta iPhone) så kan du inte heller med 100% säkerhet veta var han var såvida ni inte var tillsammans.

Man kan lätt låna någon annans mobil/iPad och logga in på Facebook i webbläsaren. AJ kan ha sagt åt honom att göra det.

Bil nr 2, har du någon idé om vems det var?
Citera
2013-08-07, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror du har fel, alla indicier i detta fall, AJ hemma hos Ida, DB och FH på något sätt knutna till brottsplatser och/eller fyndplatser och allt blod i lägenheten, som talar för att något hänt Ida som ledde till att hennes ettåriga son övergavs ensam i lägenheten, kan räcka för att fälla utan kropp.

Polisen behöver egentligen inte lägga ned så mycket mer tid på att binda dessa vid brottet, snarare utesluta att annan person kan ha utfört det.
Utom allt rimligt tvivel måste också ingå i domen.
Men det tror jag inte blir några större problem.
Andra gången AJ är häktad nu, i samma mål.
Det skulle vara mäkta förvånande om han inte skulle dömas, iallafall i TR.
Citera
2013-08-07, 14:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodMatta
så länge kroppen inte hittas kommer ingen åka dit för någonting!

Hur kan du veta det?
Citera
2013-08-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
På andra sidan älvkanten, från Dannebacken sett, hur mycket företag och annat finns det där? Om det är såna längs älvskanten som har kameraövervakning, kanske det finns filmat mot den andra sidan älven, längs älvkanten en bit uppåt och neråt?

Om det finns företag och dyl på motsatta sidan Dannebacken, tänker jag att dessa kameror sitter på väggarna och filmar byggnadernas framsidor, mot älven då, och ja, det kanske går att se på såna filmer om det pågått nånting på andra sidan älven?

Jag vet, ett longshot, men ändå

På andra sidan älven (man måste då köra med liket genom centrum där det kryllar av poliser en sådan natt) finns Källstorps Industriområde. Hela området är invängnat och låst på natten.
Dock inga kameror.

Ligger hon i älven så ligger hon på dannebacksidan.
Citera
2013-08-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
A: Någon har lagt sitt veto i detta redan
B: Ja det kan jag
C: från klockan 15:00 till 23:00 samtalade jag med D.B 3 gånger och vet exakt var han var och vad han gjorde Och jag vet faktiskt tom, var någonstans han skulle varit då och varför han inte var där...
Om jag har förstått rätt, menar du att DB inte varit med AJ den aktuella kvällen och dagen efter IF försvann. Men hur kunde AJ få DBs bil? Körde AJ själv till DB och hämtade bilen? Har DB kört och lämnat bilen till AJ? Du borde veta när du påstår att du vet var DB varit och vad han gjorde.
Citera
2013-08-07, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vad ska dem åka dit för???
Ingen kropp inget som binder dem till mord eller bortförande bara en massa indicier fortf, Åklagaren vet att han har inte mycket att stå på vid ett ev åtal mot dessa GM så än så länge lär han ligga lågt med ev åtal etc etc fram till något som binder dessa herrar till brottet!

Kroppen lär hittas men det kommer ta sannorlikt lång tid så det kommer vara svårt att fastställa en ev dödsorsak!
GM lär ha tid att hinna prata i hop sig om hur dem ska lägga upp sitt försvar samt ni kommer säkert se 1 el 2st försvarare av högre skolan som är vana advokater av dessa fall!
Behåller han nuvarande advokat så ser det inte alltför ljust ut.
Hur många gånger har han fått AJ frikänd förr?
Kropp skulle såklart underlätta, men LÅNGT ifrån ett måste.
Det finns så många fall där gm har blivit dömd utan kropp.
Nu är AJ häktad på SANNOLIKA SKÄL. Det är ingen lek att ta sig ur.
Citera
2013-08-07, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Det är inte upp till de misstänkta att bevisa sin oskuld. De behöver inte säga ett ord om de så vill. Det är upp däremot upp till åklagaren att försöka bevisa deras skuld, och utan fysiska bevis är det svårt att fälla någon även ifall de gör vissa erkännanden och då ska de heller inte dömas. Även om man inte döms så betyder inte det att man är oskyldig, i mina ögon.
Man kan dömas utan "bevis" om man erkänner ett brott.
Thomas Quick. Ett exempel av flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in