2013-08-07, 14:25
Medlem
Miniskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
En avställd bil har dock ofta en "garageförsäkring" som i praktiken endast är mot just stöld och brand. Men som sagt känns det ju krystat att välja just denna natt för ett försäkringsbedrägeri...

Avställning av fordon hos trafikverket och försäkring har ingenting med varandra att göra. Du kan ha ett avställt fordon med helförsäkring om du vill. Du kan däremot inte ha ett fordon påställt hos trafikverket utan giltig försäkring. Då träder Trafikförsäkringsföreningen in och kräver en saftig ersättning.
Det normala är väl dock att när man ställer av ett fordon så avslutar man dess försäkring, eller så har man kvar åtminstone en halvförsäkring, där brand och stöld ingår.
Citera
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Snarare 10-20'
http://www.bilpriser.se/bilvardering?regnr=AFC500

Säg 15' vilket jag tror DB själv angivet som pris på fejjan, för nånting han ev. bytt sig till kan vara en god affär ?
Är det väldigt relevant diskussion detta?
Är det möjligt att parkera diskussionen om försäkringsbedrägerier och vad sådana kan inbringa, eller fortsätta den diskussionen i annan tråd? Denna tråden är lång som den är (och nu har jag förlängt den ytterligare, jag vet!)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ja tuff utsida och mjuk på insidan.

I övrigt kan jag bara hålla med dig
Har du eller har du haft en relation med DB?
Har du eller har du haft en relation med AJ?
Kan du inte säga vad han gjorde den dagen efter jobbet?
Skulle gärna veta det du sitter inne med angående detta fallet.
Citera
2013-08-07, 14:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tidpunkten när AJ ska ha setts vid porten, är jag faktiskt inte säker på. Det har sagts runt midnatt men även andra tider och är just här osäker själv. Andra kanske kan fylla i bättre?

Edit: Och så den utsagan om att det ska ha setts blod i trapphuset vid 2-3-tiden. Samtalet med Id*s pappa var vid halv-12.
Däremellan är det alltså inte många timmar.
Nej men ett par timmar är iaf tillräckligt för att forsla bort kroppen från BP.
Citera
2013-08-07, 14:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Efter midnatt visade sig vara 2.30
Hur visade det sig?
Citera
2013-08-07, 14:28
Medlem
så länge kroppen inte hittas kommer ingen åka dit för någonting!
Citera
2013-08-07, 14:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniskeln
Avställning av fordon hos trafikverket och försäkring har ingenting med varandra att göra. Du kan ha ett avställt fordon med helförsäkring om du vill. Du kan däremot inte ha ett fordon påställt hos trafikverket utan giltig försäkring. Då träder Trafikförsäkringsföreningen in och kräver en saftig ersättning.
Det normala är väl dock att när man ställer av ett fordon så avslutar man dess försäkring, eller så har man kvar åtminstone en halvförsäkring, där brand och stöld ingår.
Har du helförsäkring träder avställningsförsäkring in automatisk när du ställer av bilen, men så kan det ju gärna inte gått till i detta fallet då den bytt ägare sedan den var i trafik senast.
Citera
2013-08-07, 14:29
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodMatta
Jag tror att kroppen hittas men kanske lååångt senare.
Citera
2013-08-07, 14:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jag tror du har fel, alla indicier i detta fall, AJ hemma hos Ida, DB och FH på något sätt knutna till brottsplatser och/eller fyndplatser och allt blod i lägenheten, som talar för att något hänt Ida som ledde till att hennes ettåriga son övergavs ensam i lägenheten, kan räcka för att fälla utan kropp.

Polisen behöver egentligen inte lägga ned så mycket mer tid på att binda dessa vid brottet, snarare utesluta att annan person kan ha utfört det.
Citera
2013-08-07, 14:32
Medlem
Heffis avatar
Citat:

Fel!
Citera
2013-08-07, 14:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hur visade det sig?
Genom att personen som såg det specificerade tidsuppgiften efter förfrågan från flashbackaren som urspungligen skrev detta i tråden. Och detta på uppmaning av andra medlemmar.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-07 kl. 14:35.
Citera
2013-08-07, 14:35
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Hörde nånstans att bilen inte ens varit försäkrad.
Sant eller inte, återstår kanske att se.

Anmälan kan ju göras ändå:

Man vill ha tillbaks bilen om den hittas lr MARKERA att bilen inte längre är i ens ägo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in